سخنگوی دستگاه قضایی از دستگیری عامل راه‌اندازی صفحات فیس‌بوک برای افراد دولت یازدهم خبر داد.
کد خبر: ۶۰۶۴۸۲
دستگیری عامل راه اندازی صفحات فیس بوک برای دولتی ها

به گزارش  واحد مرکزی خبر ، حجت الاسلام و السلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در پنجاه و سومین نشست خبری خود ضمن تبریک اعیاد پیش رو افزود: شایعات بی‌پایه و اساسی که در جامعه منتشر می‌شود منافعی برای کشور و مردم ندارد بلکه برای جامعه مضر نیز است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: آرامش در هر جامعه ای اعم از کوچک و بزرگ از ارزش بالایی برخوردار است و اگر آرامش نباشد مسلماً کارها به خوبی انجام نمی شود.

وی گفت: مردم و دستگاه های نظارتی، رسانه ها و مطبوعات باید در جهت تعالی، رشد و آگاهی مردم گام بردارند و اگر نقاط ضعفی می‌بینند آن‌ها را به منظور رفع منعکس کنند.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: خواهش من از نمایندگان و رسانه‌ها این است که این مطالب را به نحوی بیان و منعکس کنند که در جامعه شایعه پراکنی و حرف های بی پایه و اساس منتشر نشود چرا که این اقدامات نه تنها حسن نیست بلکه قبح است.

وی گفت: این روزها چند شایعه را ملاحظه می‌کنید که برخی از آنها بر اساس تحقیقاتی که صورت گرفت مشخص شد واقعیت ندارد و دروغ است.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: یکی از این شایعات این بود که نامی از تعدادی افراد دولت یازدهم برده می شود که در فیس بوک اسم آنها آمده است و در واقع با مشخصات و تصاویر آنها صفحه فیس بوکی وجود دارد و این افراد یکی پس از دیگری این شایعات را تکذیب کردند که ما صفحه‌ای در فیس بوک نداریم و نیازی به آن نداریم.

وی گفت: طی پیگیری‌هایی که از سوی سیستم‌های اطلاعاتی صورت گرفت مشخص شد فردی این کار متقلبانه را انجام می‌داده است که شناسایی، دستگیر و بازداشت شد و اکنون نیز در زندان بسر می برد و تحقیقات برای روشن شدن انگیزه وی ادامه دارد.

محسنی اژه‌ای افزود: این شایعات یکی دو هفته‌ای فضای کشور را اشغال کرد در حالی که این مطالب خلاف بود و واقعیت نداشت و اکنون نیز در این پرونده یک نفر بازداشت شده است و تحقیقات ادامه دارد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: مطلب دوم این است که اس ام اس ها و یا پیامک‌هایی به افراد مختلف فرستاده می‌شد که قرص‌هایی خطرناک و کشنده است، البته من درباره اصل قضیه اظهار نظر نمی‌کنم چرا که این یک امر تخصصی و نیاز به اظهار نظر متخصصان دارد، حتی در برخی از پیامک ها آمده بود که چند نفر نیز در اثر مصرف این قرص‌ها کشته شدند.

وی افزود: این موضوع پیگیری شد و فرد مورد نظر شناسایی و دستگیر شد و این پرونده نیز در مرحله تحقیقات است؛ در این پرونده فعلاً یک نفر بازداشت است تا بعد مشخص شود چه کسی آن را سازماندهی و تکثیر کرده است و انگیزه آن روشن شود.

محسنی اژه ای گفت: این فرد اعتراف کرده که بسیاری از پیامک ها را وی ارسال کرده است.

وی تاکید کرد: البته ممکن است خبری به کسی برسد و آن فرد بدون سوءنیت آن را منتشر کند، اما باید مشخص شود که چه فکر و برنامه‌ریزی در این قضیه بوده است و وقتی این پیامک‌ها برای عده کثیری منتشر می شود بویژه که خلاف باشد، مسلماً به نفع مردم نیست.

برخورد با قضات متخلف حسن دستگاه قضایی است

محسنی اژه‌ای در ادامه به بحث انفصال تعدادی از قضات از کار اشاره کرد و افزود: دستگاه قضائی در مقاطع مختلف و به ویژه اکنون با اهتمام بیشتری با افرادی که در داخل خود متخلف هستند اعم از قاضی یا کارمند برخورد می کند.

وی ادامه داد: اگر کسانی هستند که به نام دستگاه قضایی کار خلافی را انجام می دهند که البته بیشتر مواردی که تاکنون کشف شده اینگونه بوده است، با انان برخورد می کنیم.

محسنی اژه‌ای گفت: یعنی فردی به عنوان قاضی، کارمند، وکیل و یا دادستان و یا به نام فردی دیگر خود را جا می زند و کار خلافی را انجام می دهد، ما موظف هستیم هم مردم را آگاه کنیم که به این مسایل توجه کنند و هم موظفیم با کمک دستگاه های اطلاعاتی و انتظامی این افراد را شناسایی کنیم.

وی افزود: اما اگر در دستگاه قضائی متخلف پیدا شد باید با آن برخورد کنیم و این برخورد عیب دستگاه قضایی نیست بلکه حسن این دستگاه است ، تا دامن بقیه افرادی که پاک هستند و پاک کار می کنند پاک بماند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: البته این مباحث درباره وکلا هم صادق است و ما برخی از وکلا را داریم که متخلف هستند، چرا نباید با این متخلفان برخورد شود؟

محسنی اژه‌ای افزود: معتقدم با یک قاضی یا وکیل متخلف که خودشان قانوندان هستند  حتما باید شدیدتر برخورد کرد نه اینکه اغماض کرد.

وی گفت: خواهش من این است که وکلا و کانون وکلا  مراقب باشند از نام و دفترشان و یا شماره تلفن آنها سوء استفاده نشود و مردم نیز توجه کنند اگر کسی خود را وکیل معرفی کرد بلافاصله به وی اعتماد نکنند و مسایل خصوصی خود را در اختیار آنها قرار ندهند.

موضوع فساد در فوتبال

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این پرسش که آیا پرونده فساد در فوتبال که اخیرا رسانه ای شده به این قوه برای پیگیری ارسال شده است، گفت: دستگاه های نظارتی از جمله مجلس و برخی سازمان های مرتبط درحال رسیدگی به این موضوع هستند اما هنوز این مسئله به قوه قضائیه ارسال نشده است.

محسنی اژه‌ای همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری که گفت چرا به گلایه های خانواده های قربانیان حادثه تصادف آزادراه تهران - قم از پزشکی قانونی رسیدگی نمی کنید، گفت: درباره پیگیری ابعاد این قضیه درحال بررسی هستیم اما اینکه خدای ناکرده با فردی از خانواده قربانیان برخورد نامناسب شده باشد در صورتی که اطلاع رسانی شود قطعا پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: باتوجه به شدت حادثه و سوختگی بسیار زیاد برخی اجساد و استفاده از امکانات روز به منظور شناسایی هویت آنان اگر مسئله کمی طول کشید غیرمنطقی نیست اگرچه پرونده اصلی این حادثه باید رسیدگی و معلوم شود چه کسی مقصر است.

محسنی اژه‌ای همچنین درباره این پرسش که آیا رانش زمین در سعادت آباد در دستگاه قضا رسیدگی می شود، گفت: 13 نفر در این باره شکایت کردند که درحال رسیدگی است.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این پرسش که آیا قوه قضائیه نمی خواهد به برخی از تخلفات در تلفن های همراه از جمله برخی وعده های توخالی که به مشترکان ارسال می شود پیگیری کند، گفت: اگر چنین مواردی وجود دارد می توان آن را به مرجع ذیصلاح قضائی اطلاع داد و به شکایات رسیدگی کرد.

عفو اعیاد پیش رو شامل فتنه گران نمی شود

سخنگوی قوه قضاییه  گفت : در عید قربان و عید غدیر حتما عفو خواهیم داشت اما عفوها از نوع امنیتی و یا زندانیان مرتبط با فتنه نخواهد بود به ویژه این که در ماه اخیر تعدادی از مجرمان امنیتی و مرتبط با فتنه آزاد شده اند .

وی در پاسخ  به این پرسش که آیا با توجه به اظهارات آقای پورمحمدی امکان آزادی موسوی و کروبی وجود دارد گفت: آقای پورمحمدی گفت که حتما عفو خواهیم داشت اما اشاره ای به زندانیان از نوع امنیتی و یا فتنه گر نکرد

وی در پاسخ به این پرسش که پرونده آقای جهرمی با توجه به اینکه هنوز آزاد است چه زمانی تشکیل می شود گفت: امیدواریم دادگاه وی بر اساس پرونده مطروحه برگزار شود و روند رسیدگی به آن طولانی نشود .

محسنی اژه ای در باره این اظهار نظر خبرنگار که گفت« جهرمی می گوید فرار آقای خاوری را از آقای اژه ای بپرسید» افزود :‌من در پرونده 3000 میلیارد ناظر بودم و تلاش کردم که پرونده از اهواز به تهران بیاید .

وی اضافه کرد : در جریان رسیدگی به این پرونده بیش از 100 نفر ممنوع الخروج شدند که البته ممنوع الخروج شدن بسیاری از آنان پس از بررسی ها لغو شد اما آقای خاوری با توجه به اینکه قراری در خارج از کشور داشت به ماموریت رسمی دولتی رفته بود، هر چند پس از آن با توجه به اتهامات دیگر برنگشت.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه بالاخره پرونده مهدی هاشمی کی به دادگاه خواهد رفت گفت: از نظر مقام دادسرا اتهام وی محرز است اما کیفر خواست برای رفع نقص به شعبه برگشت داده شده بود که پس از رفع نقص برای رسیدگی به دادگاه خواهدآمد .

محسنی اژه‌ای تاکید کرد : هر آنچه که دادگاه درباره پرونده مهدی هاشمی تصمیم بگیرد همان می شود و ما نیز تابع همان خواهیم بود .

وی در عین حال در پاسخ به این پرسش که چرا رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی چهار سال به طول کشید گفت :‌چهار سال نبود چرا که وی مدتی در خارج به سر می برد اگر چه بهتر است رسیدگی به برخی پرونده ها بیشتر از حد متعارف طول نکشد .

در ادامه خبرنگار دیگری پرسید آیا اتهام فردی که اقدام به تهیه فیلم از شخص دیگری کرده بود و آقای احمدی نژاد آن را در مجلس به نمایش درآورد درحال رسیدگی است یا خیر گفت: آن فرد احضار شد و تحقیقات درباره وی صورت گرفت و هم اکنون نیز پرونده اش در مراحل رسیدگی قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به پرسشی درباره رفتار برخی گروه ها در حادثه قم و همچنین استقبال از رئیس جمهور در بازگشت از نیویورک افزود: مدعی العموم در هر دو مورد وارد شده است و باید منتظر ماند تا تحقیقات به کجا می رسد.

فتنه گران 88 عذرخواهی نکنند اتفاقی نمی افتد

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این پرسش که باتوجه به اظهارات آقای پورمحمدی درباره پرونده موسوی و کروبی در شورای عالی امنیت ملی آیا خبر پرونده آنان را از آن شورا باید مطلع شویم، گفت: پرونده ای در این باره به قوه قضائیه ارسال نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری افزود: در جریان فتنه ظلم عظیمی به نظام ، کشور و به ویژه مردم وارد شد.

وی گفت: افرادی که در فتنه دخالت داشتند برخی از آنها به خارج از کشور رفته اند که در مظان اتهام هستند زمانی که برگردند مطمئنا تحت تعقیب قرار می گیرند.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: افرادی نیز که هم اکنون درداخل کشورهستند ودرفتنه دخالت داشتند اگر توبه و جبران خسارت نکنند در وضعیت آنان هیچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

محسنی اژه‌ای همچنین درباره این پرسش که آیا رانش زمین در سعادت آباد در دستگاه قضا رسیدگی می شود، گفت: 13 نفر در این باره شکایت کردند که درحال رسیدگی است.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به وجود پرونده دانشگاه ایرانیان آیا اگر پرونده مقام مسئولی از دولت دهم در این باره وجود داشته باشد با پرونده دانشگاه ایرانیان یکجا رسیدگی می شود، افزود: طبق قانون در جریان بررسی یک پرونده اگر اتهامات دیگری مطرح شود و به کامل شدن پرونده کمک کند با نظر قاضی می تواند تحت عنوان یک پرونده رسیدگی شود که این در اختیار و صلاحیت دادگاه است.

خبرنگاری پرسید: گفته می شود در روزهای اخیر یکی از مسئولان اصلی دولت دهم با فرزندش بازداشت شده است که اژه ای پاسخ داد : من هم چنین خبری را از پیامک دیدم و خبری ندارم این فردی که می گویید چه کسی است چراکه حتی پیگیری کردم اما چنین فردی که مطرح شده در بازداشت نبوده است.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این پرسش که آیا قوه قضائیه نمی خواهد به برخی از تخلفات در تلفن های همراه از جمله برخی وعده های توخالی که به مشترکان ارسال می شود پیگیری کند، گفت: اگر چنین مواردی وجود دارد می توان آن را به مرجع ذیصلاح قضائی اطلاع داد و به شکایات رسیدگی کرد.

مردم دربرابر کلاهبرداران هوشیار باشند

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه در نشست خبری از مردم خواست در برابر کلاهبرداران هوشیارانه عمل کنند .

محسنی اژه ای  گفت: بعضا با کلاهبرداری که در جامعه صورت می گیرد هم بار قوه قضائیه و هم بار نیروی انتظامی را زیاد می کند و مشکل برای خانواده کسانی که کلاه سرشان رفته است درست می شود .

محسنی اژه ای افزود: البته دربرخی موارد کسی که مدعی است کلاه سرش گذاشته اند مقصر و شریک جرم است .

سخنگوی قوه قضاییه گفت: اکنون برخی پرونده ‌های کلاهبرداری داریم که هرچند تعداد آنها زیاد نیست اما تعداد کم آنها نیز مشکل ساز است و کارهای خوبی که در بخش خصوصی و یا بخش های دولتی صورت گرفته است ، زیر سئوال می‌برد.

وی افزود: یکی از مواردی که اخیرا به طور نسبی با آن برخورد می کنیم این است که افرادی شرکتی را تاسیس می کنند و بعد مدعی می‌شوند که می‌توانند با سند از بانک وام بگیرند و در این خصوص با فرد صاحب سند صحبت می کنند تا با سند آن فرد وام بگیرند .

محسنی اژه ای گفت : در مرحله نخست به فردی که صاحب سند است نمی گوید برای دریافت وام باید سند به نامش شود و فقط اعلام می کند که برای گرفتن وام باید وثیقه‌گذاری صورت گیرد.

وی افزود: در مرحله بعد فرد کلاهبردار به صاحب سند می‌گوید که بانک به شما که صاحب سند هستید وام نمی دهد و برای گرفتن وام باید سند ملک یا مغازه به نام من( فرد کلاهبردار) شود و فرد صاحب سند با این تصور که این یک انتقال صوری است با انتقال سند موافقت می کند اما پس از مدتی دچار مشکل می شود .

سخنگوی قوه قضاییه گفت: بر این اساس از یک طرف سند به نام فرد کلاهبردار شده است که حتی اگر قسط‌ های این وام هم عقب نیفتد اکنون این فرد کلاهبردار حاضر نیست سند را به نامه صاحب اصلی آن کند ، از سوی دیگر گاهی هم پیش می‌آید که هم سند ملک از بین می ‌رود و هم فرد با قسط ‌های بانک و جریمه مواجه می‌ شود.

وی افزود: ما با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و دستگاه‌های ذیربط دیگر صحبت کرده ‌ایم تا با چنین مشکلاتی مواجه نشویم .

محسنی اژه ای ادامه داد: اما در عین حال خود مردم نیز تکلیفی دارند و باید درخصوص برخی مسائل هوشیارانه عمل کنند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها