سرنوشت برج خیابان ایران زمین واقع در شهرک غرب تهران که متعلق به بابک زنجانی، بدهکار میلیاردی نفتی است، در ابهام است. تنها عملیاتی که برای این برج انجام شده، مربوط به گودبرداری عظیمی است که چندی پیش باعث شد خیابانهای اطراف در دهانه این گودال فرو بریزد. شاید به همین دلیل است که هم اکنون 15 متر از عمق این گودال، پر شده است و به دیواره های سست آن بتن تزریق می شود تا دیگر فرو نریزد.
کد خبر: ۶۶۵۸۰۴
آخر و عاقبت برج‌سازی بابک زنجانی

به گزارش شفا آنلاین،واقعیت این است که به دلیل باطل شدن پروانه ساخت این برج توسط شورای عالی شهرسازی و معماری، فعلا ساخت و ساز در آن مقدور نیست و هنوز هم مشخص نیست شهرداری تهران برای صدور این مجوز، چقدر پول از بابک زنجانی گرفته است.

ابوالفضل قناعتی، عضو شورای شهر تهران در این باره می گوید: شرایط این پروژه بسیار بد شده است. متاسفانه مشکلات زیادی به خاطر توقف عملیات برج سازی برای ساکنان همجوار این پروژه پیش آمد و ادامه وضعیت فعلی هم امکان پذیر نیست. مردم نگران بودند این گودبرداری، دوباره ریزش کند، به همین دلیل با جلساتی که مردم، اعضای شورا و نمایندگان شهرداری گذاشتند، مقرر شد بخشی از این گودبرداری پر شود تا دوباره شاهد فروریزی دهانه های گودبرداری نباشیم.

او درباره سرنوشت نهایی این پروژه می گوید: بالاخره مالک این پروژه به دلیل پرونده قضایی در اختیار قوه قضاییه است و عدم حضور مالک باعث شده ابهام در سرنوشت این پروژه به وجود بیاید. هنوز بابک زنجانی برای ادامه کار یا توافق با شهرداری درباره تعدیل تعداد طبقات، حرفی نزده است.

اشتیاق عربستان برای تفاهم‌ با ایران

یک فعال سیاسی عربستانی با اشاره به اشتیاق ریاض برای تفاهم‌ با تهران گفت: این تفاهمات با پشتیبانی عمان و تأیید آمریکا در حال روی دادن است و ممکن است که به‌زودی با دعوت از حسن روحانی رئیس جمهور ایران برای سفر به ریاض این امر تکمیل شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ معارض عربستانی که در فضای مجازی و پایگاه‌ اجتماعی توئیتر با نام «مجتهد» شناخته می‌شود و توانسته است با انتشار اسناد بسیار محرمانه از دربار آل‌سعود هواداران زیادی را گرد خود آورد در آخرین نوشته‌های خود تأکید کرده است که بر اساس جدیدترین اطلاعاتی که از دربار رژیم آل‌سعود به بیرون درز پیدا کرده است هم اکنون تفاهم‌های محرمانه‌ بزرگی میان عربستان و ایران درحال روی دادن است.

مجتهد در خصوص دلایل روی آوردن عربستان به گسترش تفاهم با ایران و اشتیاق نشان داشتن برای این امر این نکته است که عربستان سعودی به‌خوبی به نقش منطقه‌ای ایران و توانایی این کشور در جلوگیری از خیزش تکفیری‌ها در عراق و سوریه پی برده است.

رهبر ایران چگونه تصمیم می‌گیرد؟

موسسه مطالعات خاورنزدیک واشنگتن در گزارش خود، یکی از دلایل موفقیت سیاست خارجی ایران را اتحاد همه گروه‌های سیاسی در این عرصه عنوان کرده و آن را ناشی از هنر مدیریتی رهبر معظم انقلاب دانسته است.

موسسه مطالعات خاورنزدیک واشنگتن یکی از دلایل تصمیمات دقیق رهبر ایران را (که البته نویسنده گزارش، بارها از ناخرسندی خود از این واقعیت سخن گفته) ساختار دفتر رهبری دانسته که از افراد فنی و کارشناس تشکیل شده و نه از سیاسیون.

به نوشته موسسه مطالعات خاورنزدیک واشنگتن، رهبر انقلاب اسلامی ایران با دقت به دنبال آن است که از رسوخ تمایلات سیاسی به اطلاعاتی که به دستش می‌رسد جلوگیری کند، به همین دلیل شخصا دفتر رهبری را اداره می‌کند و از مشاوران مورد اعتمادش استفاده می‌کند.

موسسه مطالعات خاورنزدیک واشنگتن در ادامه گزارش، یکی از توفیقات رهبر ایران را یکپارچه کردن مدیریت حوزه‌های علمیه و مدارس دینی، عنوان کرده است. مدرن کردن ساختار و سازوکار اجرایی حوزه‌های علمیه نیز یکی دیگر از اقدامات رهبر انقلاب از نگاه موسسه مطالعات خاورنزدیک واشنگتن بوده است.

تدبیر در تعامل با رؤسای جمهور و جلوگیری از بروز تنش میان قوا، یکی دیگر از روش‌های مدیریتی رهبر انقلاب است که موسسه واشنگتن به آن اشاره کرده است. این گزارش با اشاره به رفتارهای نامتعارف احمدی‌نژاد، به ناچار اعتراف کرده که این رهبری آیت‌الله خامنه‌ای بود که در نهایت مانع تنش‌های بیشتر شد.

موسسه واشنگتن از تعامل بیشتر حسن روحانی با رهبر ایران نسبت به احمدی‌نژاد سخن گفته و حمایت‌های رهبری از مذاکرات هسته‌ای را نتیجه این تعامل مثبت می‌داند.

چرامردم از دریافت یارانه نقدی انصراف ندادند

تلویزیون بی بی سی با تحلیل استقبال اندک مردم برای انصراف از دریافت یارانه نقدی گفت:با پایان مهلت ثبت نام برای دریافت یارانه‌های نقدی در ایران ، دولت می‌گوید نتایج به دست آمده ناخوشایند است برخلاف تبلیغات گسترده رسانه‌ای و درخواست‌های مقام‌ها عده کمی از دریافت یارانه‌های نقدی انصراف دادند با این حال قرارست پرداخت یارانه های نقدی به کسانی که ثبت نام کرده اند ادامه پیدا کند.

از طرف دیگر مقام ها می‌گویند پردرآمدها از ترس مالیات درآمدشان را کمتر اعلام می‌کنند که ممکن است حاصل اش جریمه‌های مالی سنگین باشد. هنوز مشخص نیست که دولت ایران با چه ابزاری می‌خواهد درستی اطلاعات را بررسی کند از طرفی خبرهایی از احتمال بررسی حساب‌های شخصی مردم منتشر شده است اما حسن روحانی ‌پیش‌تر گفته بود که اطلاعات شخصی محفوظ خواهد بود.

با تمام شدن ثبت نام‌ها حالا بنزین قدم بعدی است دیشب جایگاه ها شلوغ بود و نگرانی از احتمال گرانی ناگهانی . دولت می‌گوید تا آخر هفته قیمت‌ها را اعلام می‌کند.حسن روحانی ‌رئیس جمهوری ایران قول داده است که گرانی سوخت به تورم بالای سی درصدی ایران دامن نزند اما تجربه سال‌های اخیر خلاف این گفته را نشان می‌دهد.

پارادوکس سیاسی خاتمی

محمد خاتمی در حالی «بدعت بودن عبور از جمهوریت» را به چالش کشیده و به قول خود «با همه وجود از جمهوریت نظام دفاع کرده است» که به گواه تاریخ اصلاح‌طلبان بدعت عبور از جمهوریت را در انتخابات ۸۸ بنا گذاشتند.

به گزارش فارس، «قبل از این‌که کسانی که پدرخوانده‌های جریان‌های تروریستی ظاهرگرای خشونت‌گرا هستند، بگویند ما کجا در اسلام جمهوری داریم و جمهوری «بدعت» است، امام خمینی(ره) به جمهوری اعتقاد داشت».

این جملات بخشی از اظهارات تازه محمد خاتمی رئیس بنیاد باران است که در جمع بنیاد بارانی‌ها آن را مطرح کرده است،‌ او همچنین ضمن دفاع از ساحت جمهوری نظام گفته است: «ما به‌عنوان کسانی که دلبسته به این انقلاب و اسلام هستیم با همه وجود از جمهوریت نظام دفاع می‌کنیم؛ با همه لوازمی که جمهوریت دارد.»

خاتمی که پس از افت‌و خیزهای سیاسی در چند سال اخیر، به جد سودای بازگشت به عرصه سیاسی را در سر دارد، از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نمی‌کند؛ حتی اگر این موضع یک پارادوکس باشد.

این بازگشت بی‌هزینه البته فقط به اظهارنظرهای جالب توجه ختم نمی‌شود چراکه اخیراً کمیته‌ای متشکل از حزب منحله مشارکت و بنیاد باران اقدام به تهیه گزارشی برای خاتمی درباره بازتاب‌های حضور وی در مراسم تشییع، تدفین و ختم پدر همسرش کرده بودند؛ در این گزارش آمده بود که باید برنامه جدیدی را برای بازگشت خاتمی به عرصه سیاسی کشور تدارک دید که بهانه آن می‌تواند اعیاد دینی و مناسبت‌های فرهنگی باشد.

روایت السفیراز صادر نشدن روادید ابوطالبی

روزنامه السفیر لبنان نوشت: روابط آمریکا و ایران بین روزهای تلخ و شیرین در نوسان است. گاهی اوقات به نظر می رسد این روابط به سمت بهبود پیش می رود که به سه دهه تنش و دشمنی پایان دهد و گاهی دیگر اختلافات سه دهه گذشته پیش کشیده می شود تا بحران جدیدی بر آن بنیان گذاشته شود. رویارویی جدیدی که درباره خودداری آمریکا از صدور روادید برای ورود حمید ابوطالبی،سفیر جدید ایران در سازمان ملل به راه افتاده در همین راستا قرار دارد.

این روزنامه باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا قانونی را امضا کرده است که در حال حاضر مانع از این می شود که ابوطالبی سمت نمایندگی ایران در سازمان ملل را بر عهده بگیرد نوشت: در واقع او نه تنها می توانست نقش سفیر ایران در سازمان ملل را بازی کند، بلکه حلقه ارتباط غیر رسمی میان واشنگتن و تهران باشد. او به استناد اینکه جزو گروه رئیس جمهور است و هم زمان از جمله افرادی است که رابطه خوبی با محافظه کاران دارد؛ فضای زیادی برای مانور دارد.

گر چه برخی در جناح اصلاح طلبان درباره زمینه انتصاب او و اینکه آیا رئیس جمهور می دانست که آمریکایی ها از انتصاب ابوطالبی بهره برداری خواهند پرسش هایی رامطرح می کنند، اما به نظر می رسد اکثر ایرانی ها با وجود تفاوت دیدگاه هایشان بر این باورند که انتخاب ابوطالبی یک مسئله داخلی است و به کشورهای خارجی ارتباطی ندارد که ایران چه کسی را انتخاب به سمت نماینده خود در سازمان ملل انتخاب می کند و ازدولت می خواهند در این مورد از خود سرسختی نشان دهد.

حتی برخی به این تصمیم آمریکا این گونه واکنش نشان می دهند:آمریکا علیه دولت ملی ایران به نخست وزیری محمد مصدق در دهه پنجاه کودتا کرد و در هر مناسبتی که ایرانی ها این توطئه آمریکایی ها را یادآوری می کنند صداهایی از آمریکا خواستار به فراموشی سپردن گذشته می شود، پس چرا آمریکا خود این نصیحت را گوش نمی دهد و گذشته را فراموش نمی کند؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ارمین
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
۰
۰
به عرب ها اعتمادی نیست بخواهیم با اون ها همكاری كنیم ... تفاهم عربستان با ایران چیزی رو عوض نمیكنه ...
مقصودلو
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
۰
۰
هر ویروسی در دنیا كامپیوتر پخش شود خیلی را خراب میكند ، ویروس وبا بیاید خیلی را میكشد ، این ویروس بابك زنجانی چند هزار كارمند را ویروسی كرده ؟ با آن چه باید كرد ؟ چرا كسی را بخاطر سهل انگاری در وظیفه محاكمه نمیكنید ؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها