معاون سازمان ملی استاندارد ایران هشدار داد:

خطر زلزله در 97 درصد از مناطق مسکونی

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با هماهنگی‌هایی که با دولت جدید انجام شده است امیدواریم در چهار سال اول دولت جدید حدود یک میلیون و 400 هزار واحد فرسوده بازسازی شود و از این پس شاهد خسارات و تلفات ناشی از زلزله‌های پنج و شش ریشتری نباشیم.
کد خبر: ۵۹۱۹۰۸
بازسازی 1.4 میلیون واحد فرسوده تا 4 سال آینده

حسن قدمی در افتتاحیه همایش دو روزه آشنایی و آموزش شبیه‌سازی زلزله در زمان و مکان اظهار کرد: کشور ایران در رتبه‌های اول حادثه خیز دنیا قرار دارد و برای کاهش تلفات و خسارات ناشی از بلایای طبیعی نیازمند هماهنگی با کشورها از طریق سازمان‌های بین‌المللی هستیم.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان این که ایران یکی از کشورهای پیشرفته و پیش قدم در زمینه مقابله با بلایای طبیعی است افزود: سازمان مدیریت بحران کشور در طول سال های اخیر کمک‌های بسیاری به کشورهای مختلف از جمله سیل زدگان پاکستان،‌ زلزله دیدگان هائیتی، حادثه دیدگان سونامی ژاپن و قحطی‌زدگان سودان انجام داده است.

وی با اشاره به این که کمک‌های انسان دوستانه نباید به مسائل سیاسی آمیخته شود، تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است برخورد با بالایای طبیعی و کمک به کشورهای حادثه دیده باید بدون در نظر گرفتن ملاحظات سیاسی باشد و اگر امروزه در برخی کشورها نتوانستیم همکاری‌های مناسبی داشته باشیم به دلیل همین ملاحظات سیاسی بوده است. برای کمک به سیل زدگان پاکستان حدود 100 میلیون دلار تخصیص داده شد ولی به دلیل سنگ اندازی‌های قانونی از طرف مقابل نصف این مبلغ نیز هزینه نشده است.

قدمی با بیان این که برای کمک‌های انسان دوستانه، افراد نباید مشکل ویزا و ورود به کشورهای دیگر را داشته باشند، تاکید کرد: کشوری که کمک می‌خواهد باید از افراد با آغوش باز استقبال کند و مسائل سیاسی را وارد کارهای بشردوستانه نکند. در عین حال سازمان‌های بین‌المللی نیز باید بر روی این مساله کار کنند.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه سازمان مدیریت بحران از طرف مجلس شورای اسلامی به عنوان متولی مقابله با حوادث طبیعی مشخص شده است، تصریح کرد: شورای عالی مدیریت بحران کشور به ریاست رییس جمهوری و وزرا و 15 دستگاه مختلف تشکیل می‌شود که این شورا بعد از شورای عالی امنیت ملی مهمترین شورا برای هماهنگی دستگاه‌هاست. ( ایسنا)

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها