رئیس جدید اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با برشمردن شرط تاسیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و آمریکا، گفت: اگر قوای حاکمیتی تاسیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و آمریکا را به مصلحت بدانند، حتما این کار انجام خواهد شد.
کد خبر: ۶۲۲۸۰۲
شرط تاسیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و آمریکا

غلامحسین شافعی در گفتگو با مهر گفت: با توافقات انجام شده میان ایران و گروه 1+5 فضای مثبتی بر اقتصاد ایران حاکم شده است که به نظر می رسد بتواند منجر به جذب سرمایه گذاران خارجی، اشتغالزایی و رونق و توسعه اقتصادی شود.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: هم اکنون بسیاری از شرکای قدیمی ایران در حال بازگشت به کشور هستند و به نظر می رسد که با فعال شدن پروژه‌ها، بتوان شاهد روزهای امیدبخش در اقتصاد ایران بود.

وی با بیان اینکه سیاست استفاده از ابزار اتاق‌ها و شوراهای مشترک برای جذب سرمایه گذاری خارجی در دستور کار اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران قرار داد، تصریح کرد: تشکیل اتاق بازرگانی مشترک ایران و آمریکا نیز در هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران بررسی شده و البته راه اندازی چنین نهادی نیازمند استعلام نظرات بخش حاکمیتی کشور است.

به گفته شافعی، چنانچه تشخیص داده شود که راه اندازی اتاق بازرگانی مشترک ایران و آمریکا به نفع کشور است، حتما این کار صورت خواهد گرفت. اما انچه مسلم است مصلحت اندیشی در این میان، بهترین نتیجه را می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمد وكیلی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
۰
۰
ایا دشمن برای همیشه دشمن است؟ما در طول تاریخ معاصر خود ضربه هایی كه زورگویی شوروی و باصطلاح دیپلماسی مكار انگلیس خورده ایم از آمریكا نخورده ایم ژاپن پس از جنگ دوم جهانی بی شك و بی درنگ رابطه سیاسی و اقتصادی خود با آمریكا را برقرار كرد و با مدیریت ،سازندگی تولید و صادرات و به این سطح از اقتصاد رسید و نمونه های از این دست زیاد است و نمونه دیگر چین است كه امریكا را به مفهوم واقعی بدهكارترین كشور به خود كرده است آن هم با سیاست نفوذ بی حد و اندازه ؛اگر اصل سیاستمان در حال حاضر این باشد كه كدخدا را ببین، ده را ببر در این صورت ما برده ایم

نیازمندی ها