رئیس سازمان میراث فرهنگی عنوان کرد:

کمبود هتل‌های 4 و 5 ستاره در کشور

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کمبود هتل های 4 و 5 ستاره را یکی از مهمترین مشکلات بخش گردشگری دانست و افزود: تمرکز ما در حال حاضر در بخش تکمیل زیرساخت ها و احداث هتل است که در این حوزه خیز مناسبی برداشته ایم.
کد خبر: ۶۷۵۷۸۵
کمبود هتل‌های 4 و 5 ستاره در کشور

مسعود سلطانی‌فر با حضور در شصت و ششمین جلسه علنی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با ارائه پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک کاری بین سازمان میراث فرهنگی و شورای شهر گفت: زمینه های همکاری بین شورای اسلامی شهر تهران و سازمان میراث فرهنگی از طریق این کمیته پیگیری و اجرایی شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شصت و ششمین جلسه علنی چهارمین دوره شورای شهر تهران صبح امروز، سه شنبه 30 اردیبهشت، با حضور مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

معاون رئیس جمهور در ابتدای این جلسه با تشریح وضعیت فعلی سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در کشور، افزود: با تشکیل یک کمیته کاری مشترک بین تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و مسئولین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زمینه کاری این دو نهاد مشخص می شود.

300 اثر تاریخی ثبت شده در تهران

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اهمیت استان تهران در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تعداد 300 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست میراث ملی، 23 منطقه و محوطه تاریخی و 2300 اثر واجد ارزش در تهران وجود دارد.

کمبود هتل های 4 و 5 ستاره

وی کمبود هتل های 4 و 5 ستاره را یکی از مهمترین مشکلات بخش گردشگری دانست و افزود: تمرکز ما در حال حاضر در بخش تکمیل زیرساخت ها و احداث هتل است که در این حوزه خیز مناسبی برداشته ایم.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: در گذشته بین شورای شهر‌، شهرداری و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری زمینه های بسیاری برای همکاری وجود داشت و تفاهم‌نامه‌هایی برای روند اجرایی این همکاریها به امضاء رسیده است.
سلطانی فر یادآور شد: باید بخش اجرایی همکاری های این سه نهاد، پیگیری‌های مورد نیاز از سوی طرفین برای عملیاتی کردن این تفاهم‌نامه‌ها انجام شود.

معاون رییس‌جمهور افزود: موضوعی که باید مورد توجه قرار گیرد حفاظت و حراست از بناها و مکان‌های تاریخی است در اختیار بخش خصوصی قرار دارند و به‌خوبی از آن‌ها حراست نمی‌شود.

وی اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امکان تأمین منابع مالی مورد نیاز در این زمینه برای تملک این بناها را ندارد، اگر بتوانیم از ظرفیت شورای اسلامی شهر تهران در این زمینه استفاده کنیم،‌ می‌توانیم در دوران کاری این شورا، دستاوردهای آن را ببینیم.

ایجاد سایت تاریخی حدفاصل میدان مشق تا کاخ گلستان

سلطانی فر با تاکید بر لزوم کمک به حفظ بناهای تاریخی شهر تهران تصریح کرد: در دولت هشتم، مسئولان فرهنگی کشور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این دولت، مصوبه‌ای برای ایجاد یک سایت بزرگ تاریخی حدفاصل میدان مشق تا کاخ گلستان به تصویب رسید.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: براساس این مصوبه با تملک بناهای مهم این مجموعه امکان ایجاد یک محوطه‌ی تاریخی و ارزشمند در تهران فراهم می شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: تا کنون هیچ اقدامی برای عملیاتی شدن این مصوبه صورت نگرفته است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به ایجاد کمیته‌ی اجرایی برای عملیاتی و اجرایی کردن پیشنهادها و زمینه‌های همکاری مشترک بین سازمان میراث فرهنگی و شورای اسلامی شهر تهران افزود: تحقق اهداف شورای اسلامی شهر تهران و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در محورهای فرهنگی می‌تواند در دستور کار این کمیته قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: عرصه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مجموعه فعالان در این حوزه این ظرفیت و توانایی را دارند که در جهت تحقق شعار سال، که سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است، گامهای جدی بردارد.

سلطانی فر تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی سازمانی است که هم در عرصه فرهنگ و در عرصه اقتصاد فعالیتهای گسترده انجام دهد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اعضای شورای شهر تهران خواست تا موضوع سرای دلگشا و خدشه دار شدن حریم کاخ ثبت جهانی شده گلستان را مورد بررسی و پیگیری قرار دهند، وی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی در این رابطه اقداماتی را انجام داده است.

وی همچنین به دیدار اعضای شورای شهر با مقام معظم رهبری اشاره و تأکید کرد: دغدغه‌ی ایشان در ساخت‌وسازهای جدید در کشور و به خصوص در تهران، توجه به معماری و هویت تاریخی و تمدنی شهر بود که ما امیدواریم این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر لزوم سامان‌دهی محدوده‌ی حصار ناصری در تهران، تصریح کرد: در این زمینه باید یک اقدام اساسی و جدی انجام شود، تملک بناهای تاریخی و تبدیل آنها به بناهای فرهنگی با کاربری مناسب می تواند یکی از زمینه های همکاری شورای شهر و سازمان میراث فرهنگی باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها