جهانگیری در شورای اداری همدان:

22 میلیارد دلار ارز بر باد رفت

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه بعضی ارز هزار و 226 تومان گرفتند اما هیچ کالایی وارد کشور نکردند، گفت: 22 میلیارد دلار ارز این مملکت در 18 ماه به بهانه اینکه می‌خواهیم قیمت ارز را کنترل کنیم را بردند و در دبی فروختند.
کد خبر: ۷۴۷۸۸۴
22 میلیارد دلار ارز بر باد رفت

به گزارش فارس از همدان، اسحاق جهانگیری در شورای اداری با بیان اینکه با دو انگیزه در استان‎ها حضور می‎یابد، یک مورد آن را تبیین سیاست‎های دولت دانست و اظهار کرد: بررسی مسائل و مشکلات استان‎ها و ارائه راه‌حل برای رفع آن از دیگر اهداف پیش رو به شمار می‎رود.

وی، امیدآفرینی در بین مردم را یکی از برنامه‎های دولت «تدبیر و امید» عنوان کرد و با بیان اینکه در این زمینه راه پاسداری «امید» در بین مردم تنها در تکرار شعارها در سخنرانی‎ها نیست، ادامه داد: حل مشکلات و گره‎گشایی از اقتصاد مردم بهترین راهکار برای ایجاد فضای امید به آینده است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به برنامه‌های دولت در بعد سیاست داخلی و خارجی، به تشریح استراتژی دولت در سیاست خارجی پرداخت و خاطرنشان کرد: دفاع از حقوق هسته‎ای ایران اسلامی در چارچوب فرامین مقام معظم رهبری یکی از برنامه‎های دولت به شمار می‎رود.

از حق هسته‎ای خود کوتاه نخواهیم آمد

وی، رفع تحریم‎های ظالمانه غرب علیه کشور و برقراری تعامل با دیگر کشورها را از دیگر رویکردها عنوان کرد و متذکر شد: در موضوع هسته‌ای باید حق هسته‌‏ای ایران را به طور مطلوب در دنیا نهادینه کرده و به همه ثابت کنیم که از حق خود کوتاه نخواهیم آمد.

جهانگیری با بیان اینکه دولت در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده است، و دنیا متوجه شده که با ملت باعظمت ایران نباید با زبان زور حرف بزند، ایران را جزیره باثبات و امن در خاورمیانه دانست و در ادامه با اشاره به تلاش دشمن در ایجاد گروهک‎های تروریستی به منظور ترویج اسلام‎هراسی، متذکر شد: این جریان در پی اهداف صهیونیست‌ها حرکت می‎کنند.

غرب می‌داند تنها ایران می‌تواند گروهک داعش را از صحنه کنار بزند

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به ائتلاف دروغین غرب برای مقابله با گروهک تروریستی داعش، تأکید کرد: خود غربی‎ها طی یک اعتراف نانوشته، می‎دانند که تنها جمهوری اسلامی توانایی کنار زدن داعش از صحنه را دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه باید برای ساختن ایرانی آباد، وارد عرصه شد، بر لزوم به کارگیری تمام نیروهای کارآمد و مستعد فارغ از جناح و حزب آنها تأکید کرد و متذکر شد: بداخلاقی‎ها باید از صحنه سیاست کشور کنار برود، همان گونه که کنار رفته است.

جهانگیری، انسجام درونی را بزرگترین صحنه نمایش اقتدار ایران اسلامی دانست و خواستار توجه به این مهم از سوی همگان شد.

وی در ادامه از مشکلات اقتصادی کشور سخن گفت و بیان داشت: دو مشکل جدی تورم و رکود، با سیاست‎های دولت و ایجاد امید در بین مردم، بسیار کاهش یافته است.

معاون اول رئیس جمهور عنوان داشت: وقتی امید در جامعه باشد دیگر کسی به سوی خرید ارز، کالا، ملک و... هجوم نمی‎برد و همین امر در ایجاد فضای آرام اقتصادی مثمرثمر خواهد بود.

کاهش تورم 40 درصد به 17.5 درصد

وی یادآور شد: کسی قبول نمی‌کرد تورم 40 درصد ظرف کمتر از یک سال و نیم به 17.5 درصد برسد، اما دولت تدبیر و امید این ناشدنی به زعم برخی را، به ممکن تبدیل کرد.

جهانگیری با بیان اینکه دولت سیاست انقباضی سختی را در پیش نگرفت، اما انضباط مالی سخت را پیشه کار خود کرد، اضافه کرد: دولت با این سیاست مانع از آن شد که مسئولان جرأت کنند به پایه پولی بانک مرکزی که متعلق به ملت ایران است، دست بزنند.

وی با بیان اینکه فکر می‎کنیم در آخر سال به عدد بهتری در خصوص کاهش تورم دست یابیم و در این زمینه با جدیت تلاش خواهد شد، با بیان اینکه در سال 95 تورم باید تک‎رقمی شود، این امر را یکی از سیاست‎های دولت دانست که برای تحقق آن کار جهادی انجام می‏‌شود.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با اشاره به شکل‌گیری یک توطئه‎ سیاسی در دنیا، این توطئه را مربوط به کاهش بهای نفت عنوان کرد و گفت: به طور حتم این موضوع یک اتفاق عادی نبوده و ناشی از عرضه و تقاضا نیست.

جهانگیری در ادامه چنین توضیح داد: در دو سال گذشته و قبل از تحریم‌ها 2 میلیون بشکه نفت صادر می‎کردیم که در دولت فعلی به دلیل تحریم‎ها، میزان صادرات نفت به یک میلیون بشکه کاهش یافته است.

امسال کشور را با فروش 600 بشکه نفت خام اداره می‎کنیم

وی ادامه داد: این در حالی است که از این میزان، 50 درصد آن به حساب صندوق توسعه ملی و 14.5 درصد آن به نیز به بخش نفت اختصاص می‎یابد.

معاون اول رئیس جمهور بیان داشت: امسال کشور را با فروش 500 تا 600 بشکه نفت خام اداره می‎کنیم که قیمت آن به خاطر یک توطئه، از 100 دلار به 70 دلار کاهش یافته است.

وی، خطاب به برخی کشورهای منطقه که در این توطئه دست دارند، عنوان داشت: دولتمردان این کشورها نباید روابط خود را با ایران قدرتمند و تأثیرگذار در منطقه تیره کنند، چراکه این موضوع به ضرر خود آنها خواهد بود.

جهانگیری تأکید کرد: حتی اگر توطئه‌گران قیمت نفت را به 40 دلار هم برسانند ما کشور ایران را به خوبی اداره خواهیم کرد.

مدیران فقط مشکلات را منتقل نکنند، حلال آن باشند

وی با بیان اینکه سیاست‎های اقتصاد مقاومتی راه‌حل برون‎رفت از معضلات است، تشریح کرد: مدیران ما در همه استان‎ها باید مشکلات را شناسایی و در راستای رفع آن تلاش کنند، نه اینکه فقط منتقل‌کننده آن باشند، چراکه ما که پستچی نیستیم، بلکه برای رفع مشکل مردم منصوب شده‎ایم.

معاون اول رئیس جمهور که معتقد است دولت هیچ مدیری را تنها نمی‌گذارد، مگر اینکه از بیت‎المال سوء استفاده کند، گفت: مدیران باید در راستای رفع مشکلات مردم وارد کار شده و با تصمیم‌گیری به موقع و جسورانه در خدمت‎رسانی به مردم اقدام کنند.

بخش خصوصی میدان‎دار اقتصاد ایران باشد

این مسئول، بخش خصوصی را به سرمایه‎گذاری در کشور دعوت کرد و با تأکید بر اینکه این بخش باید میدان‎دار اقتصاد ایران باشد، تصریح کرد: شرکت‎های سرمایه‎گذاری نیز باید وارد عرصه شوند.

جهانگیری با بیان اینکه امروز یکی از سرمایه‎های ملت ایران از دست دولت گرفته شده و به دست یک سری شرکت‎های سرمایه‎گذاری داده شده است، خاطرنشان کرد: نمی‎خواهم به دید منفی به این شرکت‎ها نگاه کنم؛ این شرکت‎ها بیش از آنکه به منافع خود فکر کنند باید سرمایه خود را وارد عرصه کرده و به فکر توسعه کشور باشند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: فقط کافی است چند مورد از این شرکت‌ها وارد صحنه شوند تا با استفاده از منابع آنها‌، کسری بودجه نفت جبران شود.

جهانگیری در ادامه توجه به اقتصاد مقاومتی به معنی واقعی را مهم دانست و ادامه داد: از زمان ابلاغ سیاست‎های آن، چندین جلسه در سطوح مختلف در راستای عملیاتی شدن آن برگزار شده است.

نمی‎خواهیم اقتصاد مقاومتی به سرنوشت اصل 44 دچار شود

وی با بیان اینکه این جلسات با هدف آن برگزار شده که سرنوشت اقتصاد مقاومتی نیز به اصل 44 قانون اساسی و سیاست‎های نظام اداری دچار نشود، بیان کرد: قرار بود در اصل 44 قانون اساسی واگذاری به بخش خصوصی انجام شود و اینکه نیروگاه از وزارت نیرو گرفته و به بنیاد شهید داده شود که واگذاری نیست!.

معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش دیدگاه برخی مبنی بر بازی دولت با نرخ ارز را اتهام محض دانست و افزود: کنترل نرخ ارز و ثبات در آن را دستاورد بزرگ ملی و به هم خوردن آن را خیانتی عظیم می‎دانیم.

جهانگیری، افزایش دو تا سه درصد نرخ ارز را عادی عنوان کرد و گفت: در سال 92 دو نرخ رسمی شامل ارز « مبادله‎ای» با قیمت یک‌هزار و 226 تومان و «مرجع» با قیمت 2 هزار و 477 تومان وجود داشت، البته نرخ ارز آزاد نیز 3 هزار و 600 تومان بود. بلافاصله بعد از شروع کار دولت، دو نرخ رسمی را در همان ماه اول تغییر دادیم.

22 میلیارد دلار ارز کشور به بهانه کنترل قیمت ارز بر باد رفت

معاون اول رئیس جمهور طی بیانی منتقدانه گفت: چه قدر ارز از این کشور بیرون رفته، به طوری که برخی کالای با ارز یک هزار و 226 تومان گرفتند و کالای با قیمت ارز 3 هزار و 600 تومان فروختند و در این زمینه پاسخگو هم نیستند.

وی با بیان اینکه بعضی نیز ارز هزار و 226 تومان گرفتند اما هیچ کالایی وارد کشور نکردند، یادآور شد: 22 میلیارد دلار ارز این مملکت در 18 ماه به بهانه اینکه می‌خواهیم قیمت ارز را کنترل کنیم را بردند و در دبی فروختند.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح‎های نیمه‎تمام در کشور در بخش عمرانی، بیان داشت: با وضعیت بودجه‎ای کنونی، تکمیل این طرح‌ها 20 تا 30 سال به طول می‎انجامد، پس باید بخش خصوصی در این زمینه وارد عرصه شود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: طی اخذ مجوزی، قرار بر این شد بخش خصوصی طرح‎های نیمه‌تمام دولت را بگیرد و ما به عنوان دولت موظف شویم حتی طرح‎های خدماتی را خرید خدمت کنیم.

وی از استانداران خواست نسبت به موضوع خرید خدمت توجه داشته باشند و افزود: در حال حاضر در یکی از شهرهای کشور پساب فاضلاب آن قدر اقتصادی شده که مجبور به برگزاری مزایده شده‎ایم.

توجه به بخش گردشگری همدان

جهانگیری در بخش دیگری از سخنانش همدان را نگین ایران و یکی از مهمترین استان‎های کشور دانست و تأکید کرد: کافی بود تنها یکی از آثار تاریخی این خطه در یکی از کشورهای خارجی باشد تا از طریق آن گردشگران بسیاری را روانه خود کنند.

وی با بیان اینکه باید بخش گردشگری این منطقه جدی گرفته شود و توجه به صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی نیز باید مورد توجه قرار گیرد، رفع مشکل کم‎آبی در استان، توجه به سدسازی، توجه به آبیاری نوین را مهم دانست و در ادامه اضافه کرد: 1000 میلیارد تومان برای استفاده از آبیاری نوین در نظر گرفته شده است.

6600 روستا با تانکر آبرسانی می‎شوند

معاون اول رئیس جمهور، آبرسانی به شهرها را جزو اولویت‌ها خواند و گفت: در حال حاضر به 6 هزار و 600 روستا با تانکر آبرسانی می‎شود که تلاش برای تأمین آب در این مناطق، دل هر انسانی را به درد می‎آورد.

جهانگیری، توجه به راه‌آهن همدان را جزو اولویت‎ها قلمداد کرد و ادامه داد: ماه گذشته 250 میلیون دلار در اختیار وزیر راه و فاینانس هند قرار دادیم تا از طریق آن برای مناطقی که زیرساخت راه آهن انجام شده، اعتبار خرید ریل تأمین شود.

وی اظهار کرد: به نظرم با این فاینانس مشکل راه‌آهن همدان حل می‌شود، اما با این وجود به صورت ویژه موضوع رفع مشکل آن را در دستور کار قرار می‎دهیم.

معاون اول رئیس جمهور در پایان با بیان اینکه در بودجه سال آینده با وجود محدودیت‎ها، بخش آموزش و پرورش با رشد 21 درصدی مواجه است، توضیح داد: بخش دانشگاه‎ها نیز با رشد اعتباری مواجه بوده است، چراکه آزمایشگاه‎ها و تجهیزات آن چندین سال است که مورد توجه قرار نگرفته است. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
۰
۰
كدوم ارز به باد رفته مگه اونهایی كه مرتكب این خیانت شدند مردند رفتند زیر خاك ایا زنده نیستند نمیشه اونها رو دستگیر كرد به همین راحتی حالا بگردید دنبال افتابه دزد ...
للل
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
۰
۰
لعنت بر دولت عربستان ... . تا سر این مردك را از كله اش جدا نكنند این آشفتگی چهان اسلام آرام نمی گیرد .
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
۰
۰
ای آقایانی كه همایش مبارزه بافسادبرگزارمیكنید شماكه میدانید 22میلیارد ارز كه ازبین رفته كی برده.كی داده.كی خورده وكی در بازار دبی فروخته برید پیگیری كنید.برای چی همایش و سمینار برگزارمیكنید.نكنه منظورتان اینه كه ملت را با فكر این اختلاس ها دق مرگ كنید.
خواهر یك شهید
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
۰
۰
خدا لعنت كند خائنین به این مردم و مملكت را امیدوارم كه به دردی دچار بشوند كه درمان نداشته باشد خود و همه أعضا خانواده شان را كه با پول أین مردم خوش میگذرانند و به ریش أین مردم بیچاره میخندند امیدوارم كه همه پولهای بالا كشیده شده خرج دوا و درمان بشود و به بدترین وضع به درك واصل بشوند لعنت أبدی خدا بر دزدان بیت المال باد أمین
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
۰
۰
یعنی مملكت این قدر بی در و پیكر كه میلیارد میلیارد دلار برن و بدزدن و كسی هم نفهمه كار كیا بوده
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
۰
۰
2 رییس جمهور قبل 16 سال از كاهش قیمت نفت جلوگیری كردن در حالیكه با همین عربستان اختلافاتی داشتن پس این مشكل از سیاست خارجی ماست كه از انجام یك توافق ساده نفتی در اپك هم ناتوان است تا كی میشه عدم صلاحیت خود را به گردان این و ان انداخت كه دلارها رو فلانی برد فروخت ، قیمت نفت را فلان توطئه كم كرد میزان فروش نفت ما كم شد و دولتهای قبل بد بودن و برای همین نشد ما كار كنیم و ما خیلی خوبیم و بقیه بد بودن .كی بود كی بود من نبودم و .......
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها