«همه‌چیز تا نیمه اسفند با 70 درصد تخفیف به فروش می‌رسد»، «انواع لباس‌های زنانه و مردانه با تخفیف‌های استثنایی»، «فقط تا آخر این هفته فرصت دارید از تخفیف 50 درصدی ما استفاده کنید» و... حتما شما هم این نمونه تبلیغات را دیده‌اید.
کد خبر: ۵۴۵۳۲۱
می‌توانیم گول نخوریم

تبلیغاتی که یا روی کاغذهای رنگارنگ نوشته شده و به دست شما می‌رسد یا از طریق پیامک‌ها به شما خبر می‌دهد که از چه زمانی قرار است تخفیف‌های فروشگاهی خاص آغاز ‌شود.

خبرهایی از بازار داغ تخفیف‌ها که گاه دهان‌مان را باز نگه می‌دارد و گاهی به قول قدیمی‌ها دود از کله بلند می‌کند.

اولین برخورد شما در مواجهه با این تبلیغات چیست؟ بخصوص انواع پیامکی آن که وقت و بی‌وقت از راه می‌رسد و گاهی باید اسم ضدتبلیغ برایش انتخاب کرد. بعضی‌ها به محض دیدن پیامک‌های تبلیغاتی آن را از روی گوشی تلفن همراه‌شان پاک می‌کنند و اصلا زحمت خواندن آن را هم به خود نمی‌دهند.

دسته دوم پیامک را می‌خوانند، اما آن را خیلی جدی نمی‌گیرند و بالاخره گروه سوم هم کسانی هستند که با دیدن این نوع از تبلیغات شال و کلاه می‌کنند و راهی فروشگاهی می‌شوند که وعده تخفیف داده است.

اینجا اصلا کاری به درست یا نادرست و واقعی یا غیرواقعی بودن این نوع پیامک‌ها و تبلیغات نداریم، ولی آنچه مشخص است این که دلیل ارسال این خیل عظیم تبلیغات، رفتار برخی شهروندان است.

آنها که به محض دیدن هر تبلیغی در مورد حراج و تخفیف، شال و کلاه می‌کنند و راهی آدرس پیامکی می‌شوند. می‌روند تا بخرند، حتی اگر نیازی به آن کالا نداشته باشند؛ از کیف و کفش گرفته تا آباژور و لوستر.

این گروه معمولا بدون فکر راهی می‌شوند و بدون ارزیابی و مقایسه قیمت‌ها خرید می‌کنند. یکی از خانم‌هایی که حدود 700 هزار تومان از فروشگاهی خرید کرده بود ادعا می‌کرد اجناسش شامل 30 تا 45 درصد تخفیف شده است، می‌گوید: چند روز بعد از خرید از این مغازه، به مرکز خرید دیگری رفته بودم که دیدم یکی از لباس‌هایی را که من با تخفیف 30 درصدی خریدم، در این فروشگاه کمتر قیمت خورده است. تازه آن موقع بود فهمیدم چقدر بعضی از کالاهای آن فروشگاه ـ حتی بعد از تخفیف ـ گران‌تر از جاهای دیگر بوده است. پس بهترین کار این است که قبل از خریدکردن آن هم تنها به دلیل تخفیف خوبی که مغازه می‌دهد، از مناسب بودن قیمت‌ها مطمئن شوید و پس از آن هم بی‌فکر و بی‌دلیل کالاهای مشابه با آنچه در خانه دارید یا حتی کالاهای بی‌استفاده را اصلا و ابدا به دلیل ارزان بودن نخرید.

newsQrCode
برچسب ها: تبلیغات
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها