شهدای شاخص ایران اسلامی در سال 92

شهیدان «سیده طاهره هاشمی»، «عبدالحمید دیالمه» و «سلیمان خاطر»( شهید جهان اسلام در عرصه بین‌الملل) به عنوان شهدای شاخص ایران اسلامی در سال ۹۲ معرفی شدند.
کد خبر: ۵۳۶۶۳۹
شهدای شاخص ایران اسلامی در سال 92

اسماعیل احمدی، معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین با اعلام این خبر توضیح داد: تاکنون تعداد محدود و انگشت شماری از هزاران شهید دارای ویژگی‌های اخلاقی برجسته، آن هم به صورت سطحی در جامعه معرفی شده‌اند که همین تعداد محدود نیز مردان شهید هستند و زنان شهیده معرفی نشده‌اند این در حالی است که همه این شهیدان الگوهای جامع و کامل برای جامعه امروز محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: سازمان بسیج مستضعفین در رویکرد جدید به منظور معرفی الگوهای حقیقی به عموم مردم به ویژه جوانان، هر ساله در سطوح قشری و ملی، شهدایی را که در طول انقلاب اسلامی علی‌رغم ویژگی‌های برجسته‌شان گمنام مانده‌اند، به جامعه معرفی می‌کند.

معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: این معرفی به صورت سالانه بوده و هر استان شهید شاخص خود را در اقشار 20 گانه بسیج از جمله دانش‌آموزی، دانشجویی، اصناف، مهندسین، پزشکان، استادان و رسانه به مخاطبان معرفی می‌کند. از سوی سازمان بسیج مستضعفین نیز هر سال یک شهیده زن و یک شهید مرد به عنوان شهدای شاخص ایران اسلامی در آن سال معرفی می‌شود.

وی یادآور شد: در دو سال گذشته و امسال شهید محسن وزوایی و شهیده مریم فرهانیان،شهید مهدی رجب‌بیگی و شهیده نسرین افضل، شهید حجت‌الاسلام عبدالله میثمی و شهیده ناهید فاتحی کرجو معرفی به عنوان شهیدان شاخص سال معرفی‌ شده‌اند.

احمدی گفت: در راستای معرفی این شهیدان و بیان سیره آنها، اقداماتی برای تولید آثار فرهنگی در بخش‌های مستند، کتاب، نماهنگ و شعر آنها انجام شده است؛ علاوه بر این، در نمایشگاه‌های فرهنگی کشور، این شهدا در غرفه ویژه قهرمانان معرفی می‌شوند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها