آشنایی با یکی از بهترین آثار جلال آل‌احمد

مدیر مدرسه

اسفندماه برگزار می شود:

جشنواره مد و لباس دانش‌آموزی

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: لباس فرم دانش آموزی، لباس فرم مصطلح خارجی نیست که دانش آموز از پوشیدن آن اکراه داشته باشد، لباس فرم باید با کیفیت و رنگ مطلوب شخصیت و تشخص دانش آموز را حفظ کند.
کد خبر: ۵۴۰۴۱۰
جشنواره مد و لباس دانش‌آموزی

"محمد ابراهیم محمدی" در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای وجود دارد که رنگ و فرم جدید برای لباس دانش آموزان پسر و دختر در مدارس جهت یکپارچگی و یکنواختی در سال آینده اجرای شود؟ اظهار کرد: اگر بخواهیم این بحث را داشته باشیم که صرفاً دانش آموزان یک لباس فرم داشته باشند و یک برداشت اجباری از آن بشود و به این ترتیب به نگرانی خانواده ها افزوده شود، ما با این مخالف هستیم.

در طراحی لباس فرم دانش آموزی، به سلایق و نظرات دانش آموزان توجه می شود

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح نیاز به مطالعه میدانی و بررسی نظرات صاحبنظران و روانشناسان است، اضافه کرد: باید به خواست و سلایق دانش آموزان و همچنین فرهنگ و اقلیم های جغرافیای سکونتی توجه کنیم و لباسی پیشنهاد دهیم که برای دانش آموزان مطلوبیت داشته باشد و به صورت اجباری و تحمیلی نباشد.

لباس فرم دانش آموزی،  باید بار معنایی ایرانی، اسلامی داشته باشد

مدیرکل فرهنگی و هنری آموزش و پرورش تاکید کرد: لباسی که قرار است پیشنهاد داده شود باید کیفیت عالی، مدل و قیمت خوب داشته باشد، ولی بار معنایی اسلامی وایرانی داشته باشد.

محمدی خاطرنشان کرد: اگر در طراحی فرم لباس دانش آموز به این موارد دقت شود، دیگر این لباس فرم، لباس فرم مصطلح خارجی نیست که دانش آموز از پوشیدن آن اکراه داشته باشد. لباس فرم باید به شکلی باشد که دانش آموز دوست داشته باشد حتی در مراسم رسمی هم از آن استفاده کند.

لباس فرم دانش آموزی، نباید مانع زیبایی دانش آموز شود

وی با بیان اینکه لباس فرم دانش آموز، نباید مانع زیبایی او شود، اضافه کرد: لباس فرم باید به شکلی شخصیت و تشخص دانش آموز را حفظ کند و از لحاظ رنگ، کیفیت و تنوع بهترین و کاملترین باشد.

محمدی در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری جشنواره ومد لباس با همین هدف صورت گرفته است؟ گفت: بله، جشنواره مد لباس با این هدف برپا شده است که به سلائق وعلائق وخواسته های دانش آموز توجه شود، یعنی دانش آموز را در فرآیند لباس فرم شریک بکنیم و خودش پیشنهاد دهد که چه لباسی خوب است.

لباس فرم دانش آموزی نباید بار مالی بر خانواده ها تحمیل کند

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بررسی های صورت گرفته در این خصوص، اظهار کرد: در حدود 40 کشور خارجی لباس فرم جریان دارد، ما نیز باید دنبال لباس فرم باشیم، اما نه لباس فرمی که بعضاً با بی میلی و اکراه دانش آموز همراه باشد و یا بار مالی برای خانواده ها ایجاد کند.

طراحی لباس فرم دانش آموزی جهت جلوگیری از چندگانگی و تشدد پوشش در مدارس

وی تاکید کرد: با طراحی یک لباس فرم، درصدد هستیم که از چندگانگی و تشدد پوشش در سطح مدارس پیشگیری کنیم تا مدارس تبدیل به ویترینی از پوشش و رنگ هایی که اصلا به فرهنگ ایرانی مربوط نیست، نشود. رنگ پوشش دانش آموز ایرانی اسلامی، باید پیام و بار معنایی اسلامی و ایرانی داشته باشد.

لباس فرم دانش آموزی مدنظر، با لباس فرم اجباری فاصله دارد

محمدی با بیان اینکه فرم لباس مدنظر ما، با لباس فرم اجباری فاصله دارد، اظهار کرد: باید کاری کنیم که دانش آموز آن لباس فرمی را که دوست دارد و متناسب با خواسته خودش است و آن شاخص های مدنظر در آن است را انتخاب کند.

وی با بیان اینکه تا انجام این کار هنوز فاصله وجود دارد و باید مطالعات و تلاش و کارهای زیادی صورت گیرد، افزود: بر همین اساس، در اسفند ماه که در تهران جشنواره مد و لباس برگزار می شود، به استانها غرفه هایی اختصاص داده می شود تا لباس فرم و پوشش های مدنظر و پیشنهادی شان را به معرض نمایش بگذارند.

مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: ما باید در بحث بازگشت به سبک و فرهنگ زندگی ایرانی – اسلامی تلاش مضاعفی داشته باشیم. اگر نگاهی به لباس های مورد استفاده در جامعه بیندازیم، متوجه می شویم که با سبک و زندگی ایرانی دریک مسیر نیست، حتی غذاهایی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد، بیشتر به سمت و سوی فست فود کشیده شده است، در صورتی که ما ایرانیان غذاهای بسیار متنوعی داریم.


اعلام نتایج برگزیدگان جشنواره مد و لباس دانش آموزی در اواخر اسفند ماه

محمدی با بیان اینکه داوری جشنواره در اسفند ماه انجام می شود، ادامه داد: نتایج داوری اواخر اسفند ماه اعلام می شود، سپس در شورای معاونین مطرح خواهد شد و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.(پانا)

newsQrCode
برچسب ها: دانش آموز مدرسه
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها