خبر سلامت

مقابله با سرطان با مصرف اسید چرب امگا 3

یک متخصص تغذیه با تاکید بر این‌که مصرف اسید‌های چرب امگا 3 برای سلامت ضروری است، گفت: مصرف اسید‌های چرب امگا 3، باعث کنترل و کند شدن رشد سلول‌های سرطانی می‌شود. دکتر مینو فروزانی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این‌که اسید‌های چرب امگا 3 برخلاف بسیاری از اسید‌های چرب فواید بسیار زیادی دارد، افزود: اسید‌های چرب امگا به میزان زیاد در روغن ماهی، سویا، سبزیجات برگ‌دار، ماهی‌ها، گردو و تخم آفتابگردان وجود دارد. وی خاطر نشان کرد: اثرات مفید اسید‌های چرب امگا 3 در عروق خونی و قلب نیز به اثبات رسیده است. به طوری که مصرف متعادل این نوع اسید‌های چرب باعث کاهش بی‌نظمی‌های ضربان قلب، میزان تری‌گلیسرید خون و جلوگیری از سخت شدن شریان‌ها می‌شود و خطر تشکیل لخته در خون و همچنین خطر ابتلا به فشار خون بالا را نیز کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۷۵۳۰۹۵

رفلاکس، عامل کاهش وزن کودک

رئیس انجمن پزشکان کودکان گفت: رفلاکس در نوزادان تا چهار ماهگی طبیعی است، اما چنانچه بعد از آن ادامه یابد نیاز به درمان دارد، همچنین چاقی، آسیب‌های مغزی و ‌آلرژی به شیر گاو از دلایل رفلاکس است که موجب وزن کم و اختلال خواب کودک می‌شود.

غلامرضا خاتمی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به انواع رفلاکس در نوزادان و کودکان، اظهارداشت: رفلاکس یعنی شیری که کودک می‌خورد از معده او وارد مری شود که این موضوع گاهی می‌تواند با خروج شیر از دهان همراه باشد.

وی تاکید کرد: نوع دیگری از رفلاکس‌ها که فیزیولوژیک و طبیعی نیست و پاتولوژیک و بیماری محسوب می‌شود رفلاکسی است که بعد از حدود چهار ماهگی نیز کم یا اصلاح نمی‌شود و بر اثر تنگی انتهای معده رخ می‌دهد. کودکانی که چاق هستند نیز دچار نوعی رفلاکس می‌شوند و علت آن نیز باز شدن معده به دلیل حجم زیاد غذا و برگشت آن به مری و گاهی دهان است. کودکانی که به هر دلیلی دچار مشکلات مغزی هستند نیز دچار رفلاکس می‌شوند. البته مشکلات مغزی در کودکان بیشتر مادرزادی است.

اوریون نارسایی زودرس تخمدان می‌آورد

نایب‌رئیس انجمن متخصصان زنان و مامایی ایران گفت: برخی اختلالات ژنتیک، بیماری‌های خودایمنی، ابتلای تخمدان به برخی ویروس‌ها مانند اوریون، شیمی‌درمانی، رادیوتراپی لگن و جراحی‌های مکرر تخمدان‌ها می‌تواند موجب نارسایی زودرس تخمدان شود.

نسیم سنجری در گفت‌وگو با فارس، یائسگی را به معنای قطع دائم قاعدگی‌های ناشی از کاهش شدید عملکرد تخمدان‌ها عنوان و اظهار کرد: معمولا یائسگی در پنجاه سالگی اتفاق می‌افتد و چنانچه پایان فعالیت طبیعی تخمدان‌ها و قطع قاعدگی‌ قبل از چهل سالگی رخ دهد به آن یائسگی زودرس می‌گویند. ممکن است نارسایی زودرس تخمدان بر اثر برخی اقدامات درمانی نظیر شیمی‌درمانی، رادیوتراپی لگن و جراحی‌های مکرر تخمدان‌ها اتفاق بیفتد. این جراحی‌ها می‌توانند ذخیره تخمک‌های تخمدان را کاهش داده و گاهی موجب نارسایی دائم یا موقت تخمدان شود. وی خاطرنشان کرد: زنانی که دچار نارسایی زودرس تخمدان هستند از مصرف هورمون‌ها با هدف پیشگیری از یائسگی زودرس نترسند، زیرا فواید مصرف این هورمون‌ها برای زنانی که نارسایی زودرس تخمدان دارند بیش از مضرات آنهاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها