مناظره نماینده 8 نامزد ریاست جمهوری

تحلیل دیپلماسی هسته‌ای در دولت یازدهم

رقابت 4060 نفر برای کسب 351 کرسی شوراهای استان تهران

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران گفت: چهار هزار و 60 نفر برای کسب 351 کرسی شوراهای اسلامی شهرهای استان تهران با یکدیگر رقابت می کنند.
کد خبر: ۵۶۹۴۷۹
رقابت 4060 نفر برای کسب 351 کرسی شوراهای استان تهران

حسین طلا در نشست خبری با اشاره به اینکه استان تهران 41 شهر و 416 روستا دارد، افزود: این استان با داشتن حدود یک ششم جمعیت کشور بزرگترین انتخابات را در میان استان ها به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: در مجموعه روستاهای استان تهران چهار هزار و 186 نفر برای نامزدی شوراهای اسلامی روستایی نامنویسی کردند که از این تعداد سه هزار و 496 نفر یعنی حدود 84.9 درصد واجد صلاحیت تشخیص داده شدند که این تعداد برای کسب هزار و 394 کرسی شورای اسلامی روستایی با یکدیگر رقابت می کنند.

طلا تصریح کرد: در شهر تهران نیز هزار و 958 نفر برای نامزدی شورای اسلامی شهر تهران نامنویسی کردند که از این تعداد هزار و 785 نفر تایید صلاحیت شدند.

وی با بیان اینکه این تعداد برای کسب 31 کرسی شورای اسلامی شهر تهران رقابت می کنند، افزود: از میان 1958 ثبت نام کننده برای کسب این کرسیها ، 127 نفر نتوانستند تایید شوند و 46 نفر هم از این رقابت ها انصراف دادند و در مجموع 91 و 16 صدم داوطلبان نامزدی شورای اسلامی شهر تهران تایید صلاحیت شدند و در مجموعه داوطلبان نامزدی شهرهای استان تهران حدود 90 درصد تایید صلاحیت شدند.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران اظهارداشت: در شهر تهران 57 و نیم نفر به ازای هر کرسی شورای اسلامی این شهر رقابت می کنند.

وی در باره روند بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران گفت: پس از نامنویسی داوطلبان، هیات های اجرایی اسامی آنها را به چهار مرجع وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، قوه قضائیه و ثبت احوال ارسال کردند و در برخی موارد نیز که نیاز به استعلام مدرک تحصیلی بود آن را استعلام کردند و در برخی موارد نیز بررسی های محلی انجام شد.

طلا با اشاره به اینکه هیات های اجرایی ظرف هفت روز بررسی ها را انجام دادند، افزود: نتایج این بررسی ها به داوطلبان تقدیم شد و داوطلبانی که رد صلاحیت شده بودند به هیات عالی نظارت استان تهران شکایت کردند و مجددا توسط هیات های نظارت بخش یا شهرستان بررسی شدند که در نتیجه تعدادی از آنها دوباره تایید نشدند.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها