ایران زمین

اهوازی‌ها هر روز دچار تنگی نفس می‌شوند

در حالی که دلیل و منشا بروز تنگی نفس مردم اهواز و برخی دیگر از شهرهای خوزستان هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، گزارش‌ها حاکی از مراجعه دست‌کم 200 اهوازی در شبانه روز به مراکز درمانی به دلیل ابتلا به این پدیده است.
کد خبر: ۶۲۴۶۰۹

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز اظهار کرد: با وجود این که همچنان مراکز درمانی در اهواز به دلیل ابتلای افراد به تنگی نفس مراجعه‌کننده دارند، اما وضع پیش آمده در پی وقوع دو اپیدمی به دلیل بروز این مساله رو به پایداری پیش می‌رود.سامان موگهی افزود: برای بخش اطفال بیمارستان ابوذر اهواز هم فضای لازم شناسایی و تجهیزات مورد نیاز خریداری شده است که بزودی استقرار می‌یابد.

وی اضافه کرد: با نصب و استقرار این امکانات، فشاری که تاکنون در این بخش برای درمان اطفال به دلیل ابتلا به تنگی نفس وجود داشت، کمتر خواهد شد.

از آغاز این اپیدمی تاکنون افزون بر 20 هزار نفر از مردم اهواز و برخی شهرهای دیگر خوزستان به دلیل ابتلا به تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند. علت این امر هنوز شناسایی نشده است. / ایرنا

جمع‌آوری بذر درختان شمشاد به دلیل شیوع آفت

معاون مناطق مرطوب و نیمه مرطوب سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به آلودگی 55 هزار هکتار از جنگل‌های شمال به آفت قارچی شمشاد، از جمع‌آوری بذر این درختان خبر داد.

علی اوسط منتظری افزود: با جمع‌آوری بذر این شمشاد از مناطق سالم، اکوسیستم از بین رفته جنگل‌های شمشاد دوباره احیا می‌شود.به گفته وی، شیوع این آفت از مرز آستارا آغاز شده و به سمت شرق جنگل‌های شمالی در حال پیشروی است، با این حال هنوز بخش زیادی از جنگل‌ها سالم است.

معاون مناطق مرطوب و نیمه مرطوب سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور خاطرنشان کرد: برای کنترل آفت قارچی شمشاد در سه بخش شناسایی، تعیین علل و عوامل و راهکارهای مکانیکی و بیولوژیکی عمل خواهیم کرد.

منتظری با اشاره به گزارش وضع جنگل‌های شمال از سال 34 یادآور شد: در سال 34 مساحت جنگل‌های شمال دو میلیون و 88 هزار و 559 هکتار بوده که در سال 46، 99 هزار هکتار کاهش یافته است. سال 73 نیز با کاهش 141 هزار هکتاری جنگل‌ها مواجه شدیم که با تلاش‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، روند کاهش متوقف شد./ ایسنا

ریزش کوه در جاده روستای گردشگری سوادجان

با بارش باران در روزهای اخیر، کوه روستای گردشگری سوادجان در شهرستان سامان استان چهارمحال و بختیاری ریزش کرده و یک طرف جاده کاملا بسته شد، این در حالی است که احتمال ریزش دوباره کوه و تهدید خودروهای در حال تردد این منطقه وجود دارد.

با بسته‌شدن این جاده که محور مواصلاتی بین دهستان هوره و روستاهای بالادست از قبیل صادق‌آباد، یاسه چاه، مارکده و گرمدره است، مشکلات بسیاری برای اهالی این مناطق به‌وجود آمده است و از آنجا که جاده روستای سوادجان از یک سمت به کوه و از سمت دیگر به رودخانه منتهی می‌شود، خطر بیشتری عابران بویژه گردشگران و مسافران ناآشنا به این جاده را تهدید می‌کند.

عیسی ملکی، بخشدار زاینده‌رود در این باره گفت: کمترین شاخص‌های راه و ترافیک در مناطق گردشگری درباره این جاده به اجرا در نیامده است.دهیار روستای سوادجان با بیان این که جاده ورودی روستای سوادجان از جاده‌های مواصلاتی در این ناحیه است، یادآور شد: این جاده با شروع بارندگی‌ها و ریزش‌های پی‌در پی کوهستان پر از سنگ و خاک شده و اکنون نیز خودروهایی را که در این جاده تردد می‌کنند، تهدید می‌کند./ مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها