یک هفتم خون‌های اهدایی برای بیماران تالاسمی استفاده می‌شود

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: یک‌هفتم خون اهدایی در کشور برای بیماران تالاسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد و این بیماران در برنامه‌های سازمان انتقال خون در اولویت هستند.
کد خبر: ۶۷۱۹۰۷
یک هفتم خون‌های اهدایی برای بیماران تالاسمی استفاده می‌شود

علی‌اکبر پورفتح‌الله در جشن روز جهانی تالاسمی اظهار کرد: در برنامه تهیه خون با حذف لوکوسیت که هزینه سنگینی دارد، برای بیماران تالاسمی در سراسر کشور خون بدون لوکوسیت تهیه می‌شود. بیش از 90 درصد خون مورد نیاز بیماران تالاسمی با این روش تهیه می‌شود که با وجود این‌که بیمه‌ها حمایت نکردند، اما این برنامه را قطع نکردیم تا بیماران تالاسمی از این خدمات بهره‌مند شوند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران ادامه داد: براساس دستورالعمل باید خون کمتر از 9 روز در اختیار بیماران تالاسمی قرار گیرد. سال گذشته 90 درصد خونی که در اختیار بیماران تالاسمی قرار داده شد کمتر از پنج روز بود.

حسن ابوالقاسمی، رئیس انجمن خون و سرطان کودکان ایران نیز در این برنامه یادآور شد: در مدت 27 سالی که مشغول درمان بیماران تالاسمی هستم، شاهد پیشرفت خوبی در این زمینه بوده‌ام و اکنون از هزار تولد تالاسمی در سال به حدود 200 بیمار تالاسمی رسیده‌ایم.

وی تصریح کرد: کاهش از هزار به 200 کافی نیست و باید درمان‌های وسیعی برای آنها درنظر بگیریم. مفتخرم که اعلام کنم امروز یکی از کشورهایی هستیم که سالم‌ترین خون را در منطقه داریم.

ابوالقاسمی با بیان این‌که در تلاشیم تا داروهای مورد نیاز از سوی سازمان‌های مردم نهاد تأمین شود، ادامه داد: اگر اکنون ملاحظه می‌کنید که منحنی سنی تالاسمی ما از کشورهای در حال توسعه به کشورهای توسعه‌یافته رسیده است، مدیون همین تلاش‌هاست.

وی با تأکید بر استفاده از داروهای خوراکی در درمان بیماران تالاسمی ابراز کرد: داروهای خوراکی داروهای مؤثری برای درمان تالاسمی هستند و کسانی که به روش‌های قدیمی عادت کرده‌اند باید از این موضوع مطلع شوند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران خاطرنشان کرد: در هر جایی که باشیم وظیفه اصلی ما کمک به بیماران تالاسمی است و هر چه از دست ما ساخته باشد انجام می‌دهیم.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها