حسن ناهید: با وجود هجمه سازهای غربی، جوانان هنوز به دنبال حفظ اصالت‌های خود هستند

اقبال جوانان به ساز نی

حسن ناهید، نوازنده پیشکسوت ساز نی معتقد است این روزها میان هجمه سازهای غربی، جوانان ایرانی هنوز هم به دنبال حفظ اصالت‌های خود هستند و یادگیری سازهای ایرانی چون نی را دنبال می‌کنند و از موسیقی ایرانی غافل نیستند.
کد خبر: ۷۳۲۷۳۱

به گزارش مهر، این نوازنده و مدرس پیشکسوت موسیقی ایران که از استادان صاحب‌سبک نوازندگی ساز نی است، افزود: متاسفانه بعد از پشت سر گذاشتن دو سکته‌ای که داشتم دیگر قادر به نوازندگی حرفه‌ای همچون سال‌های گذشته نیستم اما در این مدت هیچ گاه ساکت نبودم و تلاش کردم با حضور در دانشگاه بتوانم تجربیات چند ساله‌ام در عرصه موسیقی را به جوانان علاقه‌مند فرهنگ و هنر این سرزمین انتقال دهم به همین دلیل است که با تمام مشکلاتی که بعد از بیماری داشتم اما همچنان حال خوبی دارم.

او ادامه داد: هم‌اکنون تمامی فعالیت‌هایم فقط مختص به تدریس نوازندگی نی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه هنر است که واقعا شرایط خوبی است و از این‌که می‌بینم آنها می‌توانند براحتی با یک هنرمند از نسل گذشته ارتباط برقرار کنند و تجربیات گذشته او را درک کنند آنچنان حس خوبی دریافت می‌کنم که برای انتقال آموزه‌های موسیقایی انگیزه‌ام را دو چندان می‌کند.

این نوازنده پیشکسوت نی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: یکی از نکات جالب توجهی که در این مدت بشدت مرا شگفت زده کرده علاقه وافر هنرجویان و دانش آموختگان دختر به موسیقی سنتی ایرانی است. این نکته جالب توجهی است که در مقطع کارشناسی ارشد بیش از ده دانشجوی دختر هستند که متقاضی یادگیری نوازندگی ساز نی به عنوان یک ساز تخصصی هستند و این موضوع بسیار خوشحال‌کننده است که در میان هجوم سازهای غربی به کشورمان، هنرمندان و دانشجویانی هستند که همچنان بر اصالت خود تاکید دارند.

ناهید در پایان گفت: من روزگاری همراه با هنرمندان بزرگی چون پرویز مشکاتیان، فرامرز پایور و بسیاری از استادان مسلم موسیقی ایرانی روزگار خوبی را سپری می‌کردم اما حالا دیگر آنها در میان ما نیستند و امروز من و تعداد محدودی از هنرمندان نسل طلایی موسیقی ایرانی زنده ماندیم و در تنهایی هنری به کار خود ادامه می‌دهیم اما همین که وارد فضای دانشگاهی می‌شوم و علاقه و اشتیاق فراوان دانشجویان موسیقی برای شناختن دوره طلایی موسیقی ایرانی را می‌بینم حال خوبی پیدا می‌کنم که واقعا توصیف آن سخت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها