"مهدی نوید ادهم" گفت: اصلاح ساختار نظام آموزشی یکی از احکام سند تحول بنیادین است و بر اساس مطالعات زیادی که در گذشته و حال انجام شده است، نظام به این نتیجه رسید که باید ساختار آموزشی کشور تغییر کند.
وی با بیان اینکه بر اساس این مطالبه نظام مشهور 3-3-6 مطرح شد، ادامه داد: تغییر ساختار نظام آموزشی علاوه بر مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، پشتوانه محکم شورای عالی انقلاب فرهنگی را دارد و به تصویب هر دو نهاد بالادستی رسیده است.
نوید ادهم با تاکید بر اینکه این قانون لازمالاجرا و تغییرناپذیر است، ادامه داد: برنامههای 3-3-6 بر اساس سند تحول بنیادین طراحی شده است و هر برنامهای که در این ساختار تحقق مییابد، باید متناسب با اهداف سند تحول باشد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: فرآهم آوردن زمینه تربیتپذیری دانشآموزان متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی از مهمترین اهداف تغییر ساختار نظام آموزشی است و در برنامه شورای عالی آموزش و پرورش تحت عنوان "چرخش از نهاد آموزشی به نهاد فرهنگی و تربیتی" نامگذاری شده است.
وی ادامه داد: بنابراین یکی از مهمترین پیامهای تحول بنیادین "تبدیل آموزش و پرورش از یک نهاد آموزشی به نهاد فرهنگی و تربیتی" است، به این معنا که دستگاهی است که بیش از آموزش، رسالت تربیتی دارد و قبل از آنکه به دنبال انتقال دانش و معلومات باشد، در پی شکوفایی استعدادهای دانشآموزان است.
نویدادهم خاطر نشان کرد: در این نگاه تربیتی و فرهنگی، به دنبال آموزش صرف نیستیم، بلکه به دنبال فراهم کردن وسیلههای تحقق تربیت دانشآموزان هستیم، چرا که هر چه در این دوره، نگاه تربیتی محقق شود و سرمایهگذاری جدیتری صورت بگیرد، به اهداف خود خواهیم رسید.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در همین رسالت، شش ساله بودن دوره ابتدایی نیز معنا و مفهوم مییابد و مقرر شده از منظر محتوا نیز این شش سال ابتدایی به دو دوره سه ساله تقسیم شود.
وی خاطر نشان کرد: مقرر شده سه ساله اول دوره ابتدایی که مهمترین سن تربیتپذیری کودکان است، به آموزش مهارتهای زندگی، مهارت تربیتی و اخلاقی اختصاص یابد و در سه ساله دوم، بحث آموزش جدیتر شود.(ایسنا)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد