خوش خدمتی اولاند به صهیونیست ها ادامه دارد

حمایت مشروط از توافق هسته ای1+5 با ایران

رئیس جمهور فرانسه پس از دیدار با سران رژیم صهیونیستی، شروطی را برای حمایت پاریس از توافق هسته ای کشورهای 1+5 با ایران تعیین کرد.
کد خبر: ۶۱۶۵۵۳
حمایت مشروط از توافق هسته ای1+5 با ایران

فرانسوا اولاند مدعی شد فرانسه هیچگاه گسترش تسلیحات هسته ای در جهان را تحمل نخواهد کرد.

رئیس جمهور فرانسه در کنفرانس خبری مشترک که با حضور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، انجام شد با نادیده گرفتن زرادخانه مخوف سلاح های هسته ای رژیم صهیونیستی، چهار شرط را برای حمایت پاریس از توافق هسته ای کشورهای 1+5 با ایران تعیین کرد.

وی افزود: ما از توافق موقت با ایران حمایت می کنیم، اما این توافق باید شامل چهار نکته باشد.

رئیس جمهور فرانسه اظهار کرد: اولین خواسته آن است که تمام تاسیسات هسته ای ایران تحت نظارات بین المللی درآید. خواسته دوم تعلیق غنی سازی 20 درصدی در ایران، سومین خواسته کاهش ذخایر اورانیوم غنی شده در این کشور و آخرین مورد تعطیل شدن راکتور آب سنگین اراک است.

بعد از آنکه در مذاکرات دو هفته قبل ژنو، فرانسه از توافق میان ایران و کشورهای 1+5 جلوگیری کرد این نخستین بار است که رئیس جمهور فرانسه شروط پاریس را برای حمایت از توافق هسته ای با ایران بیان می کند.

این شروط در حالی تعیین می شود که قرار است از روز چهارشنبه 29 آبان، دور سوم مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 در ژو آغاز شود. در روزهای گذشته وزرای خارجه آمریکا و انگلیس از احتمال بالای توافق در مذاکرات 29 آبان سخن گفته بودند.

بر اساس اطلاعاتی که توسط دیپلمات های غربی در رسانه ها درز کرده گویا متن توافق ابتدایی کشورهای 1+5 با ایران شامل تعطیلی شش ماهه راکتور آب سنگین اراک بوده، اما فرانسه خواستار تعطیلی کامل آن شده است.

دلیل فرانسه برای تاکید بر تعطیلی شدن راکتور آب سنگین اراک آن است که معتقد است امکان تولید پلوتونیوم و سپس استفاده از آن برای تولید بمب، از زباله های هسته ای به جا مانده در راکتور آب سنگین اراک وجود دارد این در حالی است که بنا بر تایید کارشناسان خارجی چنین فناوری در اراک وجود ندارد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها