چندی پیش شماری از خبرنگاران مطبوعات و خبرگزاری ها با حضور در مشهد مقدس از پروژه های عمرانی پایتخت معنوی ایران بازدید داشتند. فعالان رسانه ای در گفت و گو با روزنامه شهرآرا نقطه نظرات خود را در باره این شهر بیان کردند.
کد خبر: ۴۸۵۴۲۷

 جایگاه مشهد را در بعد ملی ببینید

دبیر سرویس شهری خبرگزاری جموری اسلامی ایران گفت: برگزاری جشنواره شهرنگار در مشهد ارتقای جایگاه این شهر را در بعد ملی به همراه خواهد داشت.

فرزانه جلالیان در خصوص پروژه های شهری مشهد بیان کرد: شهرداری مشهد در اجرای پروژه های شهری در مقایسه با پایتخت عملکرد قابل قبولی داشته است که پروژه تونل امداد از این پروژه هاست.

وی افزود: این پروژه نقش بسیار حساس و مهمی را در خصوص مدیریت زمان در مواقع بحرانی ایفا می کند؛ بنابراین نیاز به اجرای این پروژه در تهران نیز احساس می شود.

خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران همچنین در خصوص پروژه قطار شهری مشهد ادامه داد: با توجه به اینکه هر ساله زائران زیادی به شهر مشهد سفر می کنند، کامل شدن حلقه قطار شهری مشهد می تواند در کاهش ترافیک شهر مشهد نقش بسزایی ایفا کند.

وی بیان داشت: احداث زیرگذرهای متعدد در اطراف حرم مطهر رضوی نیز از دیگر پروژه های شاخص مشهد
محسوب می شود که این پروژه نیز در کاهش ترافیک اطراف حرم بسیار تاثیر گذار است.

جلالیان با بیان اینکه هیچ ایرانی مشهد را نادیده نمی گیرد، گفت: در حال حاضر به طور میانگین هر ایرانی
یک بار به مشهد سفر کرده است که این نشان از اهمیت این شهر دارد.

خبرنگار ایرنا در خصوص نقش رسانه ها در کاهش مشکلات شهری گفت: رسانه ها چشم و گوش و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و می توانند شهروندان را از مسائل و مشکلات مدیریت شهری آگاه
کنند.

جلالیان با بیان اینکه خبرنگاران نبض شهر هستند، ادامه داد: نقش رسانه ها در فضای شهر و کاهش مشکلات شهری بسیار پررنگ است؛ بنابراین باید فضا برای فعالیت بیشتر رسانه ها باز شود.

وی در خصوص جشنواره شهرنگار بیان داشت: برگزاری این جشنواره ها می تواند در افزایش فرهنگ شهروندی مردم بسیار تاثیر گذار باشد.

جلالیان در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری این جشنواره در شهر مشهد می تواند کمک شایانی به ارتقای
جایگاه مشهد در ابعاد ملی و بین ا لمللی بکند.

مشهد نیازمند مدیریت واحد شهری است

خبرنگار روزنامه ایران گفت:  مشهد با وضعیت کنونی و موازی کاری هایی که در آن دیده می شود نیازمند مدیریت واحد شهری است.

حسین جهانی مشهد را شهری خاص و با اهمیت برای نظام جمهوری اسلامی خواند و تصریح کرد: از آنجایی که هر ساله زائران مختلف از ایران و نقاط مختلف جهان به این شهر سفر  می کنند، مشهد از نظر ارتباطی و تعاملات بسیار مهم تلقی می شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت های مشهد در حد قابل قبول نیست، تاکید کرد: باید متولیان در این شهر مشهد را به اندازه شهر امام رضا (ع) آماده حضور زائران کنند.

به گفته وی پیشرفت های مشهد در چند سال اخیر در برخی از حوزه ها همچون راه ا ندازی قطار شهری قابل تقدیر است، اما در حوزه های دیگر هم جای کار وجود دارد.

وی در خصوص جشنواره شهرنگار نیز اظهار داشت: اگر این جشنواره به درستی و با درایت کامل برگزار شود، می تواند در شناساندن مشهد و تعریف قابلیت های آن بسیار موثر واقع شود.

حل مسائل مشهد در گروِ همت دولت است

دبیر گروه اجتماعی روزنامه جوان گفت: حل مسائل و مشکلات مرتبط با مشهد که به عنوان شهری ملی شناخته می شود و پایتخت معنوی کشور به شمار می آید؛ در گرو همت دولت و مشارکت آن است.

محمد صادق زمانی در ادامه بیان کرد: مسائلی چون بافت  فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی که به سال های گذشته  باز می گردد تنها به همت دولت در جذب سرمایه گذاری ها و اختصاص بودجه های ملی معطوف می شود وگرنه شهرداری مشهد قادر به تامین هزینه سنگین نوسازی این بافت نیست.

وی با اشاره به اقدامات مثبت انجام شده در پروژه های مختلف شهر مشهد خاطر نشان کرد: اقدامات زیادی انجام شده که برخی به ثمر رسیده و تعدادی نیز در شرف به ثمر نشستن است. ضمنا ینکه این پروژه ها را باید با این نگرش تعریف کرد که مشهد شهری است که به همه 75 میلیون ایرانی تعلق دارد.

دبیر گروه اجتماعی روزنامه جوان در خصوص پروژه های انجام شده به منظور زیباسازی فضای بصری شهر مشهد گفت: فضای شهر مشهد که میزبان بارگاه منور رضوی است؛ نیازمند آن است تا با فضاسازی دلپذیر تلطیف شود و اصول بهداشت بصری و شهری در آن رعایت گردد.

زمانی از توجه شهروندان مشهدی و انتقادات و پیشنهادات آنان به عنوان نقطه عطفی برای بهبود عملکرد مدیریت شهری نام برد و افزود: آگاهی مردم رو به افزایش است و آنان به درستی می دانند چه کسی برای شهر می کوشد و چه مسئولی در راستای پیشرفت و آبادانی شهر تلاش می کند.

وی با مثبت ارزیابی کردن برگزاری جشنواره شهرنگار گفت: ضروری بود تبلیغات گسترده تری برای برگزاری این جشنواره در سطح ملی از مدت ها پیش برنامه ریزی می شد تا فرصت کافی برای حضور و تولید آثار در اختیار همه خبرنگاران و رسانه ها قرار می گرفت.

فراهم آوردن فرصت سرمایه گذاری در مشهد با انعکاس رسانه ای

تهیه کننده تلویزیون المنار لبنان گفت: برگزاری جشنواره شهرنگار و دعوت از رسانه های ملی و بین المللی فرصتی را برای شهر مشهد فراهم می آورد تا ظرفیت های این کلانشهر به جهانیان عرضه شود و فرصت سرمایه گذاری را برای علاقه مندان فراهم آورد.

سیدامیر حسین شکری با بیان این مطلب افزود: آشنایی هایی که از طریق رسانه ها فراهم می شود برای عرب زبانانی که با ایران به ویژه شهر مشهد آشنایی چندانی ندارند بسیار با ارزش است و می تواند در خلال این آشنایی ها که باب آن را رسانه ها می گشایند، اتفاقات خوبی برای توسعه شهر مشهد به وقوع بپیوندد.

وی از وجود بافت فرسوده در شهر گردشگر پذیر و زائر خیز مشهد انتقاد و اظهار کرد: به طور معمول زائرانی که از کشورهای خلیج فارس به مشهد سفر می کنند، تنها این شهر را می بینند و گردشگر مذهبی به شمار می روند که از دیگر شهرهای ایران بازدید نمی کنند.

از همین رو ضروری است به سرعت به وضعیت بافت فرسوده مشهد به عنوان ویترین نظام جمهوری اسلامی رسیدگی شود.

تهیه کننده تلویزیون المنار لبنان در عین حال تصریح کرد: تصویری که رسانه های داخلی می توانند از مسائل و مشکلات مشهد ارائه کنند با تصویری که رسانه های خارجی ا رائه می کنند متفاوت است و در همین زمینه می توان از ظرفیت رسانه های داخلی به درستی بهره برد.

هدف جشنواره شهرنگار آگاهی رسانی به شهروندان است

خبرنگار روزنامه همشهری گفت: هدف از برگزاری جشنواره شهرنگار آگاهی رسانی عملکرد مدیریت شهری مشهد به شهروندان است.

عباس ثابتی راد با بیان این مطلب افزود: شهرداری مشهد توانسته پروژه های بزرگ در مقیاس ملی را آغاز کند که میدان شهدا یکی از این پروژه ها ست.

وی تصریح کرد: شهرداری مشهد در حال حاضر به دنبال ایجاد فضاهای عمومی است که به نوعی نیاز هر شهر محسوب می شود.

ثابتی راد بیان داشت: توسعه و گسترش خطوط حمل و نقل سبک نیز توجه ویژه ای را از سوی شهرداری مشهد به خود معطوف کرده است.

وی در خصوص زمانبندی اجرای پروژه ها در مشهد گفت: در حال حاضر در زمینه اتمام پروژه ها طبق زمان بندی در مشهد اهتمام وجود ندارد که باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

ثابتی راد در خصوص نقش رسانه ها در کاهش مشکلات مدیریت شهری تصریح کرد: رسانه ها می توانند در بعد اطلاع رسانی به شهروندان در خصوص ا قدامات انجام شده در حوزه مدیریت شهری نقش داشته باشند.

خبرنگار روزنامه همشهری ادامه داد: در کنار این مهم نیز می توانند مطالبات مدیریت شهری را به گوش مسئولان برسانند تا مشکلات این حوزه کاهش یابد .

ثابتی با اشاره به برگزاری جشنواره شهرنگار از سوی شهرداری مشهد گفت: شهرداری مشهد با برگزاری این جشنواره نشان داد که تنها درا ندیشه خدمات رسانی و توسعه زیرساخت های شهری نیست بلکه از بزرگ ترین اصل یعنی فرهنگ سازی و آگاهی رسانی به شهروندان نیز غافل نشده است.

 نگاه فراملی به مشهد 

خبرنگار سایت جام جم آنلاین گفت: برگزاری جشنواره شهرنگار نگاه فراملی به مشهد را به دنبال خواهد داشت.

محمدحسین ممجد با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر شهرداری مشهد در امر اجرای پروژه های شهری به خوبی توانسته ظاهر شود که قطار شهری و تونل امداد از جمله این پروژه هاست.

وی تصریح کرد: شهرداری مشهد باید در حوزه بافت فرسوده فعالیت بیشتری داشته باشد وا ز طرفی دولت  نیز به این مسئله با اختصاص بودجه های بیشتر اهمیت دهد.

خبرنگار سایت جام جم آنلاین در خصوص نقش رسانه ها در مدیریت شهری ادامه داد: رسانه ها می توانند در کاهش مشکلات و ضعف ها و در کنار آن شناساندن نقاط مثبت مدیریت شهری به افکار عمومی نقش موثری را ایفا کنند.

وی در پایان جشنواره شهرنگار را حرکتی موثر از سوی شهرداری مشهد دانست و گفت: برگزاری این جشنواره باعث می شود تمام کشور به مشهد به عنوان شهری فراملی نگاه داشته باشد.

ارتباط شهرداری مشهد با رسانه نشانگر مدیریت آینده نگر است

معاون سردبیر خبرگزاری فارس گفت: ارتباط شهرداری مشهد با رسانه ها نشانگر مدیریتی آینده نگر و رسانه ای در مشهد است.

محمد کریمی با بیان این مطلب افزود:  ارتباط محکم و قابل اعتماد شهرداری مشهد با ابزاری به نام رسانه نویدبخش مدیریت آینده نگر با محوریت خدمت رسانی و ایجاد عدالت در تمام سطوح جامعه ای به نام مشهد است.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان گروهی رسانه ها از دیگر شهرهای کشور نیز تا کنون بازدیدکرده اند گفت: این مهم پیداست که در پروژه های شهری مشهد مدیریت کلان فکری و معنوی وجود دارد که در این راستا مشهد می تواند در قالب پایتخت معنوی ایران خوش بدرخشد.

خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص پروژه های شهری مشهد گفت: از جمله نقاط قوت پروژه های شهر مشهد می توان به این نکته مهم اشاره کرد که در این پروژه ها به تمام اقشار شهر از جمله قشر آسیب پذیر توجه ویژه ای شده است.

وی طرح میدان شهدا را دیگر پروژه موفق مشهد دانست و گفت: با توجه به اینکه میدان شهدا از پرترددترین میدان های مشهد محسوب می شود اجرای این طرح می تواند در کاهش ترافیک نقش بسزایی داشته باشد.

کریمی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرداری مشهد به صورت شبانه روزی در اجرای پروژه ها فعال است شهرداری باید شهروندان را بیشتر از قبل از این پروژه ها آگاه کند.

خبرنگار خبرگزاری فارس با بیان اینکه رسانه پل ارتباطی مسئولان و سطوح مختلف افکار عمومی است گفت: مدیریتی توانمند است که بتواند از ابزار رسانه در انتقال پیام های کاری خود و عملکرد خود استفاده کند که این امر موجب شناسایی نقاط قوت و ضعف این مدیریت می شود.

وی برگزاری جشنواره شهرنگار را از حرکات مثبت شهرداری مشهد عنوان و تصریح کرد: این جشنواره می تواند راهکار موثری در معرفی شهر مشهد باشد بنابراین این نیاز وجود دارد تا دیگرا رگان ها نیز عملکرد خود را با برگزاری چنین جشنواره هایی به بوته نقد بگذارند.

کریمی در پایان خاطر نشان کرد: شهرداری مشهد با برگزاری این جشنواره نشان داد که در کنار مدیریت شهری اخبار مدیریتی با افکار رسانه ای وجود دارد.

نگاه افکار عمومی نسبت به کلانشهر مشهد

خبرنگار روزنامه اعتماد گفت: مشهد شهری دو چهره ای است که توجه ویژه از سوی مقام های بلند پایه را می طلبد.

امیر سلیمی نبی با بیان این مطلب به سفر هر سه سال یک ایرانی به این شهر اشاره کرد و اظهار داشت: مشهد که به عنوان پایتخت معنوی ایران نیز محسوب می شود فقط متعلق به مجاوران این شهر نیست بلکه به تمام ایرانیان تعلق دارد و به منزله این امر باید نگاه ها به آن فراتر از یک شهر باشد.

وی در ادامه سخنان خود از پیشرفت های این شهر در چند سال گذشته یاد کرد و افزود: حمل و نقل منظم و روان، نظافت تعریف شده و ساماندهی متکدیان از جمله نکات مثبت در مشهد است.

وی ادامه داد: چهره دیگر مشهد مشکلات خارج از حریم آن از جمله جمعیت نزدیک به یک میلیون نفری حاشیه نشینان است که در حال حاضر گریبان گیر آن است و باید فکری اساسی برای ساماندهی در این جهت صورت گیرد.

به گفته وی ساخت و سازهای نامناسب وا ستفاده از مصالح به دور از ا ستاندارد در پایتخت معنوی ایران از دیگر مشکلاتی است که باید در جهت بهبود آن اقدام کرد.

سلیمی نبی در بخش دیگری از سخنان خود به سال 2017 و معرفی شدن مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام اشاره کرد و افزود: در حال حاضر کارهای بزرگی در حوزه فرهنگی در این شهر صورت گرفته است که می توان از این موارد الهام گرفت.

به گفته وی حوزه فرهنگی شهرداری مشهد با توجه به بودجه قابل توجهی که دارد باید از هم اینک با برگزاری جشنواره های مختلف، این شهر را آماده پایتخت فرهنگی جهان اسلام کند.

وی در پایان سخنان خود در خصوص جشنواره شهرنگار و تاثیر آن در مدیریت شهری، خاطر نشان کرد: جشنواره شهرنگار برانگیزاننده افکار عمومی نسبت به کلانشهر مشهد است که می توان از آن تجارب زیادی کسب کرد.

اقدامات شهرداری مشهد نشان دهنده خدمت به مردم است

خبرنگار سایت الف عنوان کرد: اقدامات شهرداری مشهد که موجب توسعه روز افزون این شهر شده نشان دهنده خدمت به مردم است.

مهرداد حسیبی با بیان این مطلب تصریح کرد: با فعالیت هایی که در مشهد صورت گرفته همچون حمل و نقل روان و نیمه الکترونیکی، قطار شهری فعال، بازیافت مواد، تونل امداد و... این شهر خود را به سطح یک کلانشهر رسانده است.

وی نبود زیر ساخت های مناسب در مشهد را از نقص های این شهر دانست و عنوان کرد: سالانه بیش از 25 میلیون زائر خارجی و داخلی وارد مشهد می شوند و با این وجود هنوز این شهر به اندازه شهری که در شان امام رضا (ع) باشد پیشرفت نکرده است.

وی ادامه داد: مشهد با توجه به موقعیتی که دارد می تواند به خوبی رشد کند.

وی استفاده از پتانسیل های فکری و نخبگان را یکی از راه حل های توسعه شهر مشهد در مسائل مختلف خواند و گفت: باید شهرداری مشهد در جهتی برنامه ریزی کند که با استفاده از ظرفیت نیروهای فیزیکی و خلاق همچون دانشجویان طرح های جدیدی همچون معماری مناسب ساختمان ها، ترافیک روان و. .. را اجرایی کند.

وی همچنین جشنواره شهرنگار را که برای اولین بار قرار است در کشور برگزار شود مثبت ارزیابی و خاطر نشان کرد: شهرداری با برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند تفکرات خاموش را بیدار وا ز ظرفیت ها استفاده کند.

به گفته وی این جشنواره باید در جهتی پیش رود که علاوه بر نقد و بیان عملکردهای شهرداری مشهد ارائه دهنده راه حل های مناسب مدیریت شهری نیز باشد.

اخبار شهر فراملی مشهد باید در صدر اخبار کشور قرار گیرد

مجری گفتگوی ویژه خبری گفت: مشهد شهری فراملی است که اتفاقات و تحولات آن نه تنها برای شهروندان مشهدی بلکه برای تمام ایران و جهان مهم و حساس است. از همین رو این شهر باید در صدر اخبار کشور قرار گیرد.

وحید مدرس زاده با بیان این مطلب اظهار کرد: مدیریت شهری که به گستره ایران ا سلامی است و هر سه سال یکبار همه ایرانیان را میزبانی می کند قطعا باید دشوار باشد و مسائل و مشکلات مرتبط با این شهر نیز باید در گستره ملی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به وجود کمبودها و نارسایی ها در برخی نقاط شهر مشهد خاطر نشان کرد: البته کمبودها و ضعف ها مسئله ای است که در همه شهرهای کشور وجود دارد و مختص مشهد نیست اما این مهم به دلیل نقش خطیر مشهد در کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در همین راستا تلاش مسئولان شهری برای انعکاس این مسائل از طریق برگزاری جشنواره هایی که توجه رسانه ها را به دنبال داشته باشد، می تواند موثر باشد.

خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در ادامه به اجرای پروژه های متعدد شهری از جمله تقاطع های غیر همسطح اشاره کرد و گفت: اجرای چنین پروژه هایی در مشهد قابل تقدیر است چرا که اگر امروز مدیران شهری درا ین کلانشهر به فکر توسعه خیابان ها و احداث تقاطع ها باشند در 15 سال آینده با مشکل ترافیک که در تهران به اوج خود رسیده، مواجه نخواهند شد.

وی در عین حال بر ضرورت اطلاع رسانی بیشتر و گسترده تر برای برگزاری جشنواره ملی شهرنگار تاکید کرد و اظهار داشت: تداوم این جشنواره می تواند راهگشای مسائل بسیاری باشد که کلید آن در فکر جستجوگر رسانه ها نهفته شده است.

تشویق به دیدن مشهد، نتیجه بازتاب رسانه ای جشنواره های شهری است

تهیه کننده شبکه عرب زبان الکوثر گفت: تشویق به دیدن مشهد و سفر به این کلانشهر مذهبی جهان اسلام نتیجه ای است که به دنبال انعکاس رسانه ای و حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در شهر مشهد انتظار می رود.

مازیار مهاجر سلطانی با بیان این مطلب افزود: مصاحبه ای که با عده ای عرب زبان داشتم نشان داد که دیدن چند تصویر از حرم مطهر علی بن موسی الرضا (ع) و آشنا ساختن آنان با دیگر جاذبه های این شهر مذهبی سبب شده آنان به این شهر سفر کنند.

وی ادامه داد: حضور رسانه ها در جشنواره هایی چون شهرنگار می تواند به تحقق هر چه بیشتر این مهم کمک کند.

تهیه کننده شبکه الکوثر در ادامه خاطر نشان کرد: البته اینکه تا چه میزان حضور اصحاب رسانه های ملی و بین المللی در شهری چون مشهد پررنگ باشد به نظر و خواست مسئولان و مدیران شهر بر می گردد که تا چه میزان خواستار اعتلا و توسعه شهر خود  هستند که این امر با کلید زدن برگزاری جشنواره شهرنگاربه خوبی قابل توجه است.

وی تصریح کرد: وظیفه خبرنگاران، ا طلاع رسانی و انعکاس خبری است و در این راه مسئولان باید از این فرصت ها استفاده لازم را ببرند و با دعوت از خبرنگاران و برگزاری چنین جشنواره هایی فرصت ها، امکانات، خدمات، چالش ها، کمی و کاستی ها و ضعف ها را مطرح کنند و در صدد بهبود مطلوب اوضاع برآیند.

مشهد؛ در اجرای برخی پروژه ها و ابتکارات در کشور پیشتاز است

خبرنگار روزنامه جام جم گفت: مشهد در اجرای برخی پروژه ها همچون قطار شهری و ابتکاراتی چون برگزاری جشنواره شهرنگار در کشور پیشتاز و الگویی برای دیگر شهرهاست.

پوران محمدی با بیان این مطلب اظهار کرد: بسیاری فکر می کنند تهران به دلیل مرکزیت باید الگو و پیشتاز در کشور باشد این در حالی است که اجرای پروژه هایی همچون قطار شهری در مشهد که با رعایت تمامی الگوهای مهندسی روز دنیا طراحی و راه اندازی شده و امکان دسترسی همگان حتی افراد نابینا را به این وسیله حمل و نقل فراهم می کند در کشور بی نظیر است و حتی متروی تهران چنین خدمتی را عرضه نکرده است.

وی برگزاری جشنواره شهرنگار را ابتکاری از سوی شهرداری مشهد عنوان کرد و افزود: این جشنواره نباید به اجرای یک یا چند پروژه یا به زمان خاصی معطوف شود و اطلاع رسانی در خصوص اقدامات و بررسی نقاط ضعف و کاستی ها تنها در یک برهه زمانی ممکن شود بلکه با تدوام چنین جشنواره هایی می توان به بلوغ در خدمت رسانی به مردم رسید.

خبرنگار گروه شهری روزنامه جام جم در عین حال بر ضرورت رفع مشکلات و آسیب ها از کلانشهری چون مشهد تاکید کرد و گفت: ممکن است پروژه های متعدد با هزینه های هنگفت در طول سال به بهره برداری برسد که نقش موثری در رفاه و عمران شهر و آسایش شهروندان داشته باشد اما لاینحل ماندن برخی معضلات همچون تکدی گری و دست فروشی، اقدامات ا نجام شده را کمرنگ می کند یا تحت الشعاع قرار می دهد.

وی افزود: ضروری است تمام آسیب ها و مشکلات در کنار سایر اقدامات مثبت پیگیری و برای رفع آن ها اقدام شود تا شاهد اثربخشی صد درصدی فعالیت های صورت گرفته باشیم.
پیش قدم بودن مشهد در مقایسه با شیراز و اصفهان

دبیر سرویس اجتماعی روزنامه شرق گفت: پیشرفت مشهد در چند سال گذشته بسیار گسترده بوده است.

مهدی افروز منش با اشاره به بازدید اصحاب رسانه های ملی و بین المللی از این شهر با بیان این مطلب، تصریح کرد: پیشرفت مشهد در  حوزه های مختلف به خصوص حمل و نقل و  خدمات شهری با به کارگیری فن آوری های نوین بسیار قابل قبول بوده است.

وی با یاد آوری از مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران و دومین شهر مذهبی جهان، عنوان کرد: مشهد به عنوان یک کلانشهر در مسائل مختلف در مقایسه با شهرهایی همچون شیراز و اصفهان پیشقدم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها