تدوین و کارگردانی فیلم‌هایی که با تلفن همراه گرفته‌ایم

نـور، صـدا، تلفن همراه حرکـت!

ظهور نسل پنجم ارتباطات در ژاپن

دانشمندان ژاپنی درحالی آزمایش‌های خود را روی نسل پنجم شبکه تلفن همراه آغاز کرده‌اند که هنوز بیشتر نقاط دنیا به نسل سوم و چهارم نیز مجهز نشده‌اند.
کد خبر: ۶۷۷۴۴۵

سرعت انتشار اطلاعات درپنجمین نسل شبکه‌های موبایلی یا همان G5 بسیار بالاست، به طوری که مشترکان مخابراتی می‌توانند با سرعت ده هزار گیگابایت در ثانیه از اینترنت استفاده کنند، یعنی هزار بار سریع‌تر از شبکه مخابراتی LTE. با توجه به قابلیت‌های گسترده نسل پنجم بسیاری از کشورها را برای رسیدن به فناوری مورد نیاز سرمایه‌گذاری‌های کلانی کرده‌اند، بر همین اساس کمیسیون اروپا ۷۰۰ میلیون دلار برای تحقیق و توسعه این فناوری بین سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۲۰ هزینه خواهد کرد. در این میان اما ژاپن جلوتر از دیگران است. شرکت NTT DoCoMo ژاپن قصد دارد شبکه مخابراتی نسل پنجم را امسال در مرکز تحقیق و توسعه خود و سال آینده در خارج از ژاپن آزمایش کند.

بر همین اساس این شرکت، فناوری نسل پنجم را با شرکت‌های بزرگی از جمله اریکسون، NEC، فوجیتسو، سامسونگ، نوکیا و Alcatel Luncent به آزمایش می‌گذارد تا آنها ظرفیت فناوری‌های نوین رادیویی را محک بزنند. این شرکت‌ها فناوریG5 را با طیف باند مخابراتی بیش از شش گیگاهرتز آزمایش خواهند کرد و نواقص و مشکلات احتمالی آن را به شرکت NTT گزارش می‌دهند. به گفته کارشناسان، G5 از سال ۲۰۲۰ در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها