مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران:

تشکل‌های دانشجویی شعارهای تبلیغاتی نامزدها را ریشه شناسی می‌کنند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: کاندیداها برخی شعارها را مطرح کرده‌اند که تشکلهای دانشجویی می‌کوشند تا برنامه های فرهنگی و اجتماعی آنان را ریشه شناسی کنند و با استفاده از فضای نخبگی اساتید در قالب مناظره و میزگرد برنامه های آنان را کارشناسی کنند.
کد خبر: ۵۶۶۳۶۰
تشکل‌های دانشجویی شعارهای تبلیغاتی نامزدها را ریشه شناسی می‌کنند

محمد رضا کاشفی،رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی و محمد هادی سلیمی زاده، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران، در مصاحبه با برنامه رویداد از رادیو گفت وگو به تبیین دیدگاههای خویش در مورد نقش تشکلهای دانشجویی در ارتقای مشارکت سیاسی مردم در عرصه انتخابات پرداختند.

سلیمی زاده، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در ابتدای این برنامه رادیویی با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها جامعه پشتیبان دولتهاست، گفت: بر همین اساس در دانشگاه‌ها برخی تشکلهای دانشجویی شکل گرفته است که مشکلات کشور را رصد کرده و برای رفع آنها برخی موارد را تبیین کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: یکی از چالش‌هایی که ما با آن مواجه هستیم این است که بدنه دانشجویی از بدنه جامعه جدا شده است در حالی که دانشجویان باید منعکس کننده دیدگاههای اجتماعی باشند و فراجناحی عمل کنند.

سلیمی زاده گفت:تشکل‌های دانشجویان در فضاهای رسانه‌ای کشور نیز فعال هستند و از طریق رسانه ها، دیدگاه‌های فرهیختگان را به جامعه منتقل می‌کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: کاندیداها برخی شعارها را مطرح کرده اند که تشکلهای دانشجویی می کوشند تا برنامه های فرهنگی و اجتماعی آنان را ریشه شناسی کنند و با استفاده از فضای نخبگی اساتید در قالب مناظره و میزگرد برنامه های آنان را کارشناسی کنند.

سلیمی زاده ادامه داد: نشریات منسوب به نشریات دانشجویی که بخشی دیگر از رسالت اطلاع رسانی را بر عهده دارند نیز منعکس کننده دیدگاه‌های مردم هستند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: اگر دانشجو خواب بماند نماز امت قضا می شود و این بدین دلیل است که اگر قشر دانشجو حساسیت خود نسبت مسائل اجتماعی و سیاسی خود را از دست بدهد، کشور دچار نوعی خمود و رکود خواهد شد.

وی افزود: حرکت‌های سیاسی در عرصه انتخابات شروع شده و بسیار اوج گرفته است اما خوشبختانه محیط دانشگاه مستعد شکل گرفتن یک حماسه سیاسی است. با وجود این که در ابتدای انقلاب برخی تشکلهای الحادی در دانشگاه نفوذ کرده بودند، امروزه در فضای حاکم بر دانشگاه‌ها سهمی ندارند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: فضای احساسی که در برخی برهه‌ها در دانشگاهها ایجاد می شود را باید کنترل کنیم چون جلوی بسیاری از واقع بینی ها را خواهد گرفت و این قاعده عقلانیت سیاسی است که باید اتفاق بیفتد.

محمد رضا کاشفی، رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی نیز در ادامه این برنامه اظهار کرد: دانشجویان با نگاه نقادانه خود می کوشند تا مسائل مختلف را ببینند و به جامعه آگاهی بخشی کنند.

رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: دانشگاه‌ها در بسیاری از مسائل در کشور ما پیشرو هستند و با توجه به جمعیت زیاد دانشجویی کشور، این قشر بسیار تاثیرگذار نیز هستند.

کاشفی گفت: در یک مقطع دانشجویان به سمت احزاب رفتند و از مردم جدا شدند؛ اما در برهه‌ای دیگر مباحث عدالتخواهی میان جنبش دانشجویی مطرح شد که این همان انعکاس دیدگاه‌های مردم بود.

رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: از مدتها قبل تشکلهای دانشجویی نامزدهای مختلف ریاست جمهوری را به دانشگاه دعوت می کردند و برخی خروجی های آنها به رسانه ها داده می شد. ما در انتخابات گذشته نیز در راستای بصیرت افزایی مردم نشریاتی را منتشر کردیم که فضای آگاهی بخشی خوبی را ایجاد کرد.

وی ادامه داد: در یک مقطعی نیز بین تشکلها و دولتمردان جلسات و هماهنگی هایی برگزار شد اما جنبش دانشجویی همواره فارغ از هرگونه رویکرد جناحی مستقل عمل کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها