روحانی: تذکر پلیس، آخرین مرحله در مساله حجاب است

رئیس‌جمهور با بیان این‌ که زنان در جامعه ما در مسیر عصمت و پاکدامنی هستند، گفت: در مساله حجاب، اگر تذکری لازم است باید از مدرسه، دبیرستان، دانشگاه، مساجد، علما و حوزه‌ها آغاز شود و آخرین مرحله، به تذکر پلیس می‌انجامد.
کد خبر: ۶۰۵۲۲۷

به گزارش ایرنا، حسن روحانی صبح دیروز در سی و دومین مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان علوم انتظامی در دانشگاه علوم انتظامی امین، با تبریک هفته نیروی انتظامی با تاکید بر این‌ که بانوان عفیف جامعه ما باید از حضور پلیس احساس آرامش و امنیت کنند، افزود: پلیس نباید بار همه را خود به دوش بکشد. دولت در این راستا مصمم است پیشقدم باشد و وزارت کشور طبق وظیفه قانونی خود در این زمینه پیشقدم خواهد بود.رئیس‌جمهور با بیان این که پلیس باید در بحث امنیت، مردم را حمایت کند، گفت: باید به نقطه‌ای برسیم که در هر محله، انجمن آن محله، امنیت آنجا را برعهده داشته و پلیس به عنوان مددکار آن انجمن باشد و تا رسیدن به این نقطه، راه طولانی در پیش نداریم.

 

مردم دانش‌آموز نیستند، صاحبان اصلی این سرزمین هستند

رئیس‌جمهور گفت: پلیس در عین حال که مظهر امنیت است، مظهر اخلاق و ادب در جامعه ایران نیز محسوب می‌شود؛ گرچه نه دولت و نه نیروی انتظامی معلم مردم نیستند و مردم دانش‌آموز نخواهند بود و صاحبان اصلی این سرزمین هستند.رئیس شورای عالی امنیت ملی با بیان این که اگر دولت توان و قدرت دارد، ناشی از رای مردم است، اظهار کرد: اگر پلیس ما اقتدار برقراری نظم و در صورت لزوم، سلاح در دست دارد، از ناحیه مردم و به نمایندگی از مردم است.وی افزود: ما همه به عنوان کارگزاران این ملت بزرگ هستیم.

روحانی با بیان این که ما به ادب و نظم ملت افتخار می‌کنیم، افزود: حضور پلیس در جامعه تا آنجا که بتواند باید کمتر محسوس باشد و بیشتر تاثیر بگذارد و شاید این برای جامعه فرهنگ‌دوست ما، زیباتر باشد و کمیت‌ها کاسته و کیفیت‌ها بیشتر شود؛ گرچه حضور پلیس در خیابان و جامعه، مایه آرامش مردم خواهد بود.

 

پلیس همانند یک جامعه‌شناس و روان‌شناس اجتماعی به جامعه بنگرد

روحانی افزود: پلیس جمهوری اسلامی ایران نیز باید پیرو راه آن پیامبر رحمت باشد و قدم‌های اولیه ما در جامعه باید برای پیشگیری باشد.وی اظهار کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی(ناجا) باید کاری کند که محیط جامعه ما جرم‌زا نباشد و تلاش کند همانند یک جامعه‌شناس و روان‌شناس اجتماعی به جامعه بنگرد و تلاش او برای پیشگیری باشد و در صورتی که جرمی واقع شد، مقتدرانه و مجهز به همه فناوری‌های روز با مجرم برخورد شود و این خواست مردم ماست.

رئیس‌جمهور با بیان این که متهم، مجرم نیست، گفت: ما باید در برابر متهمان یک نوع رفتار و در برابر مجرمان بخصوص آنها که در جامعه جرمشان مشهود است، یک نوع برخورد داشته باشیم و پلیس به عنوان ضابط قانون در برابر جرم مشهود، وظیفه خاص خود را انجام دهد.

 

تمام مردم از حقوق شهروندی مساوی برخوردارند

رئیس قوه مجریه گفت: تمام مردم ما از حقوق شهروندی مساوی برخوردار خواهند بود و اقوام، ادیان رسمی، زن، جوان، پیر، روستایی و شهری از حقوق شهروندی مساوی برخوردار هستند.روحانی افزود: یکی از شعارهای این دولت، حقوق شهروندی است و پلیس باید در این زمینه بیشترین کمک را در اجرای عادلانه حقوق شهروندی کند.

 

برای استقرار کامل اخلاق و عفت، باید بیکاری و فقر برچیده شود

رئیس شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: ما نیازمند محیطی آرام برای رونق کسب و کار هستیم و پلیس باید در کارهای خود اولویت‌بندی کند و یادمان باشد مردم ولی‌نعمت ما هستند و ما قیم مردم نیستیم و همه ما باید خادمان این ملت بزرگ باشیم و زمینه‌ای فراهم کنیم که مردم، معیشت بهتر داشته باشند و شاهد رونق کسب و کار در جامعه باشیم.

رئیس‌جمهور گفت: باید کاری کنیم که اخلاق و عفت استقرار پیدا کند و این شدنی نیست مگر آن که بیکاری از بین برود و فقر در جامعه برچیده شود.

روحانی ادامه داد: باید کاری کنیم مردم نسبت به نیازمندی‌های ضروری زندگی آسوده خاطر باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها