میمون های خرطوم دار یا "پروباسیز" در جنگل های بارانی بورنئو زندگی می کنند. شکل بینی این گونه میمون ها موجب نامگذاری آنها شده است.
کد خبر: ۶۳۰۲۳۱
همبستگی میمون‌‌ های پروباسیز هنگام خطر

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نشنال جئوگرافیک، در این فیلم جالب حیات وحش بیننده شاهد گوشه ای از زندگی میمون های خرطوم دار بوده و نیز با فایده بینی بزرگ آنها آشنا می شود.

میمون نر دارای بینی بزرگی بوده که توجه ماده ها را به خود جلب می کند اما این بینی بزرگ فایده دیگری نیز دارد.

میمون خرطوم دار به ویژه از برگ درختان تغذیه کرده و همین مساله موجب بزرگ بودن شکم آنها است. میمون برای کسب انرژی لازم نیاز به حجم زیادی برگ دارد. یک میمون ماده برای دستیابی به غذای بیشتر از گروه دور شده و گذر از آب رودخانه بهترین راه برای رفتن به سوی دیگر است.

میمون به چالاکی روی پاهای خود ایستاده و از آب کم عمق عبور می کند غافل از اینکه در رودخانه شکارچی مخوفی وجود دارد که حتی در این عمق کم قادر است او را در میان آرواره هایش خرد کند.

کروکودیل متوجه میمون ماده در آب شده و به سوی طعمه اش حرکت می کند. یک میمون جوان عضو گروه کروکودیل را دیده و با شتاب از شاخه ای به شاخه دیگر می پرد و خود را به منطقه خطر نزدیک می کند.

میمون جوان با فرو کردن بدنش در آب و به جنبش درآوردن آن می خواهد توجه کروکودیل را از سوی میمون ماده به طرف خود جلب کند اما کروکودیل بی اعتنا به سوی طعمه اش به حرکت ادامه می دهد.

میمون ماده از خطری که تهدیدش می کند بی اطلاع است. در این هنگام میمون خرطوم دار نر با ایجاد صداهای بلندی به او خطر را هشدار می دهد. بینی بزرگ میمون نر این امکان را می دهد که صدای آن تا دوردست ها به گوش برسد.

میمون ماده با شنیدن صداهای هشداردهنده میمون نر متوجه خطر شده و با شتاب خود را به روی شاخ و برگ هایی روی آب می رساند و سپس با پرش بلندی به شاخه درختی آویخته و از آرواره های کروکودیل می گریزد.

کروکودیل که شکارش از دست رفته دوباره به عمق رودخانه باز می گردد. میمون ماده جانش از مرگ دردآوری نجات یافته است ، آن هم فقط به لطف یک بینی بزرگ.

این فیلم تماشایی حیات وحش را با هم ببینیم. بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها