مرور 80 سال زندگی یک زن در «گذر از رنج ها»/ پژمان بازغی، بابک حمیدیان، پیام دهکردی و ماه‌چهره خلیلی در چه نقش هایی بازی کرده اند؟

کد خبر: ۵۶۶۲۷۶
مرور 80 سال زندگی یک زن در «گذر از رنج ها»/ پژمان بازغی، بابک حمیدیان، پیام دهکردی و ماه‌چهره خلیلی در چه نقش هایی بازی کرده اند؟

 

مرور 80 سال زندگی یک زن در «گذر از رنج ها»/ پژمان بازغی، بابک حمیدیان، پیام دهکردی و ماه‌چهره خلیلی در چه نقش هایی بازی کرده اند؟

 

سریال تلویزیونی «گذر از رنج‌ها» به کارگردانی فریدون حسن‌پور و تهیه‌کنندگی علی لدنی بزودی کلید می‌خورد. قصه این سریال از سال 1335 آغاز می‌شود و تا سال 1363 ادامه می‌یابد. فیلمنامه گذر از رنــج‌ها را فریدون حسن‌پور نوشته است.

در این سریال تلویزیونی پژمان بازغی، بابک حمیدیان، پیام دهکردی، ماه‌چهره خلیلی، آزیتا ترکاشوند، نگین معتضدی، مهران رجبی، بیژن بنفشه‌خواه، حسین عابدینی، ترلان پروانه، فتحعلی بیگی، شیوا طاهری، پردیس احمدیه، مهدی بوستان‌پرور، پروین ملکی، امیر ذوالفقاری، فریبا خادمی، مهشید مرندی، غزاله رشیدی، نجات علی مرادی و هستی مهدوی‌فر بازی می‌کنند.

علی لدنی، تهیه‌کننده سریال تلویزیونی گذر از رنج‌ها درباره داستان این سریال به جام‌جم گفت: این سریال زندگی زنی به نام دنیا را از لحظه تولد تا مرگ در یک مدت زمان هشتاد ساله روایت می‌کند.

وی افزود: در این سریال پژمان بازغی نقش مهندس، بابک حمیدیان نقش معلم، پیام دهکردی نقش هدایت پسر خان، ماه‌چهره خلیلی نقش کتایون همسر هدایت، مهران رجبی نقش عمو غفور و بیژن بنفشه‌خواه نقش جوانی‌های پدر معلم را بازی می‌کنند.

این تهیه‌کننده در پاسخ به این پرسش که فضای این سریال چه تفاوت‌هایی با سریال «از یاد رفته» کار قبلی حسن‌پور دارد، توضیح داد: داستان سریال گذر از رنج‌ها کاملا با داستان سریال از یاد رفته فرق دارد و می‌توان گفت قصه درام تاریخی است. شخصیت اصلی این سریال هم یک خانم است، اما این موضوع باعث نشده که گذر از رنج‌ها شبیه از یاد رفته باشد.

لدنی اشاره کرد: در این سریال به تحولات ایران در آن سال‌ها می‌پردازیم. قهرمان قصه سریال گذر از رنج‌ها یک زن است که نه تنها با سختی‌های زندگی و روزگار مبارزه می‌کند، بلکه در روزهای جنگ هم حضور موثری دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه مقطعی از تاریخ در سریال گذر از رنج‌ها پررنگ‌تر است، گفت: در این سریال به ماجراهای خوانین و رعایا می‌پردازیم و این‌که چنین اتفاقاتی باعث شد تا آگاهی مردم نسبت به مسائل روز بیشتر شود. در مجموع به شرایط سیاسی و اجتماعی جامعه ایران می‌پردازیم. البته تلاش می‌کنیم این اتفاقات را در دل داستانی جذاب روایت کنیم.

لدنی در پاسخ به این پرسش که تاکنون سریال‌هایی همچون «پس از باران» با موضوع خوانین و رعایا تهیه شده است، شما در این سریال چگونه به موضوع نگاه می‌کنید، توضیح داد: مطمئن هستم قصه‌ سریال تلویزیونی گذر از رنج‌ها تفاوت‌های بسیاری با دیگر سریال‌های پخش شده دارد. قهرمان زن قصه ویژگی‌های متفاوتی دارد. او به زنان دیگر در زمینه جریان‌سازی اجتماعی و اقتصادی در جامعه کمک می‌کند و در نهایت قله‌های ترقی را طی می‌کند.

این تهیه‌کننده درباره صحنه‌های مربوط به جنگ در سریال گذر از رنج‌ها گفت: قصه این سریال در دوره جنگ رخ می‌دهد که قهرمان قصه در این دوران به اوج می‌رسد. در مجموع ما در این سریال، نگاه تازه‌ای به حضور زنان در اجتماع داریم که مطمئن هستم مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد.

وی افزود: فیلمنامه این سریال را فریدون حسن‌پور نوشته و نگارش آن حدود سه سال طول کشیده است. پیش‌بینی ما برای زمان تصویربرداری حدود یک سال است. پیش‌تولید سریال را حدود هفت ماه است که آغاز کرده‌ایم و تصویربرداری آن بزودی آغاز می‌شود.

لدنی ادامه داد: 90 درصد لوکیشن‌های این سریال در دیلمان، لاهیجان و روستاهای شمال است. با توجه به این‌که در سریال گذر از رنج‌ها به تاریخ معاصر می‌پردازیم، باید توجه خاصی به گریم، لباس، طراحی صحنه و... داشته باشیم.

این تهیه‌کننده عنوان کرد: پرداخت به آن دوره از تاریخ کار ساده‌ای نیست؛ چراکه بسیاری از مخاطبان حوادث آن دوران را به یاد دارند و از این جهت باید بسیار هوشمندانه عمل کنیم تا اشتباهی رخ ندهد.

سریال گذر از رنج‌ها در گروه سریال‌های شبکه یک تولید می‌شود.

برخی عوامل سازنده این سریال عبارتند از مدیر تصویربرداری: ایرج عاشوری، تدوین: مهدی حسینی‌وند، طراح صحنه و لباس: حسن روح‌پروری، مدیر صدابرداری: حسین بشاش، طراح گریم: حسین صالحیان، مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان: مهدی بوستان‌پرور، دستیاران کارگردان: افشین آقایی، احسان بشارت و عمار آقایی، دستیار اول تصویربردار: سیروس کفاش و عکاس: حبیب مجیدی.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها