نگاهی آسیب‌شناسانه به وضعیت کنونی ادبیات داستانی کودک و نوجوان در ایران

قصه‌های بد برای بچه‌های خوب!

پیشنهاد هفته

داستان‌خوانی در بلندترین شب‌های سال

شب‌های شعر و محافل شعرخوانی به سنتی قدیمی در کشور ما تبدیل شده است. بیشتر نهادها و ارگان‌ها وقتی بخواهند در برنامه‌های جانبی خود به فرهنگ هم نظری بیفکنند، معمولا بیش از همه به برپایی شب‌شعر رغبت نشان می‌دهند.
کد خبر: ۶۲۹۰۸۳
داستان‌خوانی در بلندترین شب‌های سال

شاید ریشه این موضوع هم به این بازمی‌گردد که شعر در کشور ما هنری دیرین و متقدم محسوب می‌شود، اما با وجود این در دنیای امروز داستان و ادبیات داستانی چنان جایگاهی پیدا کرده که علاقه‌مندان بسیاری را به خود جلب کرده است.

در ایران گرچه شب‌های داستان از نظر کمیت به پای شب‌های شعر نمی‌رسد، اما هستند محافلی که داستان خوانی را محلی برای گرد هم آمدن قرار می‌دهند. نمونه اخیر برپایی این محافل داستان‌ خوانی را می‌توان در برج میلاد دید.

برج میلاد تهران بعد از برپایی دو دوره شب‌های داستان، با حضور نویسندگان و مترجمان شناخته شده کشور، از امروز قرار است سومین دوره خود را به مدت هفت شب برگزار کند.

این آخرین دوره شب‌های داستان برج میلاد در سال 1392 است و در این یک هفته قرار است خیلی از چهره‌های جوان و پیشکسوت ادبیات داستانی معاصر کشور داستان‌های خود را برای حاضران بخوانند.

اگر بخواهیم به برخی حاضران در این شب‌های داستان اشاره کنیم می‌توانیم از قباد آذرآیین، صادق کرمیار، شاهرخ گیوا، مهدی غبرایی، مصطفی مستور، مهدی یزدانی‌خرم، منیرالدین بیروتی، احمد پوری، احمد بیگدلی، بهاره رهنما، قاسمعلی فراست، یاسر نوروزی، سیدعلی میرفتاح، یوسف علیخانی و پرویز شهدی نام ببریم؛ چهره‌هایی که نام‌هایی آشنا در داستان، ترجمه داستان و صفحات ادبیات مطبوعات محسوب می‌شوند.

این نشست‌ها در این هفت شب از ساعت 18 در برج میلاد تهران برگزار می‌شود و ورود برای همه دوستداران و علاقه‌مندان رایگان و آزاد است. پس فرصت مناسبی است که در این شب‌های بلند سال اوقات خود را با شنیدن قصه‌ها و داستان‌هایی از ادبیات امروز سپری کنیم.

سجاد روشنی -‌ گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها