سوم ابتدایی، بهترین سن آموزش قرآن

آموزش پیش دبستانی غیرمستقیم باشد

رئیس سازمان دارالقرآن از تدوین محتوای آموزشی مهدهای کودک خبر داد و با اشاره به اینکه بهترین سن آموزش قرآن سوم ابتدایی است ، گفت: در پیش دبستانی نیاز به آموزش های مستقیم نیست بلکه باید با آموزش های غیرمستقیم در کودکان ایجاد علاقه کرد.
کد خبر: ۳۸۵۰۱۰

مهدی قره شیخلو در گفت و گو با مهر، در مورد مصوبه اخیر آموزش و پرورش مبنی بر قرآنی شدن محتوای کتب پیش دبستانی و آموزش حلال و حرام و شرعیات به کودکان گفت: مصوبه اعلام شده کلی است و هنوز مشخص نشده این طرح با چه محتوا و با چه مربی اجرا می شود.

وی افزود: لازمه اظهار نظر قطعی درباره این مصوبه آگاهی از جزئیات آن است اما در کل باید گفت فعالیت در حوزه پیش دبستانی کاری بسیار حساس و ویژه است و عزیزانی که در این حوزه مسئولیت دارند باید با دقت و با پشتوانه مطالعاتی خوب ، طرح ها را اجرا کنند. ضمن اینکه باید از تجربیات دیگران بهره ببرند و اشکال ندارد این طرح با تأخیر انجام شود و نباید کیفیت را فدای سرعت کرد لذا در این حوزه پیشنهاد من به دوستان مسئول این است که از همه نظرات و افراد با تجربه استفاده کرده و با یک خرد جمعی کار را آغاز کنند.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم در مورد ارائه نکات حلال و حرام و شرعیات برای کودکان پیش دبستانی نیز گفت: در پیش دبستانی نیاز به آموزشهای مستقیم نداریم و باید با آموزشهای غیرمستقیم علاقه ای بین بچه ها با قرآن ایجاد کنیم و آموزشهای مستقیم را در مقاطع تحصیلی رسمی قرار دهیم.

قره شیخلو بهترین سن آموزش های قرآنی را سوم ابتدایی دانست و افزود: بهترین سن آموزش قرآن و مسائل دینی از سوم ابتدایی به بعد بهتر است چون در دو سال اول زیرساخت های آموزشی فراهم شده، کودک کاملا سواد خواندن و نوشتن را یافته و از این سن می توان آموزش کلاسیک را آغاز کرد. قبل از این سن به نظر می رسد باید به نحوی از روشهای غیرمستقیم که در کودک ایجاد شوق و انگیزه و محبت نسبت به قرآن به وجود آید را داشته باشیم و این انگیزه ریشه ای می شود تا زمانی که در کلاس سوم ابتدایی آموزش کلاسیک آغاز شده و در این هنگام با تمام وجود به آموزش جواب می دهد.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم با اعلام آمادگی این سازمان برای همکاری با مسئولان آموزشی کشور یادآور شد: ما تجربیاتی در این گروه سنی داشته و طرحی مبنی بر تدوین محتوای آموزشی خوب برای مهدهای کودک در مرحله پایانی داریم.

وی افزود: نزدیک به هزار مؤسسه قرآنی در کشور وجود دارد که خیلی از آنها بخش عمده ای از کارشان پیش دبستانی است و این مؤسسات از روشها و محتوای آموزشی مختلف استفاده می کردند که ما در گام اول تصمیم به یکسان‌سازی محتوای آموزشی گرفتیم برای همین از ابتدای امسال با دعوت از کارشناسان به تدوین کتابهایی دست زدیم که بعنوان مرجع درسی مراکز قرآنی فعال در پیش دبستانی قرار گیرند.

قره شیخلو به آموزش مربیان مهدهای قرآنی اشاره کرد و گفت: پس از تدوین و یکسان سازی محتوای آموزشی، عزیزانی که در این حوزه مشغول به تدریس هستند باید در سال آینده آموزشهای لازم را نسبت به تدریس کتابها ببینند و فکر می کنم تا پایان امسال این کتب چاپ و توزیع شود و از سال آینده از نمونه هایی که برای هر استان نیاز است برای آموزش و تسلط در استفاده از این کتابها دعوت می کنیم تا پس از فراگیری در استان های خود آن را گسترش دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها