بازنشستگان تامین اجتماعی دل‌شان حسابی شکسته است، آنها این روزها بیش از هر زمان دیگری طعم تلخ تبعیض را می‌چشند؛ چون فکرش را هم نمی‌کردند که از سبد کالای دولت جا بمانند.
کد خبر: ۶۳۳۰۶۴
سبد خالی کالا برای بازنشستگان تامین اجتماعی

اعلام خبر اهدای سبد کالا از سوی دولت به مردم خیلی‌ها را خوشحال کرد؛ بازنشستگان کشوری و لشکری، کارمندان، کارگران، خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی و... همه به جز بازنشستگان تامین اجتماعی!

آنها هنوز از شنیدن این خبر بیش از این‌که شوکه باشند، دلخور هستند و کلی سوال برای‌شان پیش آمده که دل‌شان می‌خواهد مسئولان به آنها جواب دهند.

مهم‌ترین پرسشی که برای دو میلیون بازنشسته تامین اجتماعی که با خانواده‌شان حدود پنج میلیون نفر می‌شوند، پیش آمده این است که مگر چه فرقی بین آنها با بازنشستگان کشوری و نیروهای مسلح است که باعث شده دولت در اهدای سبد کالا، بازنشستگان تامین اجتماعی را از دیگران مستثنا کند؟

بازنشستگان تامین اجتماعی امید بسته بودند که مسئولان برای ارتقای کیفیت زندگی و بهبود وضع معیشت‌شان آستین‌ها را بالا بزنند؛ قانون همسان‌سازی حقوق‌ها را به سرانجام برسانند؛ مستمری‌ های سال آینده را متناسب با هزینه‌های بازنشستگان و رشد تورم افزایش دهند و... اما نه فقط هنوز تصمیمی که نشان‌دهنده تلاش برای تحقق این مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی باشد گرفته نشده، بلکه حالا با حذف شدن آنها از سبد کالای دولت، این نگرانی وجود دارد که مبادا توجه به نیازها و مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی در اولویت دولت نباشد.

80 درصد بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل‌بگیر هستند، خیلی‌های‌شان مستاجرند، فرزند دانشجو و دانش‌آموز دارند؛ همین سبد کالا هرچند شاید محتوای داخل آن آن‌قدرها چشمگیر نباشد، اما دست‌کم می‌تواند آنها را به این دلخوش کند که مسئولان چشم‌شان را روی مشکلات این قشر نبسته‌اند.

مسئولان کانون بازنشستگان تامین اجتماعی هم از این‌که بازنشستگان تامین اجتماعی در سبد کالای دولت نادیده گرفته شده‌اند تعجب کرده‌اند، آنها به نمایندگی از پنج میلیون بازنشسته تامین اجتماعی و خانواده‌های‌شان این توقع را از دولت دارند که یا آنها را در زمره دریافت‌کنندگان سبد کالا قرار‌دهند یا مسئولان تامین‌اجتماعی را موظف به پرداخت این سبد به آنها کنند.

پوران محمدی - گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
۰
۰
تبعیض تبعیض تبعیض.......
افشین
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
۰
۰
فقط میتونم بگم بدبخت هی بدبخته
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
۰
۰
كلا به نظرم منطقی نیس چه بدن چه ندن آخه توی این طرح فرق خانواده های پرجمعیت و كم جمعیت درنظر گرفته نشده و باز شعار فرزندكمتر زندگی بهتر خیلی بلند به گوش میاد آخه كار سختی نیس جداكردن خانوادههای دونفره از شش نفره
كاربر
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
۰
۰
ماحقوق 600میگیریم بازنشستگان كشوری ولشكری یك میلیون و600 همیشه اونا همه چیز بهشان تعلق میگیرد این جای تعجب ندارد عدالت كجاست همسان سازی حقوق ماكجاست بیمه تامین اجتماعی وكارگرهمیشه بدبخت بوده 30سال زحمت بكشه حالا منتظره 10كیلو برنج وحقوق بخورونمیرباشیم خدایا بدادمان برس
كاربر
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
۰
۰
ماهابا30سال سابقه وحقوق (700)تومان اونا باحقوق 1700میلیون حالا اونا میگیرن ومانمیگیریم خدایی عدالت كجاست كارگرهمیشه بدبخته تامین اجتماعی هم ارگان بدی هست كه رسیدگی به بیمه شدگان رانداره فقط وقت پاداش های میلیونی و حقوق های میلیون داره

نیازمندی ها