گفت‌وگو با کاپیتان تیم ملی فوتبال فرانسه

می‌خواهم با مارسی لحظات خاص را تجربه کنم

یکی از نقل و انتقالات حائز اهمیت فوتبال فرانسه در فصل تابستان،‌ حضور «آلو دیارا» هافبک و کاپیتان تیم ملی این کشور از تیم بوردو به المپیک مارسی بود؛ انتقالی که هیاهوی زیادی در بازار نقل و انتقالات «لوشامپیونه» (لیگ دسته اول فرانسه)‌ به راه ‌انداخت.
کد خبر: ۴۲۲۴۲۱

رسانه‌های نوشتاری زیادی به این موضوع پرداختند، ولی در اصل برای علاقه‌مندان مشخص نشد دلیل عمده چنین انتقالی چه بوده است؟ ‌آیا او به دلیل جاذبه‌های مادی حاضر شد در 30 سالگی تیم باشگاهی خود را تغییر دهد‌ یا این که دلیلی غیر از مسائل مالی برای چنین انتقالی وجود داشت؟ ستاره‌ای که از سال 2004 تاکنون در خدمت خروس‌های آبی (لقب فرانسه)‌ است و حتی در سال‌های 2000 تا 2005 عضو تیم‌های مطرحی چون بایرن مونیخ آلمان و لیورپول انگلیس بوده، قطعا در این مورد حرف‌‌هایی برای روشن شدن اذهان دارد.

چرا تصمیم گرفتید از بوردو جدا شده و عضو المپیک مارسی شوید؟

دلیلش خیلی واضح است. دیدم همه چیز در مارسی روبراه است. وجود یک مربی خوب مثل دیدیه دشان،‌یک ورزشگاه بزرگ و پیشرفته و تیمی قوی که دورنمای موفقیت حتی در لیگ قهرمانان دارد، همه و همه عواملی بودند که مرا ترغیب به حضور در مارسی کردند. از این گذشته متوجه شدم فضای کاری خاصی برای رقابت و فعالیت در مارسی وجود دارد. دلم می‌خواست این فضا را از نزدیک تجربه کنم. اکنون بسیار خوشحالم از این که به‌ آنچه می‌خواستم رسیدم تا پیراهن مارسی را به تن کنم.

در مارسی دنبال چه اهداف شخصی هستید‌؟

دنبال اهداف شخصی نیستم، بلکه‌ آنچه مهم است، اهداف گروهی و تیمی است. ما می‌خواهیم قهرمان شویم و می‌کوشیم قهرمانی سال 2010 را تکرار کنیم. ضمن این که نتایجی شایسته و در خور شأن در لیگ قهرمانان اروپا کسب کنیم. هر چند که می‌دانیم این جام،‌ بسیار دشوار است.

برخی از رسانه‌ها عنوان کردند از این که در روز اول لیگ با سوشو روبه‌رو شدید، دچار هیجان خاصی بودید.

نه. از حرف‌های من رسانه‌ها تعبیر نادرستی کردند. می‌گفتند از این که به ورزشگاه ولودروم بروم، دستپاچه می‌شوم. در حالی که چنین چیزی نبود. چون این ورزشگاه از مدت‌ها قبل در حال بازسازی بوده و کنجکاو بودم ببینم چقدر تغییر کرده است.

به نظر شما امسال به غیر از مارسی،‌ چه تیم‌هایی در لوشامپیونه فرانسه بخت قهرمانی دارند؟

لیل (قهرمان فصل قبل)‌ را به هیچ وجه نباید دست کم گرفت. آنها تیم جوان و جنگنده‌‌ای هستند که بازی گروهی قوی‌ای دارند. پاری‌سن‌ژرمن‌ هم با مالکان جدیدش قدرمسلم تیم توانمندی خواهد بود. ولی ما هم در عرصه رقابت، حضور خواهیم داشت. به این ترتیب حتی فکر می‌کنم یکی از مهیج‌ترین فصل‌ها را در تاریخ لیگ فرانسه شاهد باشیم.

در زمانی که خیلی کم سن و سال بودید، برای دوران کوتاهی از تیم‌های بایرن مونیخ آلمان و لیورپول انگلیس سر در آوردید. این دو حضور برایتان خیلی زود نبود؟

نمی‌دانم، به من در زمانی که هنوز از ثبات کافی برخوردار نبودم، حضور در این دو تیم آلمانی و انگلیسی توصیه شد. با این حال افسوس نمی‌خورم. چون من که نمی‌خواستم عضو تیم ذخیره‌ها باشم یا گاه و بیگاه به عنوان بازیکن تازه نفس به بازی بروم.

چه زمانی از یک مارسی جدید، قدرتمند و موفق در فصل فوتبال حرف خواهید زد؟

آخر فصل یعنی زمانی که مقام قهرمانی لوشامپیونه را کسب کردیم.

به عنوان کاپیتان تیم ملی فکر می‌کنید فرانسه به یورو 2012 در لهستان و اکراین خواهد رسید؟

این موضوع را پس از دو بازی در ماه سپتامبر یعنی آلبانی و رومانی متوجه خواهیم شد. خوشبختانه اکنون در گروه خود اول هستیم و می‌خواهیم تا روز آخر این جایگاه را کماکان حفظ کنیم.

روزنامه اکیپ فرانسه‌ 
مترجم: محمدرضا ارسلان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها