ایران زمین

احیای دشت‌های خوزستان شتاب می‌گیرد

مدیر ستاد طرح احیای 550 هزار هکتاری دشت‌های خوزستان گفت: طرح احیای دشت‌های خوزستان و ایلام موسوم به 550 هزار هکتاری با حضور وزیر جهاد کشاورزی بررسی شد.
کد خبر: ۶۳۶۰۸۷

احمد مطیعی با اشاره به این که این طرح ازجمله طرح‌هایی است که می‌تواند روند بیکاری را در خوزستان متوقف کند، افزود: این طرح از ابتدا در سال 77 روند کندی داشته در حالی که قرار بود تا سال 90 به پایان برسد. وی افزود: سال 86 ردیف اعتباری ویژه‌ای برای اجرای این طرح اختصاص داده شد که اعتبار کنونی آن 96 هزار میلیارد ریال است.

جانشین قائم‌مقام ستاد طرح احیای اراضی خوزستان جهاد نصر همچنین گفت: طبق مستندات قرار است 800 هزار هکتار دیگر از دشت‌های خوزستان با اجرای این طرح احیا شود که با احیای آن، 300 هزار شغل به طور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

مطیعی با اشاره به این که قرار بود با اختصاص اعتبار ده هزار میلیارد ریالی این طرح در سال 94 به بهره‌برداری برسد، عنوان کرد: از دولت تدبیر و امید انتظار داریم با توجه و عنایت خاص خود به این طرح شتاب خوبی دهد. البته به دستور مقام معظم رهبری یک میلیارد و 500 میلیون دلار به این طرح اختصاص پیدا کرده است. وی بیان کرد: تاکنون برای بهره‌برداری از 171 هزار هکتار از این اراضی با پیمانکاران عقد قرار بسته شده و از این میزان 71 هزار هکتار در دست بهره‌برداری است./ مهر

حیات وحش« بمو» در جستجوی غذا

در پی بارش برف اخیر منابع غذایی زیستمندان در مناطق حفاظت شده بمو و دره باغ بوانات در استان فارس کاهش یافته و محیط‌زیست برای جلوگیری از تلف شدن حیوانات تغذیه دستی را انجام می‌دهد.

یکی از مشکلات ناشی از بارش برف در شیراز تغذیه زیستمندان و حیات‌ وحش در مناطق حفاظت شده بود، به‌ گونه‌ای که حیوانات نمی‌توانستند غذای مورد نیاز خود را از بین برف‌ها بیابند. لذا محیط‌زیست استان فارس با تغذیه دستی جلوی تلفات زیستمندان و مهاجرت آنها را گرفت.معاون نظارت و پایش محیط‌زیست استان فارس با اشاره به بارش برف شدید در این استان به مهر گفت: این بارش برف به از بین رفتن پوشش‌های گیاهی برای حیات وحش منجر شده بود.

محسن جعفری با بیان این‌که دسترسی نداشتن به تغذیه مناسب از سوی حیات وحش مشکلاتی را به وجود آورده، بیان کرد: این امر باعث مهاجرت و ترک منطقه از سوی زیستمندان شده و به همین دلیل حیات آنها به مخاطره می‌افتد.‌‌/‌‌ مهر

سازش 2 طایفه در سیستان و بلوچستان

به مناسبت هفته وحدت دو طایفه «فولادی» و «رئیسی» در بخش ساربوک استان سیستان و بلوچستان پس از سال‌ها نزاع و درگیری صلح و سازش کردند.

آشتی خانواده‌های این دو طایفه با کمک بخشدار ساربوک برقرار شد.

اسماعیل بلیده‌ای در آیین صلح و آشتی این دو طایفه با اشاره به اهمیت صلح و سازش از دیدگاه اسلام گفت: لذتی که در عفو و بخشش است هیچ گاه در انتقام نیست و اختلاف و درگیری موجب سلب آرامش و امنیت جامعه و دفع نیروهای متخصص و سرمایه‌گذار و در نتیجه جلوگیری از پیشرفت و عمران منطقه می‌شود.در این نشست سران و ریش سفیدان این دو طایفه با توسل به کلام‌الله مجید و در آغوش گرفتن یکدیگر، اختلاف‌های خود را پایان دادند./ ایسنا

کشاورزان غیرساکن در روستاها نیز بیمه می‌شوند

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: مسئولان این صندوق مصمم هستند تمام کشاورزان غیرساکن روستاهای کشور را بیمه کنند.

سیدحمید کلانتری افزود: دو روز پیش طی مذاکره با مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور گام نهایی در این زمینه برداشته شد.وی گفت: مدیرعامل سازمان تعاون روستایی نیز اطمینان داد با توجه به شناسایی‌های صورت گرفته از کشاورزان غیرساکن در روستاها، هیچ‌گونه سوءاستفاده‌ای در زمینه معرفی افراد برای بیمه شدن رخ ندهد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر افزود: بزودی تفاهم‌نامه همکاری برای معرفی نظام‌های صنفی به‌عنوان مرجع قابل اعتماد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به امضای مدیران عامل سازمان تعاون روستایی و صندوق بیمه اجتماعی خواهد رسید. ‌‌/‌‌ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها