نکاتی برای خرید تلفن همراه

پول خود را هدر ندهید

اگر گذری کوتاه به فروشگاه‌های تلفن همراه انداخته باشید، می‌دانید که تنوع این دستگاه‌های هوشمند آنقدر زیاد شده که بسیاری از کاربران فقط باتوجه به تبلیغات فراوان یک مدل خاص یا توصیه دوستان و آشنایان، تلفن آینده خود را انتخاب و خریداری می‌کنند؛ چراکه این روزها و باتوجه به تعدد مدل‌ها و مارک‌های مختلف، بررسی تمام دستگاه‌ها، مقایسه آنها با یکدیگر و انتخاب بهترین دستگاه تقریبا ناممکن شده است!
کد خبر: ۵۶۸۰۷۸

برخی بدون داشتن اطلاعات و البته بدون سختگیری، یک تلفن همراه می‌خرند و از خرید خود هم کاملا راضی‌اند. در شرایط بالعکس، کاربرانی نیز وجود دارند که با وجود برخورداری از اطلاعات کافی نسبت به امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تلفن‌های همراه، دستگاهی را خریداری می‌کنند اما بلافلاصله پس از خرید، از انتخاب خود پشیمان می‌شوند.

کاربری که بدون آگاهی نسبت به خرید تلفن همراه جدید اقدام می‌کند، انتظار دارا بودن امکانات اولیه و پایه را از دستگاه خود دارد و مسلما باتوجه به همین انتظار، هنگام خرید هم می‌تواند تمام دستگاه‌های موجود را انتخاب کند. در چنین شرایطی این کاربران باتوجه به بودجه و همچنین زیبایی ظاهری دستگاه‌های موجود، یکی را انتخاب کرده و در نهایت نیز از خرید خود رضایت دارند. در شرایط مشابه، کاربری را در نظر بگیرید که انتظارات فراوانی از تلفن همراه آینده خود دارد و گاهی اوقات نیز بسیاری از این انتظارات ناشی از تبلیغاتی است که توجه او را جلب کرده است. این کاربر برای تلفن همراه به بازار مراجعه می‌کند و با درنظر گرفتن انتظارات و ایده‌آل‌های خود از یک تلفن همراه با مدل‌های متفاوت و قیمت‌های مختلفی روبه‌رو می‌شود. در چنین شرایطی کاربر ‌باید مزایا و معایب هر دستگاه را بررسی و در نهایت نیز باتوجه به محدودیت بودجه و برخی مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، دستگاهی را خریداری کند. این کاربر ممکن است پس از تهیه تلفن همراه جدید خود متوجه شود یک یا چند قابلیت که خرید خود را مطابق آن انجام داده است، چندان هم مهم نبوده و ای کاش دستگاهی را که در دیگر قابلیت‌ها قوی‌تر بود، تهیه می‌کرد!

اگر قصد دارید یک گوشی تلفن همراه خریداری کنید و در این میان می‌خواهید انتخابی از روی آگاهی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم با در نظر گرفتن این نکات به انتخاب و مقایسه میان تلفن‌های همراه مختلف پرداخته و اشتباهات رایجی را که بیشتر کاربران مرتکب می‌شوند و پول خود را بیهوده هدر می‌دهند، تکرار نکنید:

مگاپیکسل‌های بیشتر

تا دوسال پیش گوشی‌های هوشمند تجملاتی به دوربین‌های پنج مگاپیکسلی مجهز بودند و پس از آن این عدد به هشت مگاپیکسل ارتقا یافت. چندماهی است که تلفن‌های مجهز به دوربین‌های 13 مگاپیکسلی به بازار آمده است. و این جریان همین‌طور ادامه خواهد داشت به عبارت دیگر اگر بخواهید ذهن خود را درگیر مگاپیکسل‌های دوربین تلفن همراه کنید، چندان در انتخاب خود موفق نخواهید بود؛ زیرا امروز بیشترین مگاپیکسل را انتخاب می‌کنید اما یک ماه بعد ممکن است انتخاب شما جزو کمترین‌ها باشد. توجه داشته باشید مگاپیکسل بیشتر در تمام شرایط بیانگر کیفیت بالاتر نیست، چرا که به‌عنوان مثال آیفون4 به دوربین پنچ مگاپیکسلی مجهز است اما هنگام مقایسه عکس‌های آن با دوربین‌های هشت مگاپیکسلی بسیاری از تلفن‌های همراه بوضوح می‌توان شکست هشت مگاپیکسلی‌ها را نظاره‌گر بود.

همچنین تلفن‌های هوشمند Galaxy S III و HTC One X به دوربین هشت مگاپیکسلی مجهز‌ند اما عکس‌های HTC از کیفیت بیشتری برخوردار است. پس می‌توان این‌طور نتیجه‌گیری کرد که یک مشخصه به تنهایی نمی‌تواند بیانگر کل موضوع باشد و عاملی که در کیفیت دوربین‌های تلفن هوشمند تاثیر‌گذار است، ترکیبی از حسگرهای با کیفیت و نرم‌افزار موجود است که عکس‌هایی با بالاترین کیفیت را برای شما ثبت می‌کند.

امکانات بی‌تاثیر در کیفیت

همان‌طور که پیشتر به آن اشاره کردیم، نرم‌افزار موجود برای گرفتن عکس یا فیلمبرداری در کیفیت کار تاثیر‌گذار است؛ اما گاهی اوقات امکاناتی در این نرم‌افزارها گنجانده می‌شود که هیچ تاثیری در کیفیت عکس یا فیلم‌های تهیه شده ندارد. به‌عنوان مثال می‌توان به قابلیت HTC’s Zoe در تلفن‌های هوشمند HTC One اشاره کرد که چند عکس پشت‌سرهم را همراه یک کلیپ ویدئویی چند ثانیه‌ای برای شما ضبط می‌کند. همچنین در مثال دیگری می‌توان به قابلیت ضبط همزمان دو دوربین در LG Optimus G Pro و Galaxy S4 اشاره کرد.

توجه داشته باشید که ضبط ویدئوها با کیفیت 1080 تنها در صورتی مفید است که شما پس از تهیه فیلم در نمایشگرهای مجهز به قابلیت پخش ویدئوها در اندازه 1080 به مشاهده فیلم ضبط شده بپردازید.

گرچه تبلیغات بسیاری از تلفن‌های همراه روی همین موارد متمرکز شده است، اما توجه داشته باشید که هنگام انتخاب تلفن همراه موردنظر خود، وقت خود را صرف بررسی این موارد نکنید و به‌جای آن به مواردی که در کیفیت عکس نهایی تاثیرگذار است، بپردازید. تلفن‌های مجهز به لنزهای با قابلیت عکسبرداری سریع و نرم‌افزارهایی که امکان ایجاد تغییرات در روشنایی و توازن نورسفید را در اختیار شما قرار می‌دهد، موارد قابل توجه هنگام انتخاب دوربین و در نهایت تلفن همراه دلخواه شما می‌تواند باشد.

پیشرفت‌های صوتی غیرواقعی

باوجود نرم‌افزارهای فراوانی که برای بارگیری و پخش موزیک در تلفن‌های همراه هوشمند وجود دارد، بسیاری از کاربران از این دستگاه‌ها به‌عنوان پخش‌کننده موزیک استفاده می‌کنند و به‌همین دلیل بسیاری از تولیدکنندگان تلفن‌های همراه نیز تبلیغات خود را به پیشرفت‌های صوتی به‌عمل آمده در محصولاتشان اختصاص می‌دهند. توجه داشته باشید که بسیاری از این پیشرفت‌ها می‌تواند غیرواقعی باشد و به‌واسطه یک نرم‌افزار اکولایزر، نیازتان به تهیه تلفن همراه جدید را رفع کند. به‌عنوان مثال نرم‌افزار رایگان Equalizer EQ می‌تواند صدای خروجی موزیک‌، ویدئو و بازی‌های شما را بسیار بهبود ببخشد.

کلیدهای اضافه

گوگل پس از انتشار اندروید 3 سعی کرد سازندگان تلفن‌های همراه و تبلت را متقاعد کند تا از طراحی کلیدهای اضافه روی دستگاه‌های خود بپرهیزند. دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید نیازی به کلیدهای فیزیکی «منو»، «صفحه‌اصلی» و «بازگشت به صفحه قبلی» ندارند؛ زیرا این گزینه‌ها در صفحه‌نمایش وجود دارد و هر لحظه می‌توان آنها را جابه‌جا کرد یا عملکرد آنها را تغییر داد. با این حال بسیاری از تولیدکنندگان این کلیدها را از دستگاه‌های خود حذف نکردند و مشتریان خود را هم از دست ندادند! اما گاهی اوقات دستگاه‌هایی تولید می‌شود که کلیدهای اضافه و غیرمفیدی را در طراحی به خود اختصاص می‌دهند. برای مثال کلید QButton در LG Optimus G Pro برای دسترسی سریع به یک نرم‌افزار کاربرد دارد، اما به‌نظر شما آیا برای دسترسی به یک نرم‌افزار، وجود یک کلید اضافه‌تر ضروری است؟

اجرا به شرط یکسان بودن

ممکن است دستگاه شما امکانات فراوانی را در خود جای داده باشد، اما دسترسی به این امکانات براحتی امکان‌پذیر است؟ امروزه امکانات بسیاری در تلفن‌های همراه هوشمند وجود دارد که تنها با تلفن‌های هوشمند مشابه خودشان قابل استفاده است.

پخش گروهی در  4‌Galaxy‌S نــمـونه‌ای از این امکانات است که گروهی از کاربران مجهز به این دستگاه را قادر می‌سازد با یکدیگر موزیکی را به‌طور همزمان پخش کرده و قابلیت‌های صوتی هنگام پخش را افزایش دهند. به‌نظر شما در یک جمع دوستانه چهار، پنج نفره چند نفر از Galaxy S4 استفاده می‌کنند؟

نگاه بی‌هدف به آینده

اگر دست‌های خود را بالای صفحه‌نمایش (بدون تماس با صفحه‌نمایش) به سمت چپ و راست حرکت دهید و موضوعات موجود در صفحه به همان سمت و سو حرکت کنند، جذاب است اما نتیجه این کار با چپ و راست کردن صفحه با انگشتان شما تفاوت چندانی ندارد! امکانات بسیاری را می‌توان به این شکل مثال زد که چندان مهم نیستند و به‌نوعی نگاه به آینده و اجرایی شدن تخیلات بشر به‌شمار می‌روند. اما این امکانات جزو موارد تاثیرگذار در انتخاب تلفن همراه به‌شمار نمی‌رود و می‌توان از آنها چشم‌پوشی کرد.

طراحی مناسب، صفحه‌نمایش با کیفیت، عمرطولانی باتری و امکانات نرم‌افزاری از جمله موارد دیگری است که ‌باید هنگام انتخاب تلفن همراه به آنها توجه داشته باشید.

مریم محمدبیکی‌فراهانی

منبع: techlicious.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها