"مهدی نوید ادهم" گفت: اصلاح ساختار نظام آموزشی یکی از احکام سند تحول بنیادین است و بر اساس مطالعات زیادی که در گذشته و حال انجام شده است، نظام به این نتیجه رسید که باید ساختار آموزشی کشور تغییر کند.
وی با بیان اینکه بر اساس این مطالبه نظام مشهور 3-3-6 مطرح شد، ادامه داد: تغییر ساختار نظام آموزشی علاوه بر مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، پشتوانه محکم شورای عالی انقلاب فرهنگی را دارد و به تصویب هر دو نهاد بالادستی رسیده است.
نوید ادهم با تاکید بر اینکه این قانون لازمالاجرا و تغییرناپذیر است، ادامه داد: برنامههای 3-3-6 بر اساس سند تحول بنیادین طراحی شده است و هر برنامهای که در این ساختار تحقق مییابد، باید متناسب با اهداف سند تحول باشد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: فرآهم آوردن زمینه تربیتپذیری دانشآموزان متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی از مهمترین اهداف تغییر ساختار نظام آموزشی است و در برنامه شورای عالی آموزش و پرورش تحت عنوان "چرخش از نهاد آموزشی به نهاد فرهنگی و تربیتی" نامگذاری شده است.
وی ادامه داد: بنابراین یکی از مهمترین پیامهای تحول بنیادین "تبدیل آموزش و پرورش از یک نهاد آموزشی به نهاد فرهنگی و تربیتی" است، به این معنا که دستگاهی است که بیش از آموزش، رسالت تربیتی دارد و قبل از آنکه به دنبال انتقال دانش و معلومات باشد، در پی شکوفایی استعدادهای دانشآموزان است.
نویدادهم خاطر نشان کرد: در این نگاه تربیتی و فرهنگی، به دنبال آموزش صرف نیستیم، بلکه به دنبال فراهم کردن وسیلههای تحقق تربیت دانشآموزان هستیم، چرا که هر چه در این دوره، نگاه تربیتی محقق شود و سرمایهگذاری جدیتری صورت بگیرد، به اهداف خود خواهیم رسید.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در همین رسالت، شش ساله بودن دوره ابتدایی نیز معنا و مفهوم مییابد و مقرر شده از منظر محتوا نیز این شش سال ابتدایی به دو دوره سه ساله تقسیم شود.
وی خاطر نشان کرد: مقرر شده سه ساله اول دوره ابتدایی که مهمترین سن تربیتپذیری کودکان است، به آموزش مهارتهای زندگی، مهارت تربیتی و اخلاقی اختصاص یابد و در سه ساله دوم، بحث آموزش جدیتر شود.(ایسنا)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
گفتوگوی «جامجم» با کارگردان، بازیگر و تهیهکننده فیلم پیشمرگ
حمید درخشان در تحریریه «جامجم»:
حجتالاسلام دکتر حسن رضاییمهر، استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم از مهمترین نقش رئیس مکتب جعفری میگوید