باید با تلاش بیشتر عقب‌افتادگی 14 ماهه‌ از برنامه را جبران کنیم

کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک شد

نزدیک به دو سال هیاهو برای انتخاب رئیس بعدی کمیته ملی المپیک با آرای حداکثری اعضای مجمع به کیومرث هاشمی به پایان رسید تا معاون پیشین ورزش قهرمانی، برای مدت چهار سال ریاست کمیته ملی المپیک را به عهده بگیرد.
کد خبر: ۶۳۷۵۱۰

با وجود ثبت‌نام ده نامزد برای ریاست در لحظه رای‌گیری، کیومرث هاشمی فقط دو رقیب را پیش روی خود داشت؛ یکی مهدی قدمی، نایب‌رئیس پیشین کمیته ملی المپیک و دیگری محمد جعفر کامبوزیا، رئیس فدراسیون شطرنج. البته این دو فقط 16 رای از 61 رای مجمع را به دست آوردند تا به این ترتیب کیومرث هاشمی با 42 رای به عنوان رئیس آینده کمیته انتخاب شود.

هاشمی پیش از این در سمت‌های مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی، معاون سازمان تربیت بدنی، مدیر کل دفتر بازرسی سازمان تربیت بدنی، مدیر کلی تربیت بدنی استان‌های همدان و یزد و رئیس مرکز توسعه ورزش قهرمانی فوتبال فعالیت کرده است. او یک سال هم در زمان تعلیق فوتبال ایران به عنوان رئیس شورای انتقالی فدراسیون فوتبال فعالیت کرد تا در خبرسازترین و بحرانی‌ترین روزهای فوتبال، عهده‌دار مسئولیت سرپرستی فدراسیون باشد.

کیومرث هاشمی پس از انتخابش به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک، در جمع خبرنگاران گفت: ‌ابتدا باید از جامعه رسانه تشکر کنم که در این مدت برای اعتلای ورزش تلاش کردند. از اعضای مجمع نیز که به من اعتماد کردند سپاسگزارم و امیدوارم بتوانم با مجموعه یازده نفره هیات اجرایی برای رشد و اعتلای ورزش کشور گام بردارم.

در این راه همراهی و حمایت وزارت ورزش نیز مورد نیاز است که البته باید استقلال خودمان را نیز حفظ کنیم. او با اشاره به بازی‌های آسیایی اینچئون افزود: ‌سال آینده راه بسیار ویژه و دشواری داریم. 14 ماه از برنامه‌هایمان عقب هستیم و باید تلاش کنیم با فعالیت‌های بیشتر مقداری از این عقب‌ماندگی را جبران کنیم.

شهنازی، دبیر شد

هرچند گمانه‌زنی‌ها از انتخاب محمدرضا داورزنی به عنوان دبیر کمیته ملی المپیک، در صورت ریاست کیومرث هاشمی حکایت می‌کرد، اما پس از دو مرحله رای گیری، این شاهرخ شهنازی بود که به عنوان دبیرکل کمیته ملی المپیک جانشین بهرام افشارزاده شد.

رقابت بر سر کرسی مهم دبیرکلی، با انتخاب کیومرث هاشمی به عنوان رئیس و انصراف محمد علی‌آبادی، بهرام افشارزاده، اصغر رحیمی و مهدی علی‌نژاد به سه نامزد منتهی شد؛ محمدرضا داورزنی، علی مرادی و شاهرخ شهنازی.

جالب آن که شهنازی ابتدا اعلام انصراف کرده بود، اما با کناره‌گیری افشارزاده، انصراف خود را پس گرفت. در رای‌گیری اولیه محمدرضا داورزنی و شاهرخ شهنازی به ترتیب 23 و 21 رای را از آن خود کردند و علی مرادی هم صاحب 17 رای شد. به این ترتیب دبیرکل کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا از صحنه رقابت کنار رفت تا از میان داورزنی و شهنازی یک نفر به عنوان دبیرکل انتخاب شود. برنده این رقابت هم در نهایت شاهرخ شهنازی بود که 34 رای از اعضای مجمع گرفت. یک رای سفید بود و 24 رای هم به نام داورزنی به صندوق ریخته شده بود.

انصراف علی‌آبادی و افشارزاده

رئیس و دبیرکل قبلی کمیته ملی المپیک، هر دو، قبل از انتخابات ریاست و دبیرکلی، از نامزدی در این پست‌ها انصراف دادند. محمد علی‌آبادی که به نظر ناراحت می‌آمد به محض ورود به سالن انتخابات در جمع خبرنگاران انصراف خود را از حضور در انتخابات اعلام کرد. دلایل او هم برای انصراف در نوع خودش جالب بود. علی آبادی گفت: انصرافم با تشخیص خودم و مشورت با اعضای دولت و مجلس بود. نظرم این بود که یکی از کسانی که به دولت نزدیک است بیاید تا در تامین منابع مالی و سایر بخش‌ها تاثیرگذار باشد.

به‌دنبال این تصمیم محمود خسروی وفا هم که برای ریاست کمیته ملی المپیک نامزد شده بود، از این سمت انصراف داد. رئیس کمیته پارالمپیک پیش از این گفته بود اگر علی آبادی از صحنه رقابت انصراف دهد، او هم همین کار را خواهد کرد.

دیگر اتفاق مهم مجمع انتخاباتی دیروز انصراف بهرام افشارزاده از دبیرکلی کمیته ملی المپیک بود. بعد از اعتراض علی مرادی به مجوز نداشتن بهرام افشارزاده، دبیرکل سابق کمیته ملی المپیک، پشت تریبون گفت: پیش از این وزیر ورزش با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور نسبت به اخذ مجوز حضور بنده در انتخابات اقدام کرده بود، اما به احترام جمع و به علت این‌که خدشه‌ای در روند انتخابات به وجود نیاید انصراف می‌دهم.

به این ترتیب بهرام افشارزاده نیز پس از 13 سال فعالیت در کمیته ملی المپیک، با ساختمان سئول خداحافظی کرد. جالب آنکه محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان پس از انصراف افشارزاده به او پیشنهاد داد به‌عنوان مشاور عالی در امور بین‌الملل کمیته ملی المپیک فعالیت کند.

نایب رئیسی شهریان و دبیر

بعد از انتخاب دبیرکل، اعضای مجمع کمیته ملی المپیک رباب شهریان و علیرضا دبیر را به عنوان دو نایب رئیس این کمیته انتخاب کردند. ده نامزد برای نایب رئیسی با یکدیگر رقابت داشتند که در نهایت علیرضا دبیر، محمود خسروی وفا، رباب شهریان و مهدی قدمی با کسب بیشترین آرا برای حضور در دور دوم انتخاب شدند. در این مرحله خسروی‌وفا که قصد انصراف داشت، از حاضران خواست به جای او به شهریان رای بدهند. اتفاقا این درخواست در نتیجه رای‌گیری دور دوم بی تاثیر نبود، چراکه رباب شهریان با 32 رای به عنوان نایب رئیس اول کمیته ملی المپیک انتخاب شد و علیرضا دبیر هم با 31 رای عنوان نایب رئیس دوم را به دست آورد.

دیروز همچنین محمدعلی شجاعی به عنوان خزانه‌دار کمیته ملی المپیک انتخاب شد و در بخش هیات اجرایی نیز رسول خادم، محمد علی‌پور، محمد پولادگر، فضل‌الله باقرزاده، علی کفاشیان و محمود مشحون با کسب بیشترین آرا به عنوان اعضای هیات اجرایی معرفی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها