بر اساس آمار، 65 درصد مساحت خراسان رضوی در خطر نسبی بالا از نظر زلزله قرار دارد و 35 درصد نیز در محدوده متوسط خطر زلزله است. مساله‌ای که مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با بیان این که همیشه احتمال وقوع زلزله در این استان وجود دارد، گفت: با توجه به قرار گرفتن شهرهای این استان روی گسل‌ها و غیر مقاوم بودن بسیاری از واحدهای مسکونی در این استان مقاوم‌سازی و بهسازی این واحدها در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۴۰۶۰۷

حجت شایان‌فر در گفت‌وگو با مهر با اشاره به این که جمعیت این استان حدود شش میلیون نفر بر آورد شده که بخشی از آنها در 72 شهر ساکن هستند، افزود: تعداد شهرهایی که طرح شناسایی بافت فرسوده در آنها انجام شده، 30 شهر است و 9 شهر نیز دارای طرح ساماندهی بافت فرسوده است.

وی با بیان این که در بعد بهسازی و بازسازی اماکن مسکونی روستایی نیز اقدامات زیادی توسط بنیاد مسکن انجام شده است، گفت: در طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی سهمیه این استان 113 هزار واحد بود که اکنون یکصد هزار واحد آن در دست اجراست و تاکنون 85 هزار واحد به پایان رسیده است.

شایان‌فر با تاکید بر این که مقاوم سازی طبق یک برنامه مدون ادامه دارد، خاطرنشان کرد: تسهیلات بلاعوض 5‌/‌11میلیون تومانی برای هر یک از واحدها در نظر گرفته شده که در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

مقاوم‌سازی 350 روستا در خراسان رضوی

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی نیز درباره وضع ساخت و بهسازی مسکن روستایی در استان نیز گفت: از مجموع بیش از 2500 روستای بالای 20 خانوار، در 2000 روستا مطالعه مقاوم سازی انجام و در 350 روستا اجرا شده است.

رضا موسوی‌نیا با بیان این‌که تا پایان سال 91 مقاوم سازی در350 روستای دیگر شروع می‌شود و تا دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: تاکنون از مجموع 118 هزار واحد روستایی 71 هزار واحد مقاوم‌سازی شده است که این رقم تا سال آینده به 110 هزار واحد افزایش پیدا می‌یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها