وزیر آموزش و پرورش درباره ابلاغ آیین نامه افزایش مرخصی زایمان زنان فرهنگی از شش به 9 ماه و روشهای جبران کمبود نیرو اظهار کرد: کمبود نیرو و جدا شدن معلم در طول سال تحصیلی از مدرسه از جمله مواردی است که اجرای طرح را به تعویق می‌انداخت
کد خبر: ۷۴۹۲۴۶
افزایش مرخصی زایمان فرهنگیان به ۹ ماه

علی اصغر فانی در مراسم آغاز هفته پژوهش و تقدیر از دانش آموزان پژوهشگر که در هنرستان آزادی فلسطین منطقه 7 آموزش و پرورش برگزار شد، با بیان اینکه آموزش و پرورش با در اختیار داشتن یک میلیون همکار فرهنگی و 13 میلیون دانش آموز، بزرگترین نهاد علمی و فرهنگی کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: تلاش‌های این وزارتخانه با توجه به کمبود نیرو بر ارتقای کیفیت استوار است زیرا ارتقای کیفیت مهمترین راهبرد در بحث آموزش است.

وی افزود: در سال تحصیلی جاری از 131 راهکار مورد اشاره در سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش 40 راهکار در قالب 99 برنامه در حال اجراست و امیدواریم طی سال‌های آینده ابعاد دیگر سند را نیز بتوانیم به اجرا دربیاوریم.

حمایت از معلمان پژوهشگر در لایحه رتبه بندی

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از زیرنظام‌های سند تحول بنیادین زیرنظام پژوهش است، عنوان کرد: آموزش و پرورش بدون پژوهش راه به جایی نمی‌برد و هرگونه تصمیم گیری و سیاست گذاری در این نهاد باید مبتنی بر امر تحقیق و پژوهش باشد.

به اعتقاد فانی، دانش آموز باید از سنین مدرسه مسائل مختلف خود را ریشه یابی کند. دانش آموز پژوهشگر دانش آموزی است که پرسش می‌کند و با سوالات اساسی خود می‌تواند به راه حل دست یابد.

وی با اشاره به اینکه این وزارتخانه در سال 82 با همین هدف پژوهش‌سراهای دانش آموزی را تاسیس کرد، گفت: اکنون 401 پژوهش سرای دانش آموزی در مناطق مختلف کشور راه اندازی و فعال شده است.

وی تاکید کرد: دانش آموز باید بیاموزد تا از آنچه که آموخته است استفاده کند. دکتر روحانی نیز بارها تاکید کرده پژوهش باید در جهت رفع نیازهای امروز جامعه باشد. آموزش و پرورش در حوزه پژوهش در بخش دانش آموزی و معلمان پژوهنده اقداماتی را انجام داده زیرا معتقد است معلم پژوهنده می‌تواند دانش آموز پژوهنده تربیت کند.

وزیر آموزش و پرورش ضمن اعلام اینکه تا آخر امسال لایحه رتبه بندی معلمان به مجلس تقدیم خواهد شد گفت:‌ این لایحه دارای امتیازات اساسی برای معلمان پژوهشگر است که با اجرای طرح کمک می‌کند پژوهش در آموزش و پرورش بیش از گذشته تقویت شود.

رشد 23درصدی بودجه آموزش و پرورش در لایحه 94

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم آغاز هفته پژوهش نیز ضمن اعلام رشد 23 درصدی بودجه این وزارتخانه در لایحه بودجه سال 94 اظهارکرد: البته تبصره‌هایی در مجلس به تایید و تصویب رسیده که اگر قطعی شود این رقم خیلی بیشتر است.

وی درباره چگونگی حمایت آموزش و پرورش از دانش آموزان پژوهشگر اظهارکرد: آموزش و پرورش در قالب پژوهش سراهایش از دانش آموزان پژوهشگر حمایت می‌کند.

وی افزود:‌ در حال حاضر 401 پژوهش‌سرای دانش آموزی در سراسر کشور داریم و در تلاش هستیم تا آخر دولت یازدهم در هر منطقه آموزشی یک پژوهش سرا ایجاد کنیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره چگونگی حمایت از معلمان پژوهشگر و تاثیر این پژوهش‌ها در رتبه بندی معلمان اظهار کرد: آن دسته از معلمان که نوآوری در روش آموزش و تدریس داشته باشند و پژوهش‌هایی در زمینه‌های مرتبط با آموزش و پرورش انجام داده باشند در لایحه رتبه بندی معلمان دارای اختیار بالاتری هستند.

فانی افزود: در حال حاضر لایحه رتبه بندی معلمان تدوین و آیین نامه‌اش در حال تنظیم است که پس از اتمام آن به صورت صریح می‌توان درباره موارد مختلف اعلام نظر کرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در روز میلاد پیامبر اکرم (ص) جشنی برگزار و در آن از معلمان تقدیر می‌شود، گفت: آن دسته از معلمان که فراتر از وظایف خود تلاش می‌کنند همانند معلم مریوانی و لرستانی که جان خود را برای نجات دانش آموزش از دست داد، مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

فانی درباره رشد بودجه آموزش و پرورش درلایحه بودجه سال 94 گفت: رشد بودجه آموزش و پرورش در سال 94، 23 درصد است البته تبصره‌هایی در مجلس به تایید و تصویب رسیده که اگر قطعی شود این رقم بیشتر خواهد شد.

وی درباره ابلاغ آیین نامه افزایش مرخصی زایمان زنان فرهنگی از شش به 9 ماه و روشهای جبران کمبود نیرو اظهار کرد: کمبود نیرو و جدا شدن معلم در طول سال تحصیلی از مدرسه از جمله مواردی است که اجرای طرح را به تعویق می‌انداخت؛ اما با توجه به نیاز همکاران به مرخصی به این نتیجه رسیدیم که این طرح را اجرا کنیم که به طبع مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: با ساماندهی نیروی انسانی که از سال گذشته آغاز کردیم بخش عمده‌ای از کمبودها جبران شد و بخش دیگر از طریق پرداخت اضافه کار به معلمان جبران خواهد شد.

فانی به طرح ویژه مرخصی زایمان فرهنگیان اشاره و اظهار کرد: اکنون در حال کار بر روی این طرح هستیم که ابعاد مختلفی دارد و مطالعات آن از شش ماه گذشته آغاز شده و امیدواریم تا پایان سال به سرانجام برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها