رئیس سازمان هواپیمایی​کشوری:

مردم تاخیر پروازها را تحمل کنند

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تاخیر‌ پروازها ناشی از اشکالات فنی است و با توجه به کمبود هواپیما، تاخیر‌ها طبیعی است و از مردم می‌خواهیم این تاخیر‌ها را تحمل کنند.
کد خبر: ۶۱۴۷۱۹
مردم تاخیر پروازها را تحمل کنند

به گزارش ایسنا، علیرضا جهانگیریان امروز در مراسم معارفه خود افزود: اولین و آخرین برنامه‌ و خط قرمز این سازمان، ایمنی در حمل‌ و نقل هوایی است.

وی اظهار کرد: علاوه بر ایمنی، مهم‌ترین برنامه‌ سازمان هواپیمایی کشوری توسعه ناوگان هوایی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: برای تامین ناوگان هوایی ایرلاین‌ها به سرمایه نیاز است که می‌توان از طریق بانک مرکزی و مراجع دیگر این سرمایه‌ها را تامین کرد.

وی با اشاره به تاخیر‌های موجود در پروازهای داخلی و خارجی گفت: تاخیر پروازها دلایل مختلفی دارد که می‌توان از جمله علت‌های آن اشکالات فنی هواپیماها را عنوان کرد.

به گفته‌ جهانگیریان، اکنون با کمبود هواپیماهایی که در کشور داریم تاخیر‌ها طبیعی است و از مردم می‌خواهیم این تاخیر‌ها را تحمل کنند.وی با اشاره به این‌که وظیفه سازمان هواپیمایی کشوری و ایرلاین‌ها ایجاد شرایط مناسب برای پرواز است، گفت: گاهی در شرایط پیش‌بینی نشده‌ اتفاقاتی
رخ می‌دهد که باید تحمل کرد.

آزادسازی نرخ بلیت هواپیما به مردم فشار وارد نمی‌کند

جهانگیریان همچنین با اشاره به آزاد‌سازی نرخ بلیت هواپیما گفت: برنامه‌ای تحت عنوان آزاد‌سازی نرخ بلیت هواپیما که در برنامه پنجم توسعه ذکر شده باید تعیین تکلیف و اجرایی شود و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که فشار مضاعفی بر مردم و مسافران تحمیل نشود.

وی تاکید کرد: این آزاد‌سازی باید به صورت مرحله‌ای باشد؛ ابتدا شناور‌سازی و پس از آن تنوع‌بخشی در نرخ‌ها صورت گیرد.به گفته وی، تنوع‌بخشی در آزاد‌سازی نرخ بلیت هواپیما باید با سقف و کف قیمتی مشخص انجام شود؛ زیرا در دیگر نقاط دنیا این‌چنین است.

جهانگیریان افزود: در واقع نرخ بلیت هواپیماها به گونه‌ای می‌شود که با توجه به حجم ترافیک متغیر، روز و ساعت پرواز نرخ‌ها مشخص می‌شود و اطمینان می‌دهیم در این مرحله فشار مضاعفی به مردم وارد نمی‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: قیمت بلیت هواپیما در روزهای پیک پرواز و میزان کف قیمت در سازمان هواپیمایی مورد مطالعه قرار گرفته است.

100 هواپیمای زمینگیر داریم

وزیر راه و شهرسازی نیز دراین مراسم گفت: اکنون ۲۴۳ فروند هواپیما در ناوگان هوایی داریم که صد فروند آنها عملیاتی نیستند.

به گزارش تسنیم، عباس آخوندی افزود: در شرایط بسیار سخت تحریم‌های بین‌المللی، اداره صنعت هوایی و نگاه‌ داشتن این صنعت و سرویس‌دهی به مردم کار بسیار بزرگی است. بسیاری از قدرت‌ها دنبال این هستند که صنعت هوایی ایران نتواند عملیات انجام دهد، با این حال پروازها به نقاط داخلی و خارجی همچنان برقرار است.وی شرایط کنونی صنعت هوایی را هزینه استقلال ایران دانست و گفت: این هزینه را با جان و دل می‌پذیریم و تلاش خواهیم کرد تا خدمات حداکثری را در حمل و نقل هوایی به مردم ایران ارائه دهیم.

وی با اشاره به اقدامات دیپلماتیک دولت تدبیر و امید افزود: موقعیت‌های بهتری در سطح جهانی در حال ایجاد است و چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای فراروی ماست، از این رو می‌توانیم در جهت تامین خدمات، بهبود ناوگان، کاهش سن ناوگان و توسعه آن به موقعیت‌های بهتری دست یابیم.

آخوندی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر بهبود کارایی و بهره‌وری در صنعت هوایی گفت: هوانوردی ویترین نظام است، بنابراین فرودگاه‌ها باید در شأن مسافران خارجی و ملت ایران باشد. رفاه، آسایش و ایمنی مساله مهمی است که با بازبینی فرآیند فرودگاه‌ها، سطح آنها افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به این‌که ما فرودگاه‌های شادابی می‌خواهیم، افزود: در فرودگاه‌ها با یک‌سری محدودیت‌های کنترلی مواجه می‌شویم و همه چیز را از دید کنترلی می‌بینیم. لازم است این کنترل در فرودگاه‌ها غیرمحسوس انجام شود.

آخوندی با بیان این‌که برنامه پنج ساله پنجم توسعه برای بخش هوایی، ماموریت‌هایی را تعیین کرده است، اظهار کرد: در کوتاه‌مدت به این برنامه توجه و سعی خواهیم کرد آن را اجرا کنیم. این برنامه از نظر توسعه زیرساخت‌ها ماموریت‌هایی را قائل شده است.

وی ادامه داد: اجرای طرح توسعه فرودگاه امام، تشکیل شهر فرودگاهی امام خمینی و ایجاد بندر خشک در این فرودگاه با هماهنگی سایر مدل‌های حمل و نقل از جمله ریل و جاده برای ساماندهی حمل و نقل ترکیبی یکی از ماموریت‌های مهمی است که باید آن را اجرا کنیم.

آخوندی یکی از روش‌های تامین منابع مورد نیاز برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای فرودگاه‌ها را جذب سرمایه‌های خارجی دانست و گفت: همچنین می‌توان با استفاده از روش‌هایی از جمله فاینانس و سرمایه‌های بخش خصوصی و عمومی هرچه سریع‌تر طرح شهر فرودگاهی امام خمینی را فعال کرد.

وی با اشاره به این‌که اساسنامه شهر فرودگاهی امام خمینی در حال تدوین است، ابراز امیدواری کرد؛ این اساسنامه تا پایان سال از سوی هیات دولت تصویب شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها