رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به مناسبت کنگره عظیم حج:

راه‌اندازی گروههای تکفیری حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی است

پیام حج برای سیاستمداران عرب

کنگره عظیم حج که نماد وحدت در جهان اسلام بوده و فرصتی برای طواف برادرانه مومنان در حرم امن الهی است، امسال بیش از هر زمان دیگری برای مسلمانان معنادار است.
کد خبر: ۷۲۳۷۶۰
پیام حج برای سیاستمداران عرب

فردا در حالی زائران خانه خدا فریاد برائت از مشرکین سر می‌دهند که جهان اسلام در تب افراطی‌گری می‌سوزد و تندروی مذهبی و تفکرات تکفیری بهانه‌ای به دست بیگانگان برای دخالت در سرزمین‌های اسلامی داده است.

امروز از یک‌سو تروریست‌های داعش ثبات جهان اسلام را تهدید می‌کنند و از سوی دیگر نژادپرستی صهیونیستی مسلمانان را تحت‌فشار قرار داده است و کشورهای غربی نیز با حضور در منطقه بر طبل جنگ‌طلبی می‌کوبند و همه اینها باعث شده تا بسیاری از کشورهای اسلامی، از سوریه، عراق و لبنان گرفته تا یمن، لیبی، مصر و فلسطین دچار بحران سیاسی شده و این بحران‌ها هر یک بر بی‌ثباتی موجود دامن می‌زند.

طنز تلخ ماجرای بحران‌های خاورمیانه اینجاست که افراطیون، به نام اسلام سر می‌بُرند و به آزار دیگر مسلمانان می‌پردازند و رسانه‌های غربی نیز با تکرار ادعای این تروریست‌ها، واژه «دولت اسلامی» را سوژه‌ای برای ادامه پروژه «اسلام‌هراسی» خود قرار داده‌اند.

این در حالی است که اسلام، دین رحمت است و در آن، قتل یک بی‌گناه، مساوی با قتل تمام بشریت است.

در چنین زمانه‌ای، برگزاری مراسم حج و فریاد برائت از مشرکان و منافقان تروریست، بهترین فرصت به‌منظور دعوت جهان اسلام به وحدت و پرهیز دولت‌های مسلمان از اختلاف‌افکنی است.

هر چند بسیاری از نخبگان سیاسی جهان اسلام بخوبی می‌دانند که راه توسعه کشورهای مسلمان، نه فروافتادن در دام تندروی، یا دست نیاز دراز کردن به ‌سوی قدرت‌های فرامنطقه‌ای، بلکه گام نهادن در مسیر وحدت است، اما تعصبات کور و فرقه‌گرایی بعضی از رجال سیاسی عرب، مانع بزرگی برای تحقق ایده وحدت در میان امت اسلامی شده است، به‌طوری که از دوره سید جمال‌ الدین اسدآبادی تا به ‌حال، ایده تشکیل یک «امت واحده» با موانع بسیاری روبه‌رو بوده است.

اینک همزمان با برپایی مراسم برائت از مشرکین و در شرایطی که سلفیسم و صهیونیسم چونان دو لبه یک قیچی، خاورمیانه را دچار بحران کرده‌اند، وقت آن رسیده تا سیاستمداران منطقه از پیامدهای اختلافات گذشته‌شان عبرت گرفته و بدانند همکاری منطقه‌ای و مشارکت سازنده با وجود حفظ پاره‌ای اختلافات، یگانه راه غلبه بر هرج و مرج کنونی در جهان اسلام است.

این همکاری‌ها نه‌فقط می‌تواند تندروها را محدود کند، بلکه بهانه بیگانگان برای دخالت در امور داخلی کشورهای اسلامی را از بین برده و می‌تواند نویدبخش آینده‌ای بهتر برای مسلمانان باشد.

مصطفی انتظاری‌ هروی - گروه سیاسی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها