نشست مشترک مدیران بنیاد تعاون زندانیان با مسئولان مرکز ملی فرش ایران در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه فرش دستباف ایران، با هدف افزایش تعامل و همکاری این مرکز با بنیاد تعاون زندانیان برگزار شد.
کد خبر: ۷۱۰۲۸۶
فرش؛ محور اشتغالزایی برای زندانیان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، در این نشست بر استفاده از قابلیت های اقتصادی و روحی فرش دستباف در تأمین معیشت، حرفه آموزی و تسهیل شرایط زیست در محیط زندان برای زندانیان تاکید شد.

"حمید کارگر"، سرپرست مرکز ملی فرش ایران با اشاره به بازدید خود از کارگاه فرشبافی در زندان اردبیل اظهار داشت: مرکز ملی فرش ایران آماده همکاری با بنیاد تعاون زندانیان برای ترویج قالیبافی در میان این قشر از جامعه با هدف ایجاد اشتغال پایدار است که هم پیامدهای مثبت اقتصادی و هم پیامدهای مناسب اجتماعی در پی خواهد داشت.

"مطهرنژاد"، مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان نیز به تشریح فعالیت‌های این بنیاد پرداخت و گفت: بنیاد تعاون زندانیان، نهادی با سابقه حدوداً 65 ساله است که رسالت اصلی اش، ‌بازگرداندن زندانیان به فضای جامعه و اشتغال پس از آزادی است.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان با بیان اینکه این بنیاد نزدیک به 200 رشته فنی و حرفه‌ای به زندانیان آموزش می‌دهد، ادامه داد: زندانیان پس از دریافت آموزش‌های لازم، به کارگاه‌ها و کارخانه‌های زیرمجموعه بنیاد منتقل و در طول مدت تحمل حبس، هم‌زمان به شغلی مشغول شده و به کسب درآمد می‌پردازند.

مطهرنژاد با بیان اینکه قضات به برخی از زندانیان اجازه می‌دهند تا روزها در کارگاه‌های صنعتی یا شهرداری‌ها کار کنند و شب‌ها به خانه​های خود بروند،‌ به اهمیت بعد فرهنگی و اجتماعی ایجاد شغل برای زندانیان و نیز جلوگیری از وارد آمدن آسیب به خانواده‌های آنها اشاره کرد و گفت: اینگونه خدمات بنیاد تعاون زندانیان، کمک بزرگی به پیشگیری از رواج بزهکاری میان خانواده‌های زندانیان می‌کند.

وی با اشاره به کیفیت خوب تولیدات فرش زندانیان استان‌های آذربایجان شرقی، قم، کردستان، کرمانشاه، خراسان رضوی و جنوبی نسبت به دیگر استان‌ها، گفت: این بنیاد می‌تواند با همکاری مرکز ملی فرش ایران سفارش تولید انبوه هر نوع خاصی از فرش را که بسیاری از شرکت‌های تولید فرش نمی‌توانند آن را انجام دهند، دریافت کرده و عملیاتی کند.

در پایان این نشست کارگر بر لزوم فهرست کردن زمینه های همکاری و محورهای لازم برای همراهی دو مجموعه و در پی آن رسیدن به تفاهم نامه​ای مشترک تأکید کرد و مقرر شد معاونت تحقیقات مرکز ملی فرش ایران و نیز معاونت بنیاد تعاون زندانیان با احصای بسترهای همکاری تفاهم نامه را تدوین کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها