معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سبدبافی و سیاه‌چادربافی، از صنایع دستی بومی این استان در حال از بین رفتن‌ هستند، اما ما تلاش می‌کنیم با دادن آموزش‌های لازم، دوباره آنها را احیا کنیم. مهیار صیادیان، فعال شدن بخش خصوصی، بازاریابی، هدایت تولیدکنندگان به نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و تبلیغ را از مهم‌ترین راه‌های حفظ و احیای هنرهای سنتی و صنایع دستی این استان دانست.
کد خبر: ۳۹۶۴۳۷

معاون صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای فعالیت بهتر درباره صنایع دستی و سنتی این استان باید تسهیلات پرداختی از سوی بانک‌ها در همین زمینه هزینه و صرف شود و انحرافی وجود نداشته باشد.

وی گلیم، گبه، جاجیم، گچمه، معرق، منبت و سفال را از مهم‌ترین صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و افزود: در نوروز حدود 100میلیون تومان از صنایع دستی و سنتی این استان در نمایشگاه‌های ایجادشده فروخته شد.

وی با بیان این که بیشترین بافندگان صنایع دستی و سنتی استان در روستاهای شهرستان دنا و تعداد کمی از آنها در روستاهای شهرستان بهمئی هستند، گفت: رونق شهرنشینی از جمله مهم‌ترین دلایل کم شدن فعالیت صنایع دستی و سنتی در میان روستاییان این استان است و هدف ما این است که هنرهای دستی و سنتی را با همت روستاییان به روستاهای استان بکشانیم، چون شهرنشینان به‌عنوان سرگرمی به آن می‌پردازند.

وی با بیان این‌که برنامه داریم تا افراد تحصیلکرده را به کار صنایع دستی و بومی وارد کنیم، افزود: به‌دنبال این هستیم که استادهای دانشگاه و افراد تحصیلکرده به کار وارد شوند و به‌صورت تخصصی کار کنیم.

معاون صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: جشنواره دست‌بافته‌های زنان روستایی و عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد آذرماه امسال در یاسوج برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها