کاهش کیفیت برنج‌های وارداتی از پاکستان

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با تائید کاهش کیفیت برنج پاکستانی از کاهش استقبال مردم در استفاده از برنج پاکستانی خبر داد.
کد خبر: ۵۵۶۱۹۷

قاسم علی‌حسنی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برنج پاکستانی تنها در مناطق شرقی کشور همچون استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و مقدار اندکی در استان کرمان استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر برنج تایلندی به دلیل ارزان قیمت بودن، برنج اروگوئه به دلیل عرضه با کوپن در سال‌های قبل، برنج آرژانتینی به دلیل قیمت خوب و برنج هندی به دلیل خشک پخت بودن در آشپزخانه‌های صنعتی بیشتر از برنج پاکستانی مورد استقبال قرار گرفته است.

حسنی ادامه داد: در بیشتر آشپزخانه‌ها در هر وعده پخت 70 درصد از برنج هندی و 30 درصد از برنج ار وگوئه‌ای و آرژانتینی مخلوط می‌شود.

وی بیان کرد: 33 درصد از حجم فروش برنج کشور مربوط به برنج ایرانی است که با قیمت کیلویی 6300 تومان عرضه می‌شود و کسانی که به کیفیت و طعم اهمیت می‌دهند به دنبال این نوع برنج هستند.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی خاطرنشان کرد: قیمت برنج وارداتی شناور و بنا بر فاکتور خرید و سود متعارف در سطح شهر عرضه می‌شود که قیمت برنج اروگوئه‌ای 2175 و آرژانتینی کیلویی 2300 تومان است.

حسنی گفت: حاشیه سود قانونی تاجر 15 درصد، بنکدار 4 درصد و خرده فروش 12 درصد بیش از فاکتور رسمی در هنگام خرید است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها