یک متخصص ارتوپدی گفت: عفونت، نقرس، بیماری‌های روماتیسمی و هم چنین ضربات وارد شده به زانو از جمله بیماری‌ها و علل دیگری است که منجر به آب آوردن زانو می‌شود.
کد خبر: ۷۰۲۴۲۴
آرتروز، شایع‌ترین علت آب آوردن زانو

محمدحسین دهقانی با بیان اینکه آب آوردن زانو به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود، گفت: آب آوردن زانو یک علامت است و خود به عنوان بیماری شناخته نمی‌شود.

وی با بیان اینکه شایع‌ترین علت آب آوردن زانو، آرتروز به معنای ساییدگی و تخریب مفصل است، افزود: عفونت، نقرس، بیمار‌ی‌های روماتیسمی و همچنین ضربات وارد شده به زانو از جمله عوامل آب آوردن زانو است.

این متخصص ارتوپدی گفت: با لمس کشکک زانو می‌توان آب آوردن را تشخیص داد اما برای تشخیص علت ایجاد تورم باید آب زانو را با سوزن بیرون کشید و به آزمایشگاه فرستاد.

دهقانی ورم، خشکی و درد زانو را از جمله علائم آب آوردن زانو دانست و افزود: راه‌های درمان بر حسب علت آب آوردن زانو متفاوت است بنابراین درمان اساسی آب آوردن زانو مشخص کردن علت بروز آن و درمان علت است.

وی با اشاره به اینکه وقتی تورم و درد زانو زیاد باشد کشیدن آب آن ممکن است بتواند شدت درد را کاهش دهد، گفت: وقتی آب زانو کم است می‌توان با استراحت و حرکت ندادن زانو و بالا نگه داشتن آن به بدن کمک کرد تا آب را زودتر جذب کند.

این متخصص ارتوپدی افزود: داروهای ضد درد که به منظور کاهش درد زانو استفاده می‌شود نیز در درمان آب آوردن زانو موثر است.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها