همزمان با ادامه مذاکرات ایران و 1+5 برای رسیدن به توافق جامع هسته‌ای، شورای ملی ایران - آمریکا (نایاک)، اعلام کرد، اقتصاد آمریکا از سال 1995 تاکنون، 175 میلیارد و 300 میلیون دلار از ناحیه تحریم‌های ایران زیان دیده است.
کد خبر: ۶۹۶۳۹۵

نشریه تایم با استناد به گزارش منتشر شده از سوی نایاک نوشت: نتایج مطالعات، حاکی از آن است که اعمال‌کنندگان این تحریم‌ها، بویژه آمریکا، از تاثیر تحریم‌ها بی‌بهره نبودند و علاوه بر زیان مالی، سالانه به طور متوسط، بین 51 تا 66 هزار فرصت شغلی، بویژه در ایالات تگزاس و کالیفرنیا، از بین رفت. در میان کشورهای اروپایی، آلمان با از دست دادن مبلغی بین 23 تا 73 میلیارد دلار فرصت ایجاد درآمد اقتصادی، بزرگ‌ترین متضرر این تحریم هاست.

نایاک این گزارش را همزمان با تلاش قدرت‌های غربی برای دستیابی به توافقی با ایران منتشر کرد که می‌تواند موجب کاهش تحریم‌ها در ازای کاهش سطح برنامه هسته‌ای این کشور شود.نویسندگان این گزارش (نایاک) به دولت باراک اوباما گفته‌اند که در مذاکرات وین، هزینه واقعی تحریم‌‌ها را مدنظر قرار دهد.

شکایت ۱۰۰ نماینده مجلس از هیات‌رئیسه

خبرگزاری فارس نوشت: یکصد نفر از نمایندگان مجلس طی نامه‌ای از طرز کار هیات‌رئیسه در نحوه اعلام وصول سوالات و استیضاح‌ها به کمیسیون‌های اصل ۹۰ و آیین‌نامه داخلی شکایت کردند. حمید رسایی، نماینده تهران این خبر را اعلام کرده و عملکرد هیات‌رئیسه در اعلام وصول سوالات و استیضاح‌ها را سلیقه‌ای و خلاف آیین‌نامه مجلس و قانون اساسی، خوانده است.

سقوط جنگنده آموزشی ارتش

امیر سرتیپ دوم حسین محمدی، فرمانده ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک فروند هواپیمای جنگنده عملیاتی – آموزشی ارتش، روز سه‌شنبه در حوالی بختگان در استان فارس سقوط کرد. به گزارش «تابناک»، وی گفت: این جنگنده عملیاتی ـ آموزشی اف ـ 4 متعلق به پایگاه هوایی بندرعباس بوده، اما از پایگاه هوایی شهید دوران شیراز پرواز کرده است. به گفته وی، در این حادثه خلبان و کمک‌خلبان به شهادت رسیدند. دلیل سقوط این جنگنده روشن نشده است.همچنین سردار رمضان‌شریف، مسئول روابط‌عمومی کل سپاه در گفت‌و‌گو با تسنیم، در پاسخ به این پرسش که برخی مطرح کرده‌اند جنگنده آموزشی سقوط کرده در استان فارس متعلق به سپاه بوده، گفت: هیچ سانحه هوایی برای هواپیماهای در اختیار هوافضای سپاه ‌پاسداران در روزهای اخیر رخ نداده است.

انتقاد از افطاری دستگاه‌های اجرایی در برج میلاد

نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه در مجلس در جلسه علنی دیروز پارلمان با انتقاد از برگزاری مراسم افطاری از سوی دستگاه‌های اجرایی گفت: دادن افطاری در برج میلاد آن هم توسط دولت و دستگاه‌های اجرایی حرام است. چرا در برج میلاد که هزینه افطاری برای هر نفر از 150 تا 300 هزار تومان است، به 1600 نفر از پول بیت‌المال افطاری می‌دهند.

به گزارش تسنیم، وی افزود: دستگاه اجرایی نباید از پول بیت‌المال افطاری بدهد و ما نمایندگان مجلس باید براساس سوگندی که خوردیم از حقوق مردم و بیت‌المال صیانت کنیم. بیت‌المال مال همه مردم و بازنشستگان است و دولت نباید از مال بازنشستگان افطاری بدهد. در همین حال به گزارش فارس، حسین سبحانی‌نیا،‌ عضو هیات‌رئیسه مجلس پس از به صدا درآمدن زنگ پایانی جلسه علنی دیروز، خطاب به نمایندگان گفت: برنامه‌ای که امشب برای برج میلاد اعلام شده بود، لغو شد. بر اساس این گزارش، این مراسم افطاری قرار بود به میزبانی محمدباقر قالیباف، شهردار تهران برگزار شود.

قانون حجاب با شعار درست نمی‌شود

آیت‌الله گرکانی، رئیس دیوان‌عالی کشور دیروز در جلسه هیات عمومی کیفری اصراری دیوان‌عالی کشور گفت: نتیجه عمل نکردن به مفاهیم قرآنی باعث بداخلاقی‌ها و بدحجابی‌ها می‌شود. قانون حجاب و عفاف با شعار درست نمی‌شود و با تربیت و آموزش بانوان و دختران در کانون‌های فرهنگی ممکن است به نتیجه برسد.

5 بدهکار بانکی تسویه حساب می‌کنند

سخنگوی کمیسیون اصل نود با بیان این‌که این کمیسیون جلساتی با بدهکاران بانکی و مدیران عامل بانک‌ها داشته است، گفت: در آخرین جلسه مقرر شد پنج بدهکار بانکی بدهی خود را به ارزش 1500 میلیارد تومان تا دو هفته آینده برگردانند.

مصطفی افضلی‌فرد با بیان این‌که روز دوشنبه این کمیسیون با تعدادی از بدهکاران بانکی و مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی جلسه داشته است، گفت: با پیگیری‌های انجام شده پنج بدهکار اصلی که مبلغ بدهی آنها بالغ بر 1500 میلیارد تومان بوده است تا دو هفته آینده با سیستم بانکی تسویه حساب می‌کنند. افضلی فرد ادامه داد: کمیسیون اصل نود پیگیری 25 هزار میلیارد تومان بدهی معوقه بانکی را در دستور کار خود داشت که تاکنون در برخی موارد آن به نتیجه رسیده و بنابر پیگیری‌ها 4500 میلیارد تومان از معوقات به سیستم بانکی برگشته است. از این نظر کمیسیون به تقویت و حمایت سیستم بانکی پرداخته است.

سخنگوی کمیسیون اصل نود در جلسه عصر دیروز هم اظهار کرد: طبق برنامه جلسه عصر سه‌شنبه کمیسیون دومین جلسه از مجموع سه جلسه بررسی وضع عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور در اجرای قانون حجاب و عفاف مصوب سال 64 بوده است که در جلسه اول دستگاه‌های اجرایی مختلف از جمله وزارت آموزش و پرورش و قوه قضاییه موانع موجود بر سر راه افزایش میزان حجاب در جامعه را توضیح دادند در جلسه دوم به علل مختلف اجرا نشدن قوانین در این حوزه پرداخته شد و در جلسه بعدی کمیسیون اصل نود که هفته آینده برگزار می‌شود، قرار است دستگاه‌ها راهکارها و برنامه‌های اجرایی برای بهبود وضع حجاب و عفاف را به کمیسیون ارائه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها