گروه ‌خونی نشان دهنده شخصیت افراد است

AB+ اهداکننده جهانی پلاسما و O- اهداکننده جهانی خون

نتایج برخی مطالعات نشان داده است که نوع گروه خونی افراد می‌تواند نشان‌دهنده شخصیت و وضعیت سلامت آنها باشد.
کد خبر: ۷۳۱۳۴۱
AB+ اهداکننده جهانی پلاسما و O- اهداکننده جهانی خون

برخی افراد معتقدند خون با خون تفاوتی ندارد چرا که خون انسان از فاکتورهای اصلی مشابهی تشکیل شده اما در واقع در خون و در سطح گلبول‌های قرمز، آنتی‌ژن‌هایی متفاوتی وجود دارند که چهار گروه خونی مجزا از هم را بوجود می‌آورند.

در سال 1930 میلادی پروفسور ژاپنی به نام «توکجی فوروکاوا» ادعا کرد گروه‌های خونی افراد نشان‌دهنده شخصیت‌های آنان است و از آن زمان طبقه‌بندی گروه‌های خونی در فرهنگ ژاپن جای گرفت. تحقیقات بسیاری انجام گرفته که نشان می‌دهند چگونه گروه‌های خونی الگوهای سلامت فردی را به نمایش می‌گذارند. این باور وجود دارد که گروه‌های مختلف خونی ممکن است فرد را در برابر بیماری‌های مختلف حفاظت کند.

محققان همچنین به ارتباط بین گروه‌های خونی و بیماری‌ها از اواسط قرن 20 پی بردند.

سایت «ام‌ان‌ان» در مطلبی عنوان کرده که با توجه به این مقدمه در ادامه این مطلب درمی‌یابید علم پزشکی درباره گروه‌های خونی چه اطلاعاتی به شما می‌دهد:

گروه خونی A: گروه خونی A دارای آنتی ژن A در گلبول‌های قرمز و آنتی بادی‌های B در پلاسماست. در صورتی که گروه خونی فرد A‌ باشد تنها می‌تواند به افراد دارنده گروه خونی A‌ و AB‌ خون اهدا کند.

ترکیب آنتی ژن‌های گلبول‌های قرمز خون می‌تواند تعیین کند به چه میزان برخی هورمون‌ها در بدن یک فرد دارای این گروه خونی ترشح می‌شوند.

به طور مثال در گروه خونی A سطح بالاتری از هورمون استرس کورتیزول در بدن ترشح می‌شود.

همچنین دارندگان این گروه خونی بیشتر در معرض ابتلا به برخی بیماری‌ها از جمله سرطان معده نسبت به دارندگان گروه خونی O‌ و B هستند.

گروه خون B: گروه خون B دارای آنتی ژن‌های B در گلبول‌های قرمز و آنتی بادی‌های A‌ در پلاسماست. پس افراد این گروه تنها می‌توانند به گروه‌های خونی B و AB خون اهدا کنند. دارندگان گروه خونی B حدود 11 درصد بیشتر از گروه خونی O در معرض ابتلا به بیماری قلبی هستند.

مطالعه انجام شده در دانشگاه هاروارد حاکی از آن است که زنان با گروه خونی B یا AB در معرض فزاینده ابتلا به سرطان تخمدان هستند. همچنین دارندگان گروه خونی B نسبت به دارندگان گروه خونی A یا O از بیش از 50 هزار برابر باکتری‌های خوب برخوردار هستند.

گروه خون AB: دارندگان این گروه خونی از آنتی‌ژن‌های A و B‌ برخوردار ولی فاقد آنتی بادی‌های A و B در پلاسما هستند. در صورتی که گروه خونی فرد AB مثبت باشد، ‌فرد اهداکننده جهانی پلاسما به حساب می‌آید. دارندگان گروه خونی AB نسبت به گروه خونی O حدود 23 درصد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند.

همچنین این گروه خونی موجب می‌شود مادران باردار با گروه خونی فوق به عارضه فشارخون مبتلا شوند.

گروه خون O: دارندگان گروه خونی O فاقد آنتی ژن‌های A و B در گلبول‌های قرمز و آنتی بادی‌های A و B در پلاسما هستند.

گروه خونی O مثبت شایع‌ترین گروه خونی است و دارندگان گروه خونی O منفی اهداکنندگان جهانی خون به حساب می‌آیند چرا که می‌توانند به تمامی افراد خون اهدا کنند.

در دارندگان گروه خونی O خطر ابتلا به وبا بیشتر دیده می‌شود اما خطر ابتلا به سرطان پانکراس و مرگ ناشی از مالاریا نسبت به دیگر گروه‌های خونی در این افراد کمتر است.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها