رونمایی اولین اتوبوس دریایی الکتریکی سوپرشارژ ​

شرکت اتوبوس‌های دریایی سبز شهری سوئد ادعا کرده که در حال آماده‌سازی اولین اتوبوس دریایی الکتریکی سوپرشارژ جهان شده است.
کد خبر: ۶۸۰۳۸۹
رونمایی اولین اتوبوس دریایی الکتریکی سوپرشارژ ​

نام این اتوبوس دریایی Movitz است. موویتز تنها با 10 دقیقه شارژ قادر است به مدت یک ساعت مسافران را از نقطه‌ای به نقطه دیگر جابه‌جا کند.

بنا بر گفته شرکت سازنده، موویتز قادر است صد مسافر را در کانالی که در محدوده بافت تاریخی استکهلم قرار دارد، جابه‌جا کند. 10 دقیقه زمان لازم برای شارژ به آن معناست تا در زمانی که مسافران در ایستگاه مقصد در حال پیاده شدن هستند و تا زمان سوار شدن مسافران جدید می‌توان کشتی را کاملا شارژ کرد.

ملزومات مورد نیاز برای انجام نگهداری‌های لازم جهت موویتز بسیار پایین بوده و هزینه راه‌اندازی و شروع به کار نیز کاهش یافته است.

برابر گزارش‌ها با توجه به فناوری جدید به‌کار گرفته شده در این وسیله شاهد کاهش مصرف گازوئیل سالانه 50 هزار لیتری بوده و همچنین میزان انتشار کربن سالانه تا 130 تن کاهش خواهد یافت.

کمپانی سوئدی Echandia Marine اعلام کرده این پروژه بخشی از تلاش‌های این شرکت برای راه‌اندازی چند کشتی الکتریکی جهت سرویس‌دهی در سراسر اروپا به‌عنوان وسیله‌ای است که علاوه بر کاهش هزینه‌های عملیاتی باعث کاهش اثرات زیست‌محیطی نیز می‌شود.

موویتز ​ به دو موتور داخلی 125 کیلوواتی POD مجهز است که از باتری‌های 180 کیلوواتی استفاده می‌کنند.

بنا بر اعلام شرکت سازنده، موویتز اولین اتوبوس دریایی سوپرشارژ جهان ، مرداد امسال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

در همین حال کشور نروژ اعلام کرده سال 2015 یک اتوبوس دریایی سوپرشارژ را که بسیار بزرگ‌تر از موویتز است، تولید کرده و به کار خواهد گرفت.

با توجه به سادگی سیستم پیشرانه الکتریکی موویتز انتظار می‌رود هزینه عملیاتی شدن این قایق الکتریکی در مقایسه با نمونه‌های مشابه دیزلی تا 30 درصد کاهش یابد. نمونه‌های الکتریکی اتوبوس دریایی بسیار کم‌سروصداتر، پاک‌تر و از لحاظ انرژی کارآمدتر از نمونه دیزلی بوده که انتشار دی‌اکسیدکربن را به اندازه 130 تن و انتشار اکسید نیتروژن را 5/1 تن در سال کاهش می‌دهد.

منبع: gizmag
مترجم: آتنا حسن‌آبادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها