خداحافظی 40 شکارچی با شکار

40 نفر از شکارچیان باسابقه در مازندران، شنبه گذشته در آیینی به مناسبت هفته محیط زیست، با ادای سوگند از شکار و تفنگ خداحافظی کردند.
کد خبر: ۶۸۱۸۰۷

به گزارش ایرنا، آیین خداحافظی این شکارچیان که از اهالی روستاهای داربکلا، مرسم و اوسا در شهرستان​های ساری و میاندرود بودند، در محل اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در ساری برگزار شد. شکارچیان که از جفا به طبیعت پشیمان بودند، در این مراسم توبه​نامه امضا و قسم​نامه قرائت کردند که دیگر هرگز تفنگ به دست نگیرند و به شکار نروند.

توبه‌کنندگان همچنین به صورت نمادین، دو قبضه تفنگ شکاری و چند قفس پرندگان شکاری را شکستند تا پشیمانی خود را در عمل به نمایش بگذارند.

بوسیدن قنداق تفنگ شکاری و تحویل آن به مسئولان محیط زیست هم دیگر برنامه این آیین بود.مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در جمع این شکارچیان خودبازنشسته گفت: ترویج فرهنگ حفاظت از حیات وحش و جلوگیری از انقراض برخی گونه​های جانوری، از اهداف برگزاری آیین حلالیت از طبیعت و سوگند خداحافظی و توبه شکارچیان است.

ناصر مهردادی با بیان این که اکنون وضع برخی گونه​های جانوری در مازندران وخیم است، افزود: تاکنون حدود ده هزار مجوز تفنگ شکاری در استان صادر شده است.

به گفته وی دست​کم 483 گونه جانوری از رده​های مختلف پرندگان، پستانداران، خزندگان، دوزیستان و ماهی​ها در مازندران وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها