مشکلات کهنه سربازان آمریکایی تمامی ندارد

وقتی نام افغانستان و عراق در رسانه‌ها و اخبار آمریکا آورده می‌شود، کهنه سربازان این کشور بیش از هر فرد دیگری ناراحت می‌شوند.
کد خبر: ۵۶۰۶۶۸
مشکلات کهنه سربازان آمریکایی تمامی ندارد

اگر اقشار مختلف جامعه آمریکا فقط شاهد لشکرکشی نیروهای نظامی کشور خود به عراق و افغانستان از تلویزیون بودند و بارها نسبت به آن اعتراض کرده‌اند، اما این کهنه سربازان، حضور در این جنگ‌های خارجی را دقیقا حس کرده و حالا با هزاران مشکل ریز و درشت روحی و جسمی دست و پنجه نرم می‌کنند. با گذشت زمان و انجام تحقیقات بیشتر، مشخص می‌شود مشکلات روحی و روانی ناشی از این جنگ‌ها پایانی ندارد و هر روز این سربازان را با معضلی جدید رو‌به‌رو می‌کند.

تازه‌ترین تاثیر روانی این جنگ‌ها بر کهنه سربازان آمریکایی را می‌توان در گزارش روز گذشته روزنامه واشنگتن‌پست دید.

بنا به گزارش این روزنامه آمریکایی، میزان مرگ این افراد از جنگ برگشته در حوادث رانندگی در مقایسه با شهروندان عادی، 75 درصد بیشتر است. این میزان حتی برای سربازانی که در مناطق مختلف و متعدد جنگی حضور داشته‌اند، بمراتب بیشتر است.

دلیل این امر نیز بسیار مشخص است. آنها با عادت‌های رانندگی از مناطق جنگی بازگشته‌اند که داشتن این عادات در جاده‌ها و خیابان‌های آمریکا بسیار خطرناک است.

عبور سریع از تقاطع‌ها، نادیده گرفتن خطوط و منحرف شدن از روی پل‌ها را می‌توان کارهایی دانست که از دوران جنگ همراه این سربازان است و هم‌اکنون جان آنها را به خطر می‌اندازد.

یک عادت مرگبار دیگر آنها نبستن کمربند هنگام رانندگی در شهرهاست زیرا آنها در زمان جنگ برای فرار ناگهانی از خودرو، هیچ وقت کمربند خود را نمی‌بستند.

محققان می‌گویند، پیش از آغاز جنگ‌های عراق و افغانستان، مرگ‌های ناشی از تصادفات رانندگی بخش عمده‌ای از کشته‌های سربازان را تشکیل می‌داد، اما با شروع جنگ این اوضاع وخیم تر نیز شد البته این آمار فقط مختص به سربازان مرد نیست.

براساس گزارش‌های موجود، زنان سرباز فعال در جنگ‌های عراق و افغانستان در مقایسه با زنان عادی آمریکا، 38 درصد بیشتر در معرض این مشکل هستند.

به نظر می‌رسد محققان و کارشناسان امور نظامی و تحقیقاتی آمریکا، حال باید علاوه بر خودکشی و مشکلات ذهنی، خطر بالای تصادفات را نیز بر مشکلات کهنه‌سربازان اضافه کنند.

حسین خلیلی - گروه بین‌الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها