منظره ناخوشایند توده‌ سیم‌های به هم‌پیچیده پایان یافت

شارژ مغناطیسی تلفن همراه با اختراع یک ایرانی

با اجرای طرح کلان ملی ساخت کیت های IUI زوجهای نابارور در کشور می توانند با هزینه های کمتر و با روش درمانی ساده و کارآمد به باروری برسند و مشکل خود را برطرف کنند.
کد خبر: ۷۱۴۷۷۱
حل مشکل ناباروری زوج‌ها با کیت‌های ایرانی

حدود سه میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارند که درصد بالایی از آنها از دسترسی به درمان مناسب محروم هستند.

انجام روش های درمانی پیچیده و پر هزینه مانند «IVF» اگر چه در موارد مشخص، لازم و ضروری هستند اما بسیاری از بیماران با روش های درمانی ساده تر و ارزانتری مانند «IUI» نیز قابل درمان هستند که باید برای دسترسی مناسب برنامه ریزی بهتری صورت پذیرد.

با اجرای طرح کلان ملی کیت های «IUI» می توان مشکل درصد زیادی از زوج نابارور در کشور را که تاکنون به روش های پرهزینه و پیچیده «IVF» دسترسی نداشتند را با روشی ساده تر، ارزان تر و الیته کارآمد برطرف کرد.

دکتر عابد، مجری اجرای این طرح کلان ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تشریح این طرح گفت: کاربرد اصلی طرح در درمان ناباروری به روش «IUI» است.«IUI» روشی ساده درمان ناباروری است که سالهاست بصورت موثر در دنیا و مخصوصا در ایران برای درمان مشکلات ساده ناباروری استفاده می شده است که انجام آن نیاز به تجهیزات پیچیده آزمایشگاهی داشته است.

وی افزود: در طرح ما پزشکان با یک کیت یکبار مصرف بدون نیاز به تجهیزات خاصی روشی ساده و ارزان در درمان ناباروری را اجرایی می کنند. فناوری این طرح 100 درصد بومی بوده و مبتنی بر تحقیقات بنیادی، کاربردی و آکادمیکی بوده که تمامی مراحل در داخل انجام شده است. ما در این مسیر موفق شده ایم با انجام تست ها و کارآزمایی های مختلف کارایی آن را بخوبی نشان دهیم.

عابد گفت: با توجه به نیاز زوج های جوان و ضرورت پاسخگویی به درخواست های مربوط به استفاده از روش های باروری، از سال 75 فعالیت های تحقیقاتی و علمی محققان این حوزه بر روی پدیده جدید در حرکت اسپرم ها آغاز و با تمرکز بر این مهم، به موضوع جابجایی و تحرک اسپرم ها و اینکه آن ها می توانند بر خلاف جریان مایع حرکت کنند دست یافتیم.

وی افزود: این کشف یافته ای بنیادین و جدید بود که برای بررسی آن، فعالیت های تحقیقات کاربردی بر موضوع این پدیده آغاز و بر مبنای آن، وسیله ای تولید شد که با آن می توانستیم اسپرم های سالم را از مابقی اسپرم ها جدا کنیم و پس از نمونه سازی و انجام تست های اولیه این فناوری در کشورهای انگلیس و آمریکا به عنوان پتنت به ثبت رسید.

مجری طرح کلان کیت های ناباروری IUI، گفت: موضوع تولید کیت های درمان کننده ناباروری درابتدا با وزارت بهداشت، مطرح شد که این وزارتخانه پس از تایید طرح، آن را برای دریافت حمایت به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی کرد و در نهایت با حمایت این دو مجموعه نمونه صنعتی این محصول طراحی و تولید شد و پس از آن، با استقرار در پارک فناوری پردیس و تاسیس شرکت دانش بنیان این اختراع جدید تجاری سازی شد و اینک و توانسته ایم آنرا وارد مرحله فروش و بازار کنیم. برای اجرای این طرح دو سال و برای تجاری سازی این محصول نیز دو سال زمان صرف شده است.

وی با تاکید بر اینکه توجه به بازارهای جهانی با توجه به نیاز سنجی برای عرضه بین المللی این محصول در دستور کار قرار دارد، بازار کشورهای همسایه را در این زمیه مطلوب دانست و گفت: از آنجایی که کشورهای منطقه از نظر دسترسی به امکانات درمان ناباروری بسیار فقیر هستند طرحی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارایه شده است تا بتوانیم با کشورهای منطقه در این زمینه همکاری و بازار تقاضای آنان را به این کیت ها تامین کنیم.

عابد افزود: طبق نظر کارشناسان یکی از روش های موثر افزایش جمعیت کمک به درمان بیماران نابارور است که متاسفانه در سایه سیاست های کنترل جمعیتی تا به حال مغفول مانده است. حمایت و ترویج چنین درمان های ساده ای می تواند با هزینه کمتری کمک موثری به افزایش جمعیت کند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها