آغاز کار کنفرانس «ائتلاف جهانی علیه تروریسم برای صلح عادلانه» با حضور بیش از 150 نخبه از 60 کشور جهان

آیت الله تسخیری: صلحی را که ضد عدالت باشد، نمی‌پذیریم

کنفرانس بین‌المللی «ائتلاف جهانی علیه تروریسم برای صلح عادلانه» روز گذشته با حضور بیش از 150 نفر از نخبگان 60 کشور جهان و صدها نفر از نخبگان ایرانی فعال در حوزه صلح و مقابله با تروریسم در سالن اجلاس سران در تهران آغاز به کار کرد. مباحث اصلی این کنفرانس ایجاد تفاهم، تفکر خردمندانه و تلاش عادلانه در سطح جهانی برای ریشه‌کنی و امحای تروریسم است، این کنفرانس بین‌المللی امروز نیز ادامه می‌یابد. دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که به عنوان نخستین سخنران کنفرانس بین‌المللی ائتلاف جهانی علیه تروریسم برای صلح عادلانه سخن می‌گفت، با بیان این‌که هر نوع اقدامی که تجاوزکارانه بوده و امنیت انسانی را مورد تهدید قرار دهد، مصداق تروریسم است، تاکید کرد: باید با تروریسم با اشتراک نظر همه بشریت برخورد شود.
کد خبر: ۴۰۳۱۲۱

به گزارش خبرنگار «جام‌جم»، آیت‌الله محمد علی تسخیری سپس به بررسی 3 مفهوم صلح عادلانه، تروریسم و ائتلاف جهانی پرداخت و گفت: این اجلاس در واقع با محوریت این سه واژه مهم ارزش‌های بزرگ انسانی را دنبال می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که جمهوری اسلامی ایران همواره در جهت تحقق آرمان‌های بزرگ اسلامی گام بر می‌دارد، تصریح کرد: همان‌گونه که اسلام دین انسانیت است، جمهوری اسلامی هم جمهوری انسانیت و رحمت به شمار می‌رود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مساله صلح عادلانه را به مقتضای این‌که دین اسلام، دین رحمت است و امنیت و صلح جهانی نیز یکی از نعمات بزرگ الهی به شمار می‌رود، مورد تاکید قرار دارد و گفت: صلح عادلانه آرزوی بزرگ بشریت است و خداوند در قرآن آن را به عنوان یکی از نعماتی ذکر کرده است که باید انسان‌ها برای تحقق آن تلاش کنند. تسخیری صلح را دارای چارچوب دانست و گفت: از آنجا که عدالت مطلقا حسنه و مطلوب خداوند است، ما هیچ صلحی را که ضد عدالت باشد نمی‌پذیریم؛ زیرا ضد فطرت بشری است. دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هر اقدامی که تجاوزگرانه باشد و امنیت انسانی را مورد تهدید قرار دهد، مصداق تروریسم دانست و گفت: به کار گرفتن سلاح‌های کشتار جمعی و انواع دزدی‌های هوایی، زمینی و دریایی را فعالیت‌های ضد انسانی می‌دانیم که مصداق تروریسم است. تسخیری با تاکید بر این‌که به دلیل ضد بشری بودن مقوله تروریسم باید همه بشریت برای رفع آن فعالیت کنند، گفت: اگر کشوری خود را مدعی قرار دهد و هم خود را پلیس و هم قاضی در رابطه با این موضوع معرفی کند، قطعا مجاز نیست و باید با تروریسم با اشتراک نظر همه بشریت برخورد شود.

رونمایی از کتاب دایره‌المعارف شهدای ترور

کتاب دایره‌المعارف شهدای ترور کشور در حاشیه کنفرانس بین‌المللی ائتلاف جهانی علیه تروریسم برای صلح عادلانه و با حضور همسر شهید علیمحمدی رونمایی شد.

این کتاب که به همت انجمن دفاع از قربانیان تروریسم منتشر شده، به بررسی و واکاوی ترورهای گروهک منافقین در داخل کشور پرداخته است.

همسر شهید علیمحمدی در حاشیه این مراسم خواستار تشکیل کمیته‌ای علیه تروریسم در سازمان ملل شد. منصوره کرمی با تاکید بر این‌که شهید علیمحمدی همواره برای من زنده است، افزود: واقعا متاسفم که مدعیان حقوق بشر نمی‌توانند فعالیت دانشمندان و نخبگان اسلامی را تحمل کنند، از این رو به ترور روی می‌آورند.

وی گفت: مدعیان حقوق بشر باید نسبت به فعالیت گروهک تروریستی واکنش نشان دهند. مگر جرم علیمحمدی چه بود که نتوانستند فعالیت او را تحمل کنند.

همسر شهید علیمحمدی افزود: سازمان ملل باید برای مقابله با تروریسم اقدام کند و با تشکیل کمیته‌ای مانع فعالیت‌های تروریستی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها