مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: بدهی دولت در سال 92، 60 هزار میلیارد تومان است که در سال آینده به 90 هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۶۵۶۶۰۳
بدهی 90 هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی

سیدتقی نوربخش در نشست خبری که امروز برگزار شد اظهار داشت: تعداد بیمه شدگان اصلی سازمان تامین اجتماعی 12 میلیون و 800 هزار نفر است که این تعداد با بیمه شدگان تبعی و مستمری بگیران و بازنشستگان به 38 میلیون نفر می‌رسد که از این سازمان خدمات دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی 81 بیمارستان و 280 مرکز درمانی در سراسر کشور دارد که خدمات را به صورت رایگان به نیمی از جمعیت کشور که تحت پوشش این سازمان هستند ارائه می‌دهد.

نوربخش خاطر نشان کرد: در گذشته چالش‌هایی در این سازمان وجود داشت که در تحقیق و تفحص اخیر به آن پرداخته شد و در شرایط فعلی تلاش می‌کنیم که سازمان به سمت و سوی ارائه خدمات مشخص شده خود پیش برود.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی بیان داشت: در 2 سال اخیر این سازمان وارد مسائل حاشیه‌ای شده بود و به دلیل وظیفه مهم و سرنوشت سازی که برای آحاد جامعه داریم تا حدودی این حاشیه‌ها را از سازمان دور کردیم.

وی با اشاره به این که سازمان تامین اجتماعی در سال 92، 5100 میلیارد تومان کسری بودجه داشته است گفت: در گذشته اموال سازمان را می‌فروختند و منابع آن را در مصارف جاری مصرف می‌کردند ولی در سال 92 هیچ یک از دارائیهای این سازمان به فروش نرسید و تمامی خدمات و حقوق و عیدی مستمری بگیران و بازنشستگان بدون استقراض ارائه و پرداخت شد.

وی افزود: در بهمن ماه سال جاری 50 درصد از هزینه‌های نازایی تحت پوشش رفت و هزینه‌های 180 قلم دارو به سال 91 بازگشت و تسهیلات جدیدی ایجاد شد.

نوربخش به پرداخت مطالبات مراکز درمانی، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌های طرف قرارداد به این سازمان اشاره کرد و گفت: با تزریق منابع تا اول دی ماه تمامی طلب مراکز تحت قرارداد با این سازمان پرداخت شد.

وی درباره اجرای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور اشاره کرد و گفت: در این خصوص پیشنهاداتی به کمیسیون اجتماعی مجلس داده‌ایم تا ابهامات موجود در قانون مشاغل سخت و زیان‌آور برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه اجرای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور لغو نشده است گفت: فقط موضوعاتی درباره متوالی و یا غیره متوالی بودن مشاغل سخت و زیان‌آور در حال بررسی است که پیشنهادی کاملا مشخص به کمیسیون اجتماعی داده شده است.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی افزود : با این پیشنهاد در ضوابط اجرایی مشاغل سخت و زیان‌اور بازنگری صورت می‌گیرد و ارائه تسهیلات این افراد افزایش خواهد یافت.

نوربخش یادآور شد بازنشستگی کمتر از 10 سال نیز در کشور در حال انجام است و با توجه به قوانین مشخص شده مشمولین می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی درباره بیمه کارگران ساختمانی اشاره کرد و گفت: تعامل مناسبی با کمسیون‌های مختلف مجلس برقرار شده است و سازمان تامین اجتماعی توانسته 200 هزار نفر از کارگران ساختمانی را که در تعهدات خود بود تحت پوشش بیمه قرار دهد.

وی افزود: بودجه سال آینده در دی امسال مصوب شد و از ابتدای سال 93 سازمان تامین اجتماعی بودجه و برنامه مشخص شده خود را دارد.

وی یادآور شد در بودجه سال آینده اقدامات خوبی درباره هزینه‌های خواربار مستمری بگیران در نظر گرفته شده که 50 درصد در این بخش افزایش خواهیم داشت و حقوق مستمری بگیران نیز برابر ماده 96 قانون تامین اجتماعی مساوی با نرخ تورم 25 درصد افزایش خواهد یافت.

به گفته نوربخش فرانشیز مستمری بگیران در سال 93 رایگان خواهد شد و در خصوص مسکن مستمری بگیران نیز اقداماتی در بودجه 93 لحاظ شده است.

وی درباره استخدام پرسنل در تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در بودجه 93 استخدام 1500 نفر نیروی درمانی و 1500 نفر نیروی بیمه‌ای در نظر گرفته شده است که شرایط استخدامی آن در سال جاری اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: به دلیل بازنشستگی‌های پیش از موعد و بازنشستگی‌های متعدد با کاهش نیرو مواجه شده‌ایم و از آن سو افزایش بیمه‌شدگان را داریم از این باب باید نسبت به استخدام نیروی جدید اقدام کرد.

نوربخش درباره پدیده زیرمیزی در بیمارستان‌های ملکی تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: این موضوع باید آسیب‌شناسی شود و درمان سازمان تامین اجتماعی با این پدیده به شدت برخورد خواهد کرد.

وی درباره جدا شدن درمان تامین اجتماعی و رفتن زیر نظر بیمه سلامت اظهار داشت: جدا شدن این سازمان مشکلی را حل نخواهد کرد و مطمئنا این گونه ادغام‌ها مشکلات سازمان نظام سلامت را از بین نخواهد برد بلکه باید تبادل اطلاعات به صورت کامل انجام شود و به عنوان یک کارشناس به این نحو ادغام‌ها اعتقادی ندارم.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی درباره سهام عدالت نیز اظهار داشت: در سهام عدالت سازمان مداخله مستقیم ندارد و در حال حاضر نمی‌تواند در این خصوص تصمیم‌گیری کند.

وی درباره صندوق بیمه بیکاری اظهار داشت: حدود 190 هزار نفر تحت پوشش این صندوق هستند و در بودجه سال 93 دولت مبلغی را برای بیمه بیکاری پیش بینی کرده که بخشی از منابع و مصارف را پوشش می‌دهد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی یادآور شد فردی که مشمول بیمه بیکاری شده است نباید شاغل باشد و در صورتی که شغل وی تائید شود بیمه بیکاری آن قطع خواهد شد.

این مسئول درباره برنامه‌های سازمان تامین اجتماعی در اقتصاد مقاومتی اظهار داشت مقام معظم رهبری به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرده‌اند و در تمامی 25 بند این سیاست‌های ابلاغی سازمان تامین اجتماعی دخیل است و در راستای این سیاست‌ها قدم خواهد برداشت.

وی درباره ارائه خدمات الکترونیکی در سال 93 اظهار داشت: هم اکنون، حق بیمه به صورت اینترنتی ارائه می‌شود و در حال تکمیل بیتاسنتر سازمان است که در این رابطه مشکلات سخت افزاری داریم که باید تامین و برطرف شود.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مدت مرخصی زایمان از 6 به 9 ماه اظهار داشت: برای این موضوع سازمان تامین اجتماعی به 170 میلیارد تومان منابع نیاز دارد که به محض دریافت این منابع از سوی دولت این قانون اجرایی خواهد شد.

وی افزود: با اجرای این قانون موقعیت‌های شغلی نیز به خطر می‌افتد و سازمان تامین اجتماعی دراین رابطه راه‌کارهایی دارد که به دولت ارائه خواهد شد.

نوربخش درباره طرح شکایت رئیس انجمن انبوه‌سازان شرکت از سازمان تامین اجتماعی درباره عدم بیمه شدن کارگران ساختمانی اظهار داشت: ما تا کنون 200 هزار نفر از کارگران ساختمانی را تحت پوشش بیمه قرار داده‌ایم و به تعهدات خود در سال 92 عمل کرده‌ایم و برای سال آینده نیز بر اساس منابعی که از طریق پروانه‌های ساخت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود با یک کار کارشناسی نسبت به تحت پوشش قرار دادن کارگران ساختمانی اقدام می‌کنیم. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها