وزیر بهداشت: 15هزار پزشک قید طبابت را زده‌اند

وزیر بهداشت با بیان این‌که 15 هزار پزشک به شغل‌های دیگری غیر از پزشکی همچون دلالی روی می‌آورند، گفت: یکصد دستگاه سی‌تی‌اسکن در بیمارستان‌ها به دلیل نداشتن تیوپ که هزینه تعویض سالانه آن 400 میلیون تومان است، به آهن پاره‌ای بی‌مصرف تبدیل شده‌اند.
کد خبر: ۶۲۰۵۳۶

حسن هاشمی روز گذشته در دوازدهمین مجمع خیرین امدادگران عاشورا در تالار همایش‌های بین‌المللی رازی، اظهار کرد: نظام سلامت کشور مشکلات عدیده منابع و امکانات با حجم عظیمی از تعهدات خدمتی و سلامتی بر دوش دارد که دولت به تنهایی از پس مدیریت آن برنمی‌آید و بدون کمک خیریه‌ها و بخش خصوصی نمی‌توان این مشکلات را مرتفع کرد.

به گزارش مهر، هاشمی با اشاره به توسعه دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از پنج به 90 دانشگاه به نسبت سه سال قبل از انقلاب تا سال‌های اخیر، افزود: با‌وجود در اختیار داشتن 900 بیمارستان، افزایش بی‌سابقه تعداد دانشجویان پزشکی و خارج شدن پزشکان خارجی و این همه امکانات در بیمارستان‌های دولتی، همچون پزشکان حاذق، هنوز هم آن طور که باید نمی‌توانیم به مردم خدمت کنیم که بخش عظیمی از این ناکامی ناشی از نداشتن منابع است.

وزیر بهداشت بیان کرد: سلامت در طول دهه‌ها هیچ گاه در پنج اولویت اول دولت‌ها نبوده و هیچ دولتی سهم سلامت را به طور شایسته پرداخت نکرده است.

وی با طرح این پرسش که چرا با وجود در اختیار داشتن استاد مجرب و امکانات خوب، مردم باید از بیمارستان‌های دولتی ناراضی باشند، عنوان کرد: علت این معضل این است که کارکنان این بیمارستان‌ها از 230 هزار نفر در سال 85 هم اکنون به 417 هزار نفر رسیده و دولت هم فقط به 270 هزار نفر از آنان حقوق می‌دهد و تمامی درآمدهای اختصاصی بیمارستان‌ها که باید صرف توسعه و تجهیز و کسب رضایتمندی مردم شود، صرف پرداخت حقوق کارکنان می‌شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: در سه سال گذشته 11دانشکده علوم پزشکی، بدون در نظر گرفتن حتی یک ریال منابع برای اداره کردن آنها، ایجاد شده است.

به گزارش فارس، وزیر بهداشت درباره اقدامات دولت در زمینه آلودگی هوا تصریح کرد: خانم ابتکار باید ابتکار به خرج دهد و بقیه و دولتمردان نیز حرف خانم‌ها را گوش دهند تا اوضاع بهتر شود.

7.5 درصد مردم با هزینه‌های درمان به زیر خط فقر می‌روند

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با عنوان این مطلب که سالانه 7.5 درصد افراد جامعه با هزینه‌های کمرشکن درمان به زیر خط فقر سقوط می‌کنند، خواستار استفاده از ظرفیت خیریه‌ها در حل مشکلات نظام‌سلامت شد.

علیرضا زالی نیز در این مراسم با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت انجمن‌های خیریه در حل و فصل چالش‌های نظام سلامت گفت: اکنون کشور ما با چالش‌های زیادی در عرصه سلامت روبه‌روست؛ یکی از مهم‌ترین این چالش‌ها تامین منابع کافی برای حوزه سلامت است. بنابراین اکنون نیاز به موسسات خیریه بیش از پیش محسوس است.وی عنوان کرد: بنا بر آمار ارائه شده سال 1386، 3 درصد از بیماران به دلیل هزینه‌های کمرشکن سلامت زیر خط فقر سقوط می‌کردند، اما این رقم اکنون افزایش یافته به طوری که متوسط کشوری آن به 7.5 درصد رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها