ساخت مدارس برکت در مناطق روستایی و محروم استان خوزستان، باعث تغییرات قابل توجهی در حوزه آموزش در این مناطق می‌گردد.
کد خبر: ۵۸۸۷۷۲
ساخت 55 مدرسه در مناطق محروم خوزستان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، مدرسه سازان بی نام بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برنامه ساخت 55 مدرسه شامل 206 کلاس درس در محروم ترین مناطق استان خوزستان را در دستور کار دارد.

جمشید فرحبخش مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خوزستان با اشاره به این مطلب افزود: تمامی مدارسی که توسط بنیاد برکت در این استان ساخته شده در روستاهایی بوده اند که از حداقل استانداردهای مدرسه سازی محروم‌اند.

وی گفت: از این 55 مدرسه برکت، 44 باب مدرسه ابتدایی، هفت باب راهنمایی، یک باب مجتمع آموزشی، یک باب دبیرستان، یک باب مرکز شبانه روزی راهنمایی و یک باب مرکز شبانه روزی دبیرستان است.  

مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خوزستان افزود: این مدارس در روستاهای مسجد سلیمان، لالی، اندیکا، شوش، آبادان، بهبان‌ و امیدیه ساخته شده است و میزان اعتبارات بنیاد برکت برای ساخت این مدارس  بیش از126 میلیارد ریال است.

فرحبخش اظهار کرد: از تعداد 206 کلاس درس تاکنون 160کلاس درس آن در قالب 46 مدرسه به بهره برداری رسیده و بقیه آن در حال احداث می‌باشند.

وی در خصوص ضرورت ساخت مدارس برکت، گفت: تمامی مدارسی که توسط بنیاد برکت احداث شده اند در نقاطی بوده که از اولین و حداقل استانداردهای مدرسه سازی محروم بوده اند و فضاهای قبلی غالبا از مصالح محلی و فاقد استحکام ساخته شده بود.

مدیر کل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خوزستان اظهار کرد: ساختن مدارس برکت علاوه بر ارتقا سطح آموزشی در منطقه، باعث نشاط و شادابی در روحیه دانش آموزان و والدین آنها شده است.

فرحبخش به خیرین توصیه کرد: به مدرسه سازی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته توجه بیشتری داشته باشند.

ساخت مدارس برکت با حمایت مالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته کشور ، تحولی اساسی و امیدوارکننده را در میان ساکنان این مناطق بوجود آورده است.

مدارس ساخته شده توسط مدرسه سازان بی نام بنیاد برکت از بالاترین استانداردهای مدرسه سازی  و مناسبترین تجهیزات آموزشی برخوردار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها