معاون اول رئیس جمهور خبر داد:

اختصاص ردیف بودجه‌ای مستقل برای طب ایرانی

معاون اول رئیس جمهور در همایش رونمایی از سندهای طب سنتی و دارونامه طب سنتی گفت: امسال ردیف بودجه‌ای مستقل برای طب ایرانی اختصاص می‌یابد و دیگر کسی نمی‌تواند راه را بر طب ایرانی سنتی ببندد.
کد خبر: ۵۷۰۲۶۲
اختصاص ردیف بودجه‌ای مستقل برای طب ایرانی

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین از وزارت بهداشت، دکتر محمدرضا رحیمی با بیان مطلب فوق، گفت: در دولت نهم با پی‌گیری‌ها و تاکید دکتر احمدی‌نژاد بر اهمیت و جایگاه طب سنتی، اولین دانشکده طب سنتی در سال 86 تاسیس شد و در دولت دهم نیز معاونت طب سنتی با پی‌گیری‌ها و تلاش وزیر بهداشت راه‌اندازی شد.

وی افزود: از پی‌گیری‌ها و تلاش‌های وزیر بهداشت برای تسریع در راه‌اندازی طب سنتی و دستیابی به جایگاه واقعی این طب در کشور قدردانی می‌کنم.

تصویب سند نظام‌نامه احیای طب سنتی در فروردین 91

رحیمی در تشریح چگونگی تصویب سند نظام‌نامه طب سنتی گفت: برای تصویب این نظام‌نامه کار گروهی متشکل از چهار وزیر، دو معاون رئیس جمهور و هفت نفر از طبیبان نامدار که به انتخاب رئیس جمهور هستند، به ریاست ایشان مشغول به فعالیت شد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: سند نظام‌نامه احیای طب سنتی پس از بررسی و کارشناسی‌های صورت گرفته در 22 فروردین 91 مصوب شد و محصول آن چیزی است که امروز در دست معاونت طب ایرانی وزارت بهداشت است.

وی یادآور شد: نظام‌نامه احیای طب سنتی با توجه به قانون برنامه و سند چشم‌انداز، مصوب و از سوی دولت برای اجرا ابلاغ شده است.

ایران؛ مبداء طب سنتی

معاون اول رئیس جمهور اظهارداشت: به استناد تاریخ، کشورهای جهان، طب سنتی را از ایران گرفته‌اند. این طب در دوره‌های قبل از انقلاب مورد تحقیر واقع شده بود و در حال حاضر به آن توجه ویژه شده است.

رحیمی با تأکید بر این که نباید مشی تجاری در طبابت سنتی وارد شود، بر ضرورت ساماندهی طب سنتی اشاره کرد و افزود: غربی‌ها اکثر داروهای گیاهی را با قیمت پایین از ما خریداری می‌کنند و با قیمت بالا و بسته‌بندی‌های بسیار زیبا آنها را ارائه می‌دهند.

رقابت دوستانه طب سنتی در کنار طب مدرن

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: ما در طب مدرن بهترین متخصصان را داریم و باید طب سنتی ایرانی در کنار طب مدرن رقابت دوستانه داشته باشد.

وی تصریح کرد: با ایجاد این رقابت، طب سنتی رشد پیدا می‌کند و لازم است در همه بیمارستان‌ها بخشی از طب ایرانی را ایجاد کنیم.

معاون اول رئیس جمهور از خانواده طب سنتی درخواست کرد که همه با کم گرفتن پول، راهنمایی خوب و حذف جنبه‌های تجاری کمک کنند تا طب سنتی ایرانی جان گرفته و راه بیافتد.

معاونت طب سنتی را در همه عرصه ها یاری کنید

رحیمی ضمن تأکید و درخواست برای رعایت حقوق بیمار در طب سنتی خطاب به خانواده طب سنتی، اظهارداشت: هماهنگی با نظام ملی سلامت را از نظر دور نکنید و با کمک هم معاونت طب سنتی را در همه عرصه‌ها یاری دهید تا بتوانند در راهی که گام برداشته‌اند، فعالیت‌های خود را به بهترین نحو ادامه دهند.

وی افزود: در کنار طب ایرانی 10 رشته دیگر نیز وجود دارد که برای راه‌اندازی و ادامه کار این رشته‌ها آمادگی هرگونه کمک را داریم.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید براین که باید در طب سنتی به تربیت نیرو توجه ویژه داشته باشیم، افزود: از وزیر بهداشت می‌خواهیم که طب ایرانی را در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از آغاز سال تحصیلی راه‌اندازی کرده تا در کنار طب مدرن به پیش برود.

ایجاد 100 هزار شغل با راه‌اندازی طب سنتی و رشته‌های مرتبط

رحیمی با اشاره به این که با راه‌اندازی طب سنتی و 10 رشته پیرامون آن می‌توانیم بالغ بر 100 هزار شغل ایجاد کنیم و دیگر کسی نمی‌تواند راه را بر طب ایرانی سنتی ببندد، تاکید کرد: در سال آینده باید داروهای گیاهی را صادر کنیم و کارخانه‌های تولید داروهای گیاهی را ایجاد کنیم.

وی افزود: می‌توانیم از وجود 200 هزار جوان داوطلب در هلال احمر که به طور داوطلبانه در این سازمان خدمت می‌کنند، برای راه‌اندازی این کارخانه‌ها بهره‌مند شویم.

وجود 700 قلم داروی گیاهی در کشور

معاون اول رئیس جمهوری با بیان این که ایران، چین و هند در طب سنتی پیش‌قدم هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر  در کشورمان 700 قلم داروی گیاهی داریم که لازم است تعداد آنها به دو تا سه هزار دارو برسد.

newsQrCode
برچسب ها: داروی گیاهی
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها