ایران زمین

شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل در 3 استان

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل در 3 استان البرز، فارس و بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۷۴۶۹۲۷

احمد میدری روز افزود: 880 کودک بازمانده از تحصیل در استان البرز، 5500 کودک در استان فارس و 99 کودک در استان بوشهر شناسایی شده‌اند.وی اظهار کرد: با این‌که استان بوشهر کمترین تعداد کودک بازمانده از تحصیل را دارد، اما متاسفانه شناسایی آنها به دلیل نداشتن نشانی، دشوار است.

معاون رفاه اجتماعی تاکید کرد: باتوجه به این‌که بیشتر این کودکان به دنبال فقری که در خانواده‌های آنها جریان دارد از تحصیل بازمانده‌اند، بنابراین تلاش می‌شود به گونه‌ای به این خانواده‌ها کمک شود تا کودکانشان به مدرسه بروند، چنانچه خانواده‌هایی که باوجود کمک، باز هم از رفتن کودکانشان به مدرسه جلوگیری کنند، کمک‌های آنها قطع خواهد شد.

وی بااشاره به دیگر دلایلی که کودکان از تحصیل باز می‌مانند، گفت: برخی از علل بازماندن از تحصیل کودکان، ریشه در فقر فرهنگی دارد که باید برای رفع این موضوع هم تلاش کنیم. مشاهده می‌شود دختران بیش از پسران در معرض بی‌سوادی قرار دارند که این موضوع به همان ریشه‌های فرهنگی در میان خانواده‌ها باز‌می‌گردد./ ایرنا

خطر شیوع تب‌برفکی در استان سمنان

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان نسبت به خطر شیوع بروز بیماری تب‌برفکی در این استان هشدار داد.

محمد سعیدی اظهار کرد: با توجه به بروز چند کانون بیماری تب‌‌برفکی در برخی شهرستان‌های خراسان رضوی ازجمله مشهد، نیشابور، تربت جام، کلات و سرخس، خطر شیوع این بیماری در بین دام‌های استان سمنان وجود دارد.

وی از دامداران استان سمنان خواست ضمن رعایت قوانین و دستورالعمل‌های دامپزشکی سرمایه دامی خود را در مقابل این بیماری خطرناک و واگیر مصون نگه دارند.مدیرکل دامپزشکی استان سمنان تاکید کرد: اکنون نقل و انتقال بدون مجوز هر نوع دام شامل گاو، گوسفند، بز و شتر در داخل و خارج استان خراسان رضوی ممنوع است.

به گفته سعیدی، قطع ناگهانی اشتهای دام به سبب ایجاد تاول‌های دهانی، تمایل نداشتن دام به خوردن خوراک، وقوع لنگش، کاهش تولید شیر یا قطع ناگهانی آن و سقط جنین از علائم تب برفکی است که در نهایت مرگ و میر و تلفات دام‌ها را در پی دارد./‌ فارس

تالاب هورالعظیم به امید بارش باران

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خوزستان گفت: برای آبگیری تالاب هورالعظیم، امیدمان به بارندگی‌های ماه‌های آینده است.

احمدرضا لاهیجان‌زاده افزود: به منظور آبگیری بخشی از تالاب هورالعظیم یکی از دریچه‌ها باز شده و آب وارد آن نقطه از تالاب شده است، اما برای این که حوضچه شماره 2 دچار کمبود آب نشود، باید منتظر بارندگی باشیم.

وی با بیان این که با باز شدن این دریچه، فقط 13 تا 20 هزار هکتار از وسعت تالاب آبگیری می‌شود؛ ادامه داد: تالاب بین‌المللی هورالعظیم نزدیک به 130 هزار هکتار وسعت دارد و به این سادگی آبگیری نمی‌شود؛ بنابراین امید داریم بارندگی‌های خوبی در پیش باشد تا تالاب به طور طبیعی آبگیری شود. / مهر

گیلان بارانی‌ترین استان و سیستان و بلوچستان کم باران‌ترین

از ابتدای سال آبی جاری تا پایان هفته گذشته، استان گیلان با 532 میلی متر پربارش‌ترین و استان سیستان و بلوچستان با دو میلی‌متر بارندگی، کم‌ بارش‌ترین استان‌های کشور
گزارش شده است.

استان سیستان و بلوچستان از ابتدای مهر امسال تا پایان هفته گذشته، با 92 درصد کاهش بارندگی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، کم بارش‌ترین استان کشور بوده است.پس از سیستان و بلوچستان، استان‌های هرمزگان و کرمان دیگر استان‌های کم بارش کشور در سال آبی جاری گزارش شده‌اند.

از ابتدای سال آبی جاری تا پایان هفته گذشته در استان هرمزگان نیز هفت میلی‌‌متر بارندگی صورت گرفته که این میزان بارش در مقایسه با سال آبی گذشته 79 درصد و در قیاس با دوره درازمدت 36 درصد کاهش نشان می دهد.

میزان بارش در استان گیلان نیز در مقایسه با دوره زمانی مشابه سال آبی گذشته 40 درصد افزایش و در قیاس با دوره درازمدت 42ساله 75 درصد افزایش نشان می‌دهد.

پس از این استان، مازندران با 293 میلی متر و چهارمحال و بختیاری با 208 میلی متر بارندگی از ابتدای مهر تا پایان هفته گذشته، دیگر استان‌های پربارش کشور گزارش شده‌اند. / ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها