رئیس کمیسیون محیط‌زیست تهران هشدار داد

نیترات در آب شرب تهران

رئیس کمیسیون محیط‌زیست شورای شهر تهران نسبت به نیترات موجود در آب تهران هشدار داد و گفت: آب پشت سدها زیر 10 درصد نیترات دارد که برای مصرف انسانی بسیار مناسب است، اما به واسطه حفر چاه‌های عمیق میزان نیترات موجود در آب‌ها 60 درصد است که آب چاه با سد تلفیق شده و هم اکنون نیترات موجود در آب تهران 30 درصد شده و این وضع خطرناک است.
کد خبر: ۷۲۳۲۲۲

به گزارش ایسنا، رحمت‌الله حافظی در جلسه روز گذشته شورای شهر تهران با بیان این‌که کودکان زیر ده سال باید آب کمتر از 10 درصد نیترات مصرف کنند، افزود: این میزان نیترات در آب موجب مرگ نوزادان زیر سه ماه می‌شود.

وی توضیح داد: سال‌های گذشته 75 درصد آب تهران از سدها و فقط 25 درصد از چاه‌های عمیق تامین می‌شد، در حالی که متاسفانه امسال 58 درصد از آب تهران از سدها و 42 درصد از چاه‌ها تامین می‌شود.

به گفتـــه حافظی، نیترات موجود در هر لیتر آب باید 45 پی.پی.ام باشد در حالی که این عدد برای آب تهران به 50 رسیده است.

رئیس کمیسیون محیط‌زیست شورای شهر تهران با اشاره به بحران خشکسالی و کم‌آبی در کشور و بخصوص تهران، اظهار کرد: بر اساس پژوهش‌ها ایران 30 سال خشکسالی را پیش رو دارد، اما تاکنون کسی به آن توجه نکرده است تا این‌که اعلام شد تا یک ماه دیگر تهران آب ندارد که این به معنای نبود مدیریت بهینه است.

وی تاکید کرد: در صحن علنی شورا در حین بررسی توفان در خرداد به کمبود آب در پاییز هشدار داده شده بود، اما مسئولان پشت درهای بسته حرف می‌زنند و از همکاری و همراهی مردم کمک نمی‌گیرند.

حافظی با بیان این‌که روزانه سه میلیارد تومان برای تصفیه آب تهران هزینه می‌شود، پیشنهاد کرد بخشی از این هزینه به تامین آب معدنی ارزان‌قیمت برای مصرف شهروندان هدایت شود و آب لوله‌کشی برای دیگر مصارف صرف شود؛ زیرا فقط یک درصد از آب برای شرب مصرف می‌شود.

برج‌ها جای درختان ولی عصر را می‌گیرد

نایب رئیس شورای شهر تهران در مورد ساخت هتل 17 طبقه در باغ پسیان واقع در خیابان ولی عصر هشدار دارد.

بخش دیگری از جلسه شورای شهر به احداث هتل 17 طبقه در خیابان ولی عصر (عج) اختصاص داشت که با تذکر نایب رئیس شورای شهر تهران همراه شد.

مرتضی طلایی با بیان این‌که یکصد اصله چنار هفتاد ساله در این باغ وجود دارد، یادآور شد: کمیسیون ماده 5 با درخواست تاسیس هتل 17 طبقه به جای 31 طبقه موافقت کرده است، اما امیدواریم شهرداری از ایجاد این هتل جلوگیری کند؛ زیرا قطعا پس از مدتی خیابان ولی عصر به خیابان برج‌های تجاری و اداری تبدیل می‌شود.

وی در مورد اعتراض جمعی از کسبه 17 شهریور نیز توضیح داد: اجرای طرح پیاده‌راه 17 شهریور یک کار فرهنگی بود، اما منافع ذی‌نفعان مورد توجه قرار نگرفت و امیدواریم حل این مساله به صورت فوری در دستور کار قرار گیرد؛ چون اگر جایگزینی برای آن در نظر گرفته نشود مجبور هستیم خیابان را باز کنیم در حالی که می‌توان با توافق با کسبه این مشکل را حل کرد.

پلمب چاه‌های غیرمجاز آب شرب

استاندار تهران تاکید کرد: برخورد با چاه‌های غیرمجاز صددرصد پیگیری می‌شود و چاه‌های غیرمجازی که برای آب شرب مناسب هستند یا باید برای استفاده شرب تبدیل شوند یا در صورت قابل استفاده نبودن، پلمب شوند.

حسین هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر این‌که باید امور آب استانداری تهران به چاه‌های غیرمجاز رسیدگی کند، افزود: با توجه به خشکسالی در کشور باید از بهره‌برداری از چاه‌های غیرمجاز برای شرب جلوگیری شود و ما نیز در این زمینه تذکر داده‌ایم و امیدواریم طوری عمل شود که از هدر رفت غیرمعقول آب جلوگیری شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای مدیریت آب تهران تمهیدات جدیدی اندیشیده‌اید، اظهارکرد: در چند ماه اخیر موضوع صرفه‌جویی را مطرح کرده‌ایم و امیدواریم مردم استان تهران با صرفه‌جویی در مصرف آب به استانداری کمک کنند تا پیش از فصل باران، مشکلی برای تامین آب پیدا نکنیم.

هاشمی تاکید کرد: با آب سد ماهور که از نیمه‌دوم مهر به شرق تهران به میزان 2.5 مترمکعب بر ثانیه تزریق می‌شود، مشکل آب تهران کمتر خواهد شد، اما کمبود آب همچنان جدی است و باید همه شهروندان در مصرف آن صرفه‌جویی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها